Alatukivarren takapuslat dieseliin...
Valvoja: ffp jäsenet
Alatukivarren takapuslat dieseliin...
Takapuslat alkavat olla aika pehmeät. Ajattelin laittaa sinne kokokumiset tilalle, ilman niitä
rakoja. Uretaanit on kaiketi aika kovat ?
Tuleeko ääntä/värinöitä kuinkapaljon lisää ? Olisko pysyttävä orkkispuslissa ?
Autoa ei ole madallettu.
rakoja. Uretaanit on kaiketi aika kovat ?
Tuleeko ääntä/värinöitä kuinkapaljon lisää ? Olisko pysyttävä orkkispuslissa ?
Autoa ei ole madallettu.
Viimeksi muokannut KKI, 17.6.2011 21:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Joo se joustaa, muuten siellä olisi alumiinipuslat. Mutta eikö tuolla ole taipumus joustaa repeytymiseen asti ja joustoliike on ajettavuuden kannalta vähän liian suuri?
Pitää kyllä tunnustaa etten ole kertaakaan nähnyt R32:n puslia, mutta jos perusmallissakaan ne ei pysy kauaa hyvinä niin epäilen että pysyykö ne R32:ssa paljoa sen kauempaa jos samaa materiaalia ovat.
Tänään just tuli tahattomasti ilmi miten uretaanipuslat vaikuttaa. Piti jarruttaa valoihin aika terävästi ja ei ollut aikaa löysätä jarrua hidastumisen loppuvaiheessa, kuten yleensä. Vanhoilla puslilla auton sai joustoliikkeen takia liikkumaan taaksepäin oikein ajoitetulla jarrun vapauttamisella kun joustoliike lähtee toiseen suuntaan. Nykyään ei ehdi siihen liikkeeseen saamaan kun ei noi uretaaniset ylimääräisiä jousta.
Itse en omiin autoihini tule juuri muita laittamaankaan kuin uretaanisia. Mun mielestä ne olisi alatukivarressa saanut olla jo tehtaalta. Mihinkään pystyvoimia välittävään puslaan en sellaisia laita, hieman mukavuudenhaluinen kun olen.
Pitää kyllä tunnustaa etten ole kertaakaan nähnyt R32:n puslia, mutta jos perusmallissakaan ne ei pysy kauaa hyvinä niin epäilen että pysyykö ne R32:ssa paljoa sen kauempaa jos samaa materiaalia ovat.
Tänään just tuli tahattomasti ilmi miten uretaanipuslat vaikuttaa. Piti jarruttaa valoihin aika terävästi ja ei ollut aikaa löysätä jarrua hidastumisen loppuvaiheessa, kuten yleensä. Vanhoilla puslilla auton sai joustoliikkeen takia liikkumaan taaksepäin oikein ajoitetulla jarrun vapauttamisella kun joustoliike lähtee toiseen suuntaan. Nykyään ei ehdi siihen liikkeeseen saamaan kun ei noi uretaaniset ylimääräisiä jousta.
Itse en omiin autoihini tule juuri muita laittamaankaan kuin uretaanisia. Mun mielestä ne olisi alatukivarressa saanut olla jo tehtaalta. Mihinkään pystyvoimia välittävään puslaan en sellaisia laita, hieman mukavuudenhaluinen kun olen.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Taaempi taas saa Casterin ja varmasti vähän aurauksenkin muuttumaan koska sen takia rengas liikkuu auton pituusakselin suuntaisesti.
Mutta tottahan noi molemmat saa samoja muutoksia jonkin verran aikaan myös. Tuo edellä on nyt yleistäen kerrottu.
Enkä edellä tarkoittanut jousen, vaan puslien joustoliikettä.
Jotain kertoo että ne etummaiset on alkuperäisenäkin "hyvät", kun samaa osaa on käytetty jo vuodesta -84 kakkosgolfissa/-jetassa ja ne on myös -11 A1:ssä :)
Mutta tottahan noi molemmat saa samoja muutoksia jonkin verran aikaan myös. Tuo edellä on nyt yleistäen kerrottu.
Enkä edellä tarkoittanut jousen, vaan puslien joustoliikettä.
Jotain kertoo että ne etummaiset on alkuperäisenäkin "hyvät", kun samaa osaa on käytetty jo vuodesta -84 kakkosgolfissa/-jetassa ja ne on myös -11 A1:ssä :)
Orkkis takapuslissa on suuret aukot, kun taas nämä TT:n puslat on umpinaiset.
Orkkis joustaa reilusti enemmän, vaimentaa varmaan rengas ääniä...
Kaipa nekin aikansa toimii !
Toinen asia on sitten kumin kovuus, sitähän on millaista vaan !
Korjaamolla kertoivat ettei etukumeja ole juurikaan vaihdettu, kaipa nuo sitten kestävät ?
Arvelivat että uretaani saattais olla liian kova dieseliin ?
Kohtapuoliin se sitten nähdään omakohtisesti... :-)
Orkkis joustaa reilusti enemmän, vaimentaa varmaan rengas ääniä...
Kaipa nekin aikansa toimii !
Toinen asia on sitten kumin kovuus, sitähän on millaista vaan !
Korjaamolla kertoivat ettei etukumeja ole juurikaan vaihdettu, kaipa nuo sitten kestävät ?
Arvelivat että uretaani saattais olla liian kova dieseliin ?
Kohtapuoliin se sitten nähdään omakohtisesti... :-)
Itse puhuin juuri tuosta kyseisestä käyttökohteesta, en kumisen ja uretaanisen paremmuudesta yleensä.
Useampi tuttuni on vaihtanut Powerflexin uretaanisen takapuslan pois tuohon R32 malliin, koska uretaaninen ei ole pysynyt madalletussa autossa ulkokehältään paikallaan. Siihen löytyy muilta merkeiltä tosin parempia urtsi puslia.
Haluaisin nähdä sen repeytymiseen asti joustaneen R32 puslan, sen varman jämäkkää tekoa se tuntuisi olevan.
Itselläni on käyttöautossa R32 pusla ja harrastepelissä toi uretaaninen. Pitäisi joskus tarkistaa onko se pysynyt omassa rakkineessa paikallaan.
Useampi tuttuni on vaihtanut Powerflexin uretaanisen takapuslan pois tuohon R32 malliin, koska uretaaninen ei ole pysynyt madalletussa autossa ulkokehältään paikallaan. Siihen löytyy muilta merkeiltä tosin parempia urtsi puslia.
Haluaisin nähdä sen repeytymiseen asti joustaneen R32 puslan, sen varman jämäkkää tekoa se tuntuisi olevan.
Itselläni on käyttöautossa R32 pusla ja harrastepelissä toi uretaaninen. Pitäisi joskus tarkistaa onko se pysynyt omassa rakkineessa paikallaan.
Uretaani etu alatukivarren takapusla ei kestä tuollaisessa mk2-mk4 golf pohjaisissa tukivarsiratkaisuissa pidemmän päälle, varsinkin kun autoa on madallettu.
Syynä että hiekka paskaa pääsee puslan ulkokehän/tukivarren väliin ja kun se tukivarsi sinä heiluu menemään, niin se hankaa sen uretaanin ulkokehän välijäksi siihen tukivarren reikään...
Tuo TT quattro/Cupra R/Golf R32 pusla on varsin edullinen ja umpikuminen, joten sitä vakiopuslan repeämistä niistä "joustokohdista" ei tapahdu.
VW:hen löytyy useampaan eri malliin parempia alkuperäisiä puslia, kun tietää mitä etsii.
Syynä että hiekka paskaa pääsee puslan ulkokehän/tukivarren väliin ja kun se tukivarsi sinä heiluu menemään, niin se hankaa sen uretaanin ulkokehän välijäksi siihen tukivarren reikään...
Tuo TT quattro/Cupra R/Golf R32 pusla on varsin edullinen ja umpikuminen, joten sitä vakiopuslan repeämistä niistä "joustokohdista" ei tapahdu.
VW:hen löytyy useampaan eri malliin parempia alkuperäisiä puslia, kun tietää mitä etsii.
Ongelma tuntuu olevan enemmän mk4 golffin, vaikka tukivarsirakenne on samanlainen mk2:sta saakka.
Itellä ollut aika monta mk2 - mk4 pohjasta kotteroa ja on mulla antautunut noita uretaaneja kakkosistakin. Etu alatukivarren etupuslat ja taka-akselin puslat on toimineet ok pidempäänkin.
Tuolla umpikumipuslalla on nyt joka tapauksessa menty 185tkm and counting...
Itellä ollut aika monta mk2 - mk4 pohjasta kotteroa ja on mulla antautunut noita uretaaneja kakkosistakin. Etu alatukivarren etupuslat ja taka-akselin puslat on toimineet ok pidempäänkin.
Tuolla umpikumipuslalla on nyt joka tapauksessa menty 185tkm and counting...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
juu en hauku miehiä jotka laittaa kummipuslia, mutta omassa kestäneet vuoden verran ja siis noin 50 tkm powerflexit eikä oo kyllä tullut välystä.
toki varmasti jäykkyyttä saadaan TT puslillakin ja varmaan joillakin hajonnut PF pusliakin mutteipä vaan omassa vielä.
Muutenkin tullut ajettua useempi vuosi useemmassa autossa PF puslilla eikö kulumista havaittu vaikka alkuperäiset moisissa malleissa olisvatkin kuluneet.
toki varmasti jäykkyyttä saadaan TT puslillakin ja varmaan joillakin hajonnut PF pusliakin mutteipä vaan omassa vielä.
Muutenkin tullut ajettua useempi vuosi useemmassa autossa PF puslilla eikö kulumista havaittu vaikka alkuperäiset moisissa malleissa olisvatkin kuluneet.
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
Mikäs on juryn näkemys takapuslien sisäholkkeihin?
Noissahan on kiinnityspultin ja puslaan vulkanoidun sisäkehän välissä sellainen ohuesta pellistä tehty irtoholkki, joka poistaa välyksen pultin ja puslan väliltä.
Ainakin Pothanen puslien yhteydessä nuo on ohjeistettu jättämään pois. Ko. puslissa onkin pienempi keskireikä kuin orkkispuslissa. Minua siltikin hieman epäilyttää voiko puslan ja pultin välys olla tarpeeksi pieni ilman niitä lisäholkkeja. Tuossahan kulmat muuttuvat miten sattuu jos puslat pääsevät liikkumaan pulttien suhteen.
Noissahan on kiinnityspultin ja puslaan vulkanoidun sisäkehän välissä sellainen ohuesta pellistä tehty irtoholkki, joka poistaa välyksen pultin ja puslan väliltä.
Ainakin Pothanen puslien yhteydessä nuo on ohjeistettu jättämään pois. Ko. puslissa onkin pienempi keskireikä kuin orkkispuslissa. Minua siltikin hieman epäilyttää voiko puslan ja pultin välys olla tarpeeksi pieni ilman niitä lisäholkkeja. Tuossahan kulmat muuttuvat miten sattuu jos puslat pääsevät liikkumaan pulttien suhteen.
Jos reikä puslan silmässä on pultin nimellismitan mukainen niin ei tartte niitä peltiliuskoja. Ei missään autossa ihan nollatoleranssilla olevia pultti/hela sovituksia ole, jos olisi niittä ei saisi paikoilleen kuin prässillä :D
Liekä tuota peltiholkkia enää kolmoskorisissa? Pariin kolmoseen kumipuslat joskus vaihtanut eikä niissä holkkia ollut.
Liekä tuota peltiholkkia enää kolmoskorisissa? Pariin kolmoseen kumipuslat joskus vaihtanut eikä niissä holkkia ollut.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 56 vierailijaa