Bemarin leiristä takaisin Vag-kerhoon
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 474
- Liittynyt: 19.9.2004 19:20
Bemarin leiristä takaisin Vag-kerhoon
Moro
Onpas aikaa, kun viimeksi olen tänne kirjoitellut. tällä hetkellä omistuksessa on pari Bemaria. Niistä pitäis päästä eroon, koska ne käy työttömän kukkaron päälle. Suunnitelmissa olis vaihtaa ne jollain tapaa ns. "perus" autoon. Haen halpaa käyttöä ja huoltoja sekä sellaista, jolle ei tarttis kokoaikaa uusia jotain. Kulutus saisi olla kohtuullinen, tai siis pitää olla kohtuullinen. Kone sais toimi bensalla, koska dieselvero on niin iso erä.
Oon kattellu Passatteja 3B tai 3BG tai A6 C5:ta. Moottoriki olen aatellut 1,8T. Sehän on vissiin ihan luotettava ja hyvä pata ja suht ripeäkin. Joskus pitäis vaunuakin vetää. Hintaluokka max jotain 9k€
Kertokaa omat mielipiteet onko nuo mun omat ideat mistään kotoisin ja kulutuslukemia kyseisitä autoista kyseisellä padalla.
Jos jollakin on tiedossa hyviä vaihdokkeja, niin voi myös vinkata.
Tällanen olis yks, minkä löysin ja ottais kummatkin Bemut vaihdossa. Tiedä sitten millainen tuo on. Ei viitti huvikseen singahtaa kattomaankaan, sen verran välimatkaa.
Onpas aikaa, kun viimeksi olen tänne kirjoitellut. tällä hetkellä omistuksessa on pari Bemaria. Niistä pitäis päästä eroon, koska ne käy työttömän kukkaron päälle. Suunnitelmissa olis vaihtaa ne jollain tapaa ns. "perus" autoon. Haen halpaa käyttöä ja huoltoja sekä sellaista, jolle ei tarttis kokoaikaa uusia jotain. Kulutus saisi olla kohtuullinen, tai siis pitää olla kohtuullinen. Kone sais toimi bensalla, koska dieselvero on niin iso erä.
Oon kattellu Passatteja 3B tai 3BG tai A6 C5:ta. Moottoriki olen aatellut 1,8T. Sehän on vissiin ihan luotettava ja hyvä pata ja suht ripeäkin. Joskus pitäis vaunuakin vetää. Hintaluokka max jotain 9k€
Kertokaa omat mielipiteet onko nuo mun omat ideat mistään kotoisin ja kulutuslukemia kyseisitä autoista kyseisellä padalla.
Jos jollakin on tiedossa hyviä vaihdokkeja, niin voi myös vinkata.
Tällanen olis yks, minkä löysin ja ottais kummatkin Bemut vaihdossa. Tiedä sitten millainen tuo on. Ei viitti huvikseen singahtaa kattomaankaan, sen verran välimatkaa.
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
1.8T ei vaan taida olla ihan "vähäruokainen", ainakaan itselläni.
Vakiona ajellessani taisi keskikulutus muistaakseni olla 11,4l/100km vaikka en kenkinytkään tuota. Ainuttakaan kertaa en ole päässyt alle 10l/100km. Ajo pääasiassa töihin ja takaisin, 50% kaupunkiajoa ja 50% isompaa tietä ja matka 14km/suunta.
Itsellä tulee suunnilleen vuoden välein lähemmäs tonnin remontti, joko turbo, nostimet tai joku muu hajoaa.
Ajotapa tosin ei ole ehkä ihan "helppo" tekniikalle, eli sillä voi olla paljonkin vaikutusta.
Ei vaan, muuten ihan jees ajella, kunhan osaa varata rahat noihin isompiin remontteihin valmiiksi. Vuositasolla kuitenkin menot tasoittuu kun tuohon ei ihan pikkuvikoja tunnu tulevan.
Vakiona ajellessani taisi keskikulutus muistaakseni olla 11,4l/100km vaikka en kenkinytkään tuota. Ainuttakaan kertaa en ole päässyt alle 10l/100km. Ajo pääasiassa töihin ja takaisin, 50% kaupunkiajoa ja 50% isompaa tietä ja matka 14km/suunta.
