A4 tdi -00 sammui kesken ajon, rele 109?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

vw007
-
Viestit: 11
Liittynyt: 4.11.2008 6:24

A4 tdi -00 sammui kesken ajon, rele 109?

ViestiKirjoittaja vw007 » 9.6.2011 17:19

A4 1,9 tdi (AHH) -00 sammui kesken taajama-ajon (60 km/h), eikä ole sen jälkeen käynnistynyt.
Ei mitään oireita ennen sammumista.Mittarin mukaan polttoainetta on.
Startti pyörittää moottoria hienosti, ei ylimääräisiä kolinoita joten jakoremmi lienee ehjä (vaihdettukin 30tkm sitten). Sulakkeet ovat ehjiä, mutta moottori vaan ei käynnisty. Ihan kuin vekotin ei saisi polttoainetta.
Vikakoodeja ei löytynyt, käytin ELM327+Scantool.

Tältä forumilta luin releestä 109 (moottorinohjausrele?) ja lukemani kokemukset viasta/oireista saattaisivat hyvinkin sopia tähän. Harmi vain että minulla ko. relettä 109 ei ole, toki nippu muita releitä löytyi.
Mitähän nuo muut releet ovat, onko AHH:ssa jokin vastaava rele? Olisiko kelään relekarttaa?

Kaikki vinkit vianhakuun otetaan kiitollisena vastaan!

golf
-
Viestit: 319
Liittynyt: 4.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja golf » 9.6.2011 20:34

Syttyykö hehkutuksen valo?

vw007
-
Viestit: 11
Liittynyt: 4.11.2008 6:24

ViestiKirjoittaja vw007 » 9.6.2011 20:52

Kyllä hehkuvalo syttyy ja sammuu parin sek kuluttua niin kuin näillä keleillä on normaalia.

golf
-
Viestit: 319
Liittynyt: 4.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja golf » 9.6.2011 23:23

Itselläni kun meni golfista 109 rele , niin ei syttynyt hehkunvalo.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 10.6.2011 6:45

Löysääppä jotakin suutinputkea ja kaveri starttaamaan. Jos roiskuttaa löpöä kunnolla liitoksen välistä niin tietää ainakin onko vika polttoaineen saannissa.
Itselläni on sellainen muistikuva että jos päävirtarele menee pimeäksi ei saa enää yhteyttä moottorinohjaukseen ollenkaan?? Voin olla väärässä....
VCDS voi vielä näyttää paljon sellaista mitä yleismallinen lukuvermes ei tajua.

vw007
-
Viestit: 11
Liittynyt: 4.11.2008 6:24

ViestiKirjoittaja vw007 » 10.6.2011 8:34

Löysäsin pumpusta kolmospytyn suuttimelle menevän putkiliitoksen, ja kaveri starttasi. Kyllä sieltä löpöä tuli niin että rätti kastui, mutta kuinkahan paljon sitä oikeasti pitäisi tulla? Polttoainetta pulppusi hyvin kevyesti, pitäisikö sen suorastaan roiskuta?

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 10.6.2011 11:32

Kyllä sen pitäisi sieltä ihan kunnon paineella puskea liittimen välistä löpöä, painetta on kuitenkin sen verran miehekkäästi.

vw007
-
Viestit: 11
Liittynyt: 4.11.2008 6:24

ViestiKirjoittaja vw007 » 10.6.2011 14:36

Juu, koetin uudestaan ja startattiin pidempään. Ei sieltä tullut enää kuin pisaroita, semmoista märkää yskähtelyä. Kaikkiaan löpöä on tullut niin vähän, että nyt lienee vain putket tyhjät...
Polttoainetta ei pumpusta siis tule, mutta missäpä vika. Olettaen että pumppu on mekaanisesti ehjä, jääkö jäljelle muuta kuin sammutussolenoidi? Ohjataanko solenoidia suoraan ECUlta?

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 11.6.2011 12:14

ECU ohjaa kaikkea polttoaineensyötössä.
Itse kokeilisin ensimmäisenä vcds:llä antaako moottorinohjaus mitään vikakoodeja.

vw007
-
Viestit: 11
Liittynyt: 4.11.2008 6:24

ViestiKirjoittaja vw007 » 11.6.2011 13:30

Kyllä, vikakoodin luku olisi varmasti oiva ajatus. Minulla on scantool, mutta vaikuttaa epäluotettavalta, se ei antanut mitään koodeja.

Olisiko jollain Turun lähistöllä vehkeet ja mahdollisuus jelppiä hommassa?
Eli tarttis lukea Audista vikakoodit. Auto on Raisiossa ja maksan kyllä bensarahat.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 11.6.2011 14:55

Tuolta löytyy listaa piuhan omistajista ja voi apupyyntöäkin laitella http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=65197


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 55 vierailijaa