mistä octaviaan ilmastoinnin kompura?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

villev
-
Viestit: 260
Liittynyt: 24.9.2004 11:37

mistä octaviaan ilmastoinnin kompura?

ViestiKirjoittaja villev » 1.6.2011 0:36

kuten otsikko itsestää jo ilmoittaakin kysymyksen... eli auto on octavia 1u vm. 2003 81kw tdi
ja ilmastoinnin kompura on siis haussa...sitä en tiedä montaako eri kompuraa näissä on


jos joku tietää mistä noita sais joko uusia tai kunnostettuja edullisesti niin olisin kiitollinen jos jakaisit infoa :) ei viittis tälläseen vanhaa mopoon enää mitään 300€ kompuraa sijoittaa....

en oo kattonu vielä kompuran kyljestä sitä osanumeroa mutta aion sen ottaa kyllä selville ku seuraavan kerran tulee panssarin päälle asiaa.

kiitos etukäteen ja anteeksi.

[email protected] -> jos sattuu tallin perältä ylimääränen toimiva löytymään :)

Freeze
-
Viestit: 46
Liittynyt: 25.11.2009 18:45

ViestiKirjoittaja Freeze » 1.6.2011 19:46


HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 1.6.2011 19:53

ETKA näyttää kompuran hinnaksi 710€ eli suomessa ei marmoritiskiltä alta tonnilla varmaankaan uusi irtoa....

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 1.6.2011 20:57

Mikäs siinä kompurassa on rikki?

villev
-
Viestit: 260
Liittynyt: 24.9.2004 11:37

ViestiKirjoittaja villev » 1.6.2011 21:09

kompuran remmipyörästä puuttu kokonaan sisuskalut (magneettikytkin ym.)...ilmeisesti joskus ottanu kipiää ku on joko otettu pois tai sitte lentäny itekseen...

ja kompuran akselikin näytti siltä ettei kannata pelkkää pyörään hommata vaan koko paska uusiks.

kattelinki jo purkaamoilta mutta 300€ on aika posketon hinta käytetystä kompurasta... huonolla tuurilla se ei kestä kuin yhen kesän sekään :(

täytyy alkaa vissiin kattoon jos saksanmaalta löytyis huokeammin vaikkapa uusi.

ja jos jollaki lojuu ylimääräisenä kuskinoven lasinnostimen moottori (sis. keskuslukon ohj.yksikön , 4xs.lasit) niin laita vaikka YV:tä

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 2.6.2011 0:46

430€ näyttäs kustantavan uus meidän kautta.. ei siis ovh ;) toki että hieman ny hämää kun ilmottelee eri vaihtoehdoille (kaikilla sama hinta) vuosimalleiksi 96-99 tai -04 eteenpäin.. mikäs tuo konetyyppi nyt tuossa on?

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 2.6.2011 8:21

Katsopa se varaosanumero kompurasta. En itse ainakaan lähtisi arpomaan "mahdollisesti sopivien" osien kanssa.

villev
-
Viestit: 260
Liittynyt: 24.9.2004 11:37

ViestiKirjoittaja villev » 2.6.2011 21:18

juu täytyy koittaa keretä jossain väissä ruuvata panssari pois ja kurkata se numero kompuran kyljestä...niitä tosiaan taitaa olla aika paljon niitä mallejan.

kone tässä on ASV 81kw tdi

on siinä teilläkin näköjään hintaa kompuralla...kai se on uskottava että maksaa ne JUMALATTOMASTI :(

mutta koitan tarkistella tuon varaosanumeron piakkoin.

kiitos tässä vaiheessa kaikille :)

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 4.6.2011 0:07

Mulla on ylimääräsenä täysin toimiva kompura.. laakerit on vaan heikolla hapella kun mekkalaa kuuluu.. Privalla voi kysellä jos kiinnostusta ottaa varaosiks tai katsoa joa saa laakerit vaihdettua..

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 4.6.2011 9:24

on siinä teilläkin näköjään hintaa kompuralla...kai se on uskottava että maksaa ne JUMALATTOMASTI :(


Muistathan, etteivät kustannukset tuohon lopu. Järjestelmä pitää huuhdella, mikäli kompressori on vaurioitunut sisältä. Varmuuden vuoksi olisi hyvä suorittaa huuhtelu joka tapauksessa.

Oikeita huuhteluun soveltuvia huoltolaitteita ei ole ihan joka Pärnäsellä. VW ei suosittele typpihuuhtelua ollenkaan (sitä sinulle tullaan todennäköisesti tarjoamaan pikku pajalla)

Sitten tietenkin normi tyhjennys, alipaineistus / vuotojen tarkastus ja täyttö (=huolto)

Niin, ja pitäähän se kompressori vielä vaihtaakin.

Seuraava kysymys lienee, kannattaako käytettyä kompuraa laittaa, jos hintaero uuteen takuuvehkeeseen on vain 130 euroa?

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 4.6.2011 11:39

Seuraava kysymys lienee, kannattaako käytettyä kompuraa laittaa, jos hintaero uuteen takuuvehkeeseen on vain 130 euroa?

yhdyn kyllä tuohon, on kumminkin sen verran paljo rahanmenoa/työtä tuossa että ilmastoinnin saa räjähtäneen kompuran jäljiltä pelaamaan kunnolla ja varmasti seuraavat vuodet etten kyllä enää lähtisi arpomaan "hyvällä käytetyllä" kompuralla.. oi sitä fiilistä jos sekin leviää ja homma alusta :)

villev
-
Viestit: 260
Liittynyt: 24.9.2004 11:37

ViestiKirjoittaja villev » 5.6.2011 21:41

ei se mitään räjähätäny ole... magneettikytkin kompuran päästä on jostain syystä ottanu hatkat...ei ole ku tyhjä remminpyörä kompuran päässä ja katkenneen näkönen akselin pää.

eipä siinä paljoo tarvi töitä tehä, kaverilla on ilmastointihuoltovehkeet ja aineet niin otetaan vanhat aineet talteen ja kompura pois ja uusi tilalle ja tarkistaa onko vuotoja jos ei ole, niin öljyt ja kylmäaineet vaan sisuksiin ja hanaa :)

tänään kerkesin kattella sen kompuran numero ja se on tässä 1JO 820 803 K ja tuota sais esim täältä:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VW-JETTA ... ccessories

mutta eivät ilmeisesti edes lähetä suomeen.... ulkomailta hankinta on vaikeeta ku monet ei suostu suomeen lähetteleen..tuosta linkin kompurastakaan ei oo mitään hajua missä sijaitsee.

ja joo, samaa mieltä olen kyllä että uuden sinne mieluusti laittaisin ku käytetytkin maksaa niin perkeleesti ja huonolla tuurilla se kestää vain sen yhden kesän...jjos sitäkään.

villev
-
Viestit: 260
Liittynyt: 24.9.2004 11:37

ViestiKirjoittaja villev » 5.6.2011 21:49

mitä merkitystä on muuten tuolla varaosanumeron viimeisellä kirjaimella? kun itselläni sielä on K ja aika paljon enempi löytyis kompuroita joissa on esim. A varaosanumeron viimeinen kirjain, siis 1JO 820 803 A, kun omassani on 1JO 820 803 K?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 5.6.2011 23:26

Se on eri osa.

K on lopetettu ja tilalle on tullut L. Korvaava osa siis. Tuota K:ta ei pitäis olla kun VW:ssä ja Audissa.

A:kin on poistunut ja se myydään nykyään erikseen kompressorina ja magneettikytkimenä. Eikä sitä A:takaan pitäisi olla kun Borassa ja Golfissa -