Itsellä tulee suunnilleen vuoden välein lähemmäs tonnin remontti, joko turbo, nostimet tai joku muu hajoaa.
Ajotapa tosin ei ole ehkä ihan "helppo" tekniikalle, eli sillä voi olla paljonkin vaikutusta.
Ei vaan, muuten ihan jees ajella, kunhan osaa varata rahat noihin isompiin remontteihin valmiiksi. Vuositasolla kuitenkin menot tasoittuu kun tuohon ei ihan pikkuvikoja tunnu tulevan.
Halvasti pidettävä perusauto on kyllä jotain ihan muuta kuin passatti tai a6. 3bg tbo meni vähän pienemmällä sopalla kuin 3b tbo, mutta kumpikin oli mielestäni turhan janoisia suorituskykyynsä nähden. Uudemmalla pääs maantieajossa alle 9, joskus jopa alle 8. Normikäytössä eli seka-ajossa sitten jotain muuta, pitkäaikainen ajotietokoneen kulutusnäyttämä tais usein olla n.10,5. A6:sen suurempi omamassa ja quattro ei ainakaan helpota tuota tilannetta.
Myös huolto/korjauskululuiltaan nuo on kaukana edullisesta. Yli 200tkm ajettuun saa laittaa normaalisti kytkimen, ahtimen, jarrut, iskarit, tukivarret ym kulutusosaa ja pahimmoillaan koko koneen jos on ll huoltovälillä ajettu. Pikkuvikaisuudesta olen erimieltä, jatkuvasti sai ajella vagcomin kanssa metsästämässä milloin mitäkin nykimistä ja ostella puolia, antureita ym. Yllämainittu tonni vuodessa osiin (plus työt jos ei itse tee) on varmaan aika realistinen sellaselle ns peruskuntoiselle yksilölle jolle ei tarvi tehä kaikkea edellämainittua sen ekan vuoden aikana.
Jos se 530pöö on ehjä ni pidä se. Halvempaa, ja parempi kyyti ;)
Myös huolto/korjauskululuiltaan nuo on kaukana edullisesta. Yli 200tkm ajettuun saa laittaa normaalisti kytkimen, ahtimen, jarrut, iskarit, tukivarret ym kulutusosaa ja pahimmoillaan koko koneen jos on ll huoltovälillä ajettu. Pikkuvikaisuudesta olen erimieltä, jatkuvasti sai ajella vagcomin kanssa metsästämässä milloin mitäkin nykimistä ja ostella puolia, antureita ym. Yllämainittu tonni vuodessa osiin (plus työt jos ei itse tee) on varmaan aika realistinen sellaselle ns peruskuntoiselle yksilölle jolle ei tarvi tehä kaikkea edellämainittua sen ekan vuoden aikana.
Jos se 530pöö on ehjä ni pidä se. Halvempaa, ja parempi kyyti ;)
Ukon 3bg -04 (vai oliko -05, se viimeinen kuitenkin niillä vilkkupeilellä) 1.8T tiptronic oli lainassa kun itselle autoo etsin viime kesänä ja se meni kyllä maantieajossa n.7.5-8l/100km matkanopeuden ollessa n.90km/h.
Nurkissa menee sit se 10l/100km..
Joo ei kyllä ole mikään tykki, tiedä sit johtuuko tosta automaatista vain tehon puutteesta vai kummastakin=)
Nurkissa menee sit se 10l/100km..
Joo ei kyllä ole mikään tykki, tiedä sit johtuuko tosta automaatista vain tehon puutteesta vai kummastakin=)
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
sääli kun vanhoja 12valve V6-moottoreita ole enää tuoreemmis peleissä. Niitä pitäisin suht harmittomina, vaikka voivat pikkusen öljyä syödäkkin. Ei oo kokemusta 2.8 30valve moottoreista, mutta niissä ei ainakaan turboa ole, joten siinä säästyy monelta vaivalta (ai kuinka niin aina joku ahtoletku halki, tai kalvollinen venttiili vuotaa).
