Kylmällä koneella ja auto sammuksissa toimii normaalisti/vaihteet menee hyvin päälle, Jonkun aikaa kun ajelee n.15min-30min -> Vauhdissa pystyy vaihtamaan vaihteita kohtuu hyvin, mutta jos pysähtyy paikoilleen ja käyttää vapaalla välissä niin 1 tai 2 ei meinaa saada millään päälle, pakki rusahtaa aina tai jos nopeasti laittaa niin potkaisee.
Kytkin rallattaa voimakkaasti poljin ylhäällä, poljin pohjaan niin hiljenee.
Poljinta painettaessa työsylinteri "narahtaa" ja heilahtaa pikkusen vaihdelaatikosta ulospäin <0.5milliä , normaalia? toinen kiinnityspulteista oli hieman löysällä, kiristin sitä -> narina/heilunta väheni hieman mut ei hävinnyt..
Kytkintä ilmattu ei auttanut, poljin ottaa kiinni heti kun nostaa lattiasta, n.0,5cm kun nostaa niin on jo pienellä tuntumalla.
SRE asetelma, kova vauhtipyörä, levystä en oo varma onko vakio vai vr6.
Kytkin ei irroita kunnolla
Valvoja: ffp jäsenet
Vaihtoehdot
http://mikhauta.pp.fi/muut/golf3kytkin.jpg
Jossain täällä voisi vika olla, tosin kuva kytkin vaijerilla, eikä nestetoiminen. Voi olla kaksi vaihtoehtoa jossa vika. Kuvan osa No: 12 on kynsi joka painaa tankoa No:17 on hiukan revennyt juuresta, (siis osa 12 murtunut). Tämän voi tarkastaa ottamalla vihreän päätykannen No: 9 pois. Murtuma on huolella etsittävä, on vähän jousien peitossa ja vaikea havaita. Älä vedä tankoa No: 17 pois, sillä silloin öljyt pääsevät kytkinkoppaan. Se vihreä kansi on uusittava, on noin 12€. Toinen vikapaikka voi olla osassa No:6, jossa tanko No:17 on menossa siitä läpi. Tähän ei tosin pääse käsiksi vaihteistoa irrottamatta.
Jossain täällä voisi vika olla, tosin kuva kytkin vaijerilla, eikä nestetoiminen. Voi olla kaksi vaihtoehtoa jossa vika. Kuvan osa No: 12 on kynsi joka painaa tankoa No:17 on hiukan revennyt juuresta, (siis osa 12 murtunut). Tämän voi tarkastaa ottamalla vihreän päätykannen No: 9 pois. Murtuma on huolella etsittävä, on vähän jousien peitossa ja vaikea havaita. Älä vedä tankoa No: 17 pois, sillä silloin öljyt pääsevät kytkinkoppaan. Se vihreä kansi on uusittava, on noin 12€. Toinen vikapaikka voi olla osassa No:6, jossa tanko No:17 on menossa siitä läpi. Tähän ei tosin pääse käsiksi vaihteistoa irrottamatta.
Itsellä hieman samoja oireita ja pää syyllinen on käsittääkseni tuo sre:n asetelma, joka on hieman erilainen vakioon verrattuna.
Minulle on sanottu että kytkimentyösylinterin vartta pitäisi jatkaa n.5mm, joka riittää siirtämään polkimen tuntumaa ylemmäksi lattiasta.
Omassa autossa kytkin irroittaa vasta kun painaa tulipeltiä vasten.
Se rallatus joka kuuluu käynnissä ollessa vapaalla ollessa ei kuulu kytkimestä, vaan vahdelaatikosta ja se on normaalia =)
Todennäköisesti sullakin on vr:n levy, jossa on jousitetussa keskiössä vakiota jäykemmän jouset, jotka ei kykene eliminoimaan kaikkea värinää pois kytkinakselilta. Tuosta syystä se rallattava ääni...
Minulle on sanottu että kytkimentyösylinterin vartta pitäisi jatkaa n.5mm, joka riittää siirtämään polkimen tuntumaa ylemmäksi lattiasta.
Omassa autossa kytkin irroittaa vasta kun painaa tulipeltiä vasten.
Se rallatus joka kuuluu käynnissä ollessa vapaalla ollessa ei kuulu kytkimestä, vaan vahdelaatikosta ja se on normaalia =)
Todennäköisesti sullakin on vr:n levy, jossa on jousitetussa keskiössä vakiota jäykemmän jouset, jotka ei kykene eliminoimaan kaikkea värinää pois kytkinakselilta. Tuosta syystä se rallattava ääni...
Ihan hienoja ohjeita, joista varmasti on jollekin apuakin :)
Mutta aloittajan autossa taitaa olla erilainen laatikko ja kytkimen rakenne.
Tuon linkin tyyppisessä laatikossahan on työsylinteri pystyssä sen vivun jatkeena, kun taas uudempien TDI koneisten työsylinteri on vaakasuorassa vaihteiston päällä ja kytkimen käyttövipu ja painelaakeri ovat kytkinkotelossa, eivät siis laatikon vasemmassa päässä...
Vauhtipyörä kiinni kampiakselissa ja paineasetelma vauhtipyörässä, vanhemmissahan on ollut käänteinen rakenne..
Korjatkaa ihmeessä jos meni ihan metsään :)
Omassa ropposessa on myös tämä uudempi konstruktio..
Mutta aloittajan autossa taitaa olla erilainen laatikko ja kytkimen rakenne.
Tuon linkin tyyppisessä laatikossahan on työsylinteri pystyssä sen vivun jatkeena, kun taas uudempien TDI koneisten työsylinteri on vaakasuorassa vaihteiston päällä ja kytkimen käyttövipu ja painelaakeri ovat kytkinkotelossa, eivät siis laatikon vasemmassa päässä...
Vauhtipyörä kiinni kampiakselissa ja paineasetelma vauhtipyörässä, vanhemmissahan on ollut käänteinen rakenne..
Korjatkaa ihmeessä jos meni ihan metsään :)
Omassa ropposessa on myös tämä uudempi konstruktio..
5v. lootahan siinä, moottori alh. Täytynee vaihtaa tuo työsylinteri nyt ekana ja kattoo auttaako mitään, Onko tietoa minkä kokoinen tuo työsylinteri on kyseisessä laatikossa/autossa?, kun näyttää motonet tarjoavan kolmea eri kokoista.
Onko siinä varressa säätömahdollisuutta ihan olemassaan?
Ja vielä tuli mieleen että kylmänä kytkin ei ota kiinni heti kun nostaa poljinta lattiasta, n.1cm saa nostaa ennen ku alkaa ottaa..
Onko siinä varressa säätömahdollisuutta ihan olemassaan?
Ja vielä tuli mieleen että kylmänä kytkin ei ota kiinni heti kun nostaa poljinta lattiasta, n.1cm saa nostaa ennen ku alkaa ottaa..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa