Ilmastointi sekottaa moottorin toimintaa Passat 3b
Valvoja: ffp jäsenet
Ilmastointi sekottaa moottorin toimintaa Passat 3b
Sellaseen onkelmaan tuossa törmäsin, ku nää kelit on nyt aikasta lämpösiä, eikä tuo ilmastointi oo pelannu paskatissa viime kesän jälkeen, ni oli jo aikasta ajankohtasta käyttää täyttöhuollossa. Nooh, alkohan se puhaltaa sitten viileetä niinku pitääkin, mut jotenkin tuntuu että varsinkin tyhjäkäynnillä tuo ilmastointi sekottas tuota moottorin käyntiä jotenki. Kuulostas ihan sellaselle että kävis jotenkin epätasasesti. Melkeimpä rynkyttäis..afn kone ja 3b passatti.
Komppia
Hei
Minulla myös AFN-koneinen Passatti, jossa oikein lämpöisellä (>25C) kelillä koneen kierrokset laskevat korvin kuultavasti ilmastoinnin kompuran lähtiessä käyntiin.
Huomaa tietysti parhaiten kaupungilla valoissa seisoessa, kun ulkona on kuuma ja kompura pärähtää käyntiin. Lisäksi moottorin käydessä tyhjäkäyntiä ei ilmastointi jaksa tuupata kunnolla kylmää kabiniin. Heti kun on kierroksia, niin suuttimista tulee kylmää.
Huomasin viime kesänä, aiemmin mielestäni toiminut normaalisti. Laitoin auton iän piikkiin (vm. 97). Ilmastointi huollettu viimeksi neljä vuotta sitten... nyt ei enää jaksa maksaa moisesta kun kuitenkin tuntuu yleensä toimivan ;-)
P
Minulla myös AFN-koneinen Passatti, jossa oikein lämpöisellä (>25C) kelillä koneen kierrokset laskevat korvin kuultavasti ilmastoinnin kompuran lähtiessä käyntiin.
Huomaa tietysti parhaiten kaupungilla valoissa seisoessa, kun ulkona on kuuma ja kompura pärähtää käyntiin. Lisäksi moottorin käydessä tyhjäkäyntiä ei ilmastointi jaksa tuupata kunnolla kylmää kabiniin. Heti kun on kierroksia, niin suuttimista tulee kylmää.
Huomasin viime kesänä, aiemmin mielestäni toiminut normaalisti. Laitoin auton iän piikkiin (vm. 97). Ilmastointi huollettu viimeksi neljä vuotta sitten... nyt ei enää jaksa maksaa moisesta kun kuitenkin tuntuu yleensä toimivan ;-)
P
Kyllä kuuluu nousta tyhjäkäyntikierrosten kun laittaa ilmastoinnin päälle. Itsellä AFN-koneinen Passatti ja tyhjäkäynti on jenkamittarin mukaan tasan 800 rpm ja käy tasaisesti.
Kun tönää ilmastoinnin päälle tai takalasin lämppärin, niin kierrokset nousee n.40-50 kierrosta. Tää mittaristosta katottuna, en muista enään mikä tarkka arvo oli vag-gomilla.
Auto ollut mulla 6 vuotta ja asia on tullut muutamaan kertaan huomattua. Ilman tätä hienoutta tyhjäkäynnin kierrokset tippuisivat ja näin kompensoidaan sitä sekä saadaan latausvirta riittämään kun tyhjäkäynti on hivenen isompi.(flektin virran kulutus on melko suuri)
Tämä viimeinen ei ole topicin aloittajalle, mutta ilmastoinnin flektin pitää käynnistyä heti kun ilmastointi laitetaan päälle. Ei siis vasta kaupungilla helteessä ajellessa. Näin siis tehdas on sen suunnitellut ja muu poikkeama on joku lievä vika/häiriö.
Kun tönää ilmastoinnin päälle tai takalasin lämppärin, niin kierrokset nousee n.40-50 kierrosta. Tää mittaristosta katottuna, en muista enään mikä tarkka arvo oli vag-gomilla.
Auto ollut mulla 6 vuotta ja asia on tullut muutamaan kertaan huomattua. Ilman tätä hienoutta tyhjäkäynnin kierrokset tippuisivat ja näin kompensoidaan sitä sekä saadaan latausvirta riittämään kun tyhjäkäynti on hivenen isompi.(flektin virran kulutus on melko suuri)
Tämä viimeinen ei ole topicin aloittajalle, mutta ilmastoinnin flektin pitää käynnistyä heti kun ilmastointi laitetaan päälle. Ei siis vasta kaupungilla helteessä ajellessa. Näin siis tehdas on sen suunnitellut ja muu poikkeama on joku lievä vika/häiriö.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 32 vierailijaa