Jos ei bensankulutus pelota ja kaipaa räyhäkämpää menoa, niin sitten 4.2 V8 koneisia A/S6:sta katteleen :)
Jos ei bensankulutus pelota ja kaipaa räyhäkämpää menoa, niin sitten 4.2 V8 koneisia A/S6:sta katteleen :)
Eikö se sama olis laittaa sitten 2.8 V6:lla oleva passat tai A6:nen. Itsellä tuo passat syö seka-ajossa karvan alle 10l ja matka menee 8.5 litraan ajotietokoneen mukaan. Eli siis saman verran kuin tuo 1.8T. Ja tuota 2.8 30v:stä pitäväät yhtä luotettavimmista konsernin moteista. Ei turbo huolia ja vääntöä löytyy erimalliin ja bonuksena kutosen äänet :) Varusteitakin näistä yleensä löytyy hyvin.
P.S itse asun siilinjärvellä eikä olisi vaivaa käydä katsomassa tuota audia jos se kiinnostaa.
P.S itse asun siilinjärvellä eikä olisi vaivaa käydä katsomassa tuota audia jos se kiinnostaa.
-
- -
- Viestit: 474
- Liittynyt: 19.9.2004 19:20
Taidanpa tehdä, kuten tuossa yksi jo ehdottikin, että pidän nykyisen 530d:n :)
Hankala tilanne, ku kokoa on sen verran, että Golf-luokan autot on turhan pieniä, joten pitäis olla se Passat tai A6 ja sitte taas pieni moottori isossa korissa ei ole mieluinen yhdistelmä.
Niin ja Japanilaisiin en kajoa, vaikka se viisain ratkasu oiskin.
Ja vielä Piedrolle. Ei tarvi käydä Audia kattomassa. Myyjä pitää Audia niin arvokkaana, että pitäis kahen 90-luvun lopun bemarin lisäks vielä rahaa antaa väliin.
Hankala tilanne, ku kokoa on sen verran, että Golf-luokan autot on turhan pieniä, joten pitäis olla se Passat tai A6 ja sitte taas pieni moottori isossa korissa ei ole mieluinen yhdistelmä.
Niin ja Japanilaisiin en kajoa, vaikka se viisain ratkasu oiskin.
Ja vielä Piedrolle. Ei tarvi käydä Audia kattomassa. Myyjä pitää Audia niin arvokkaana, että pitäis kahen 90-luvun lopun bemarin lisäks vielä rahaa antaa väliin.
Ei 1.8T koneet sen epäluotettavampia ole kuin muutkaan. Joissain yksilöissä saattaa öljysiivilä tukkeutua, sekä puolia menee kuten muissakin. Aika hyviä koneita ne on.
itse toin pari vuotta sitten ruotsista -01 n. 140tkm, 1.8T 3bg-Variant comfortlinen automaatti-ilmastoinnilla ja cruisella. Hintaa jäi tullauksineen, tuonteineen, veroineen n. 7700€
Lastulla kiva ja pirteä ajettava sekä kevyessä maantieajossa kulutus alle 8l/100km.
Muistaakseni ainakin 2.0 ALT-moottorin ominaisuus on se että se syö tolkuttomasti öljyä vaikka on ihan kunnossa.
itse toin pari vuotta sitten ruotsista -01 n. 140tkm, 1.8T 3bg-Variant comfortlinen automaatti-ilmastoinnilla ja cruisella. Hintaa jäi tullauksineen, tuonteineen, veroineen n. 7700€
Lastulla kiva ja pirteä ajettava sekä kevyessä maantieajossa kulutus alle 8l/100km.
Muistaakseni ainakin 2.0 ALT-moottorin ominaisuus on se että se syö tolkuttomasti öljyä vaikka on ihan kunnossa.
Aika moni "ykskasiTee" on jo varsin vanhassa autossa. - Vanhaan autoon voi tulla kaikkea.. Tänäpäivänä monella on _varaa_ ostaa ns. hieno inan tehokkaampi ajokki, yllätyksiä tulee sitten kun kulkineeseesta hajoaa jotain normaalin kulumisen piiriin kuuluvaa, kuten vaikkapa turbo, tai automaattivaihteisto tms.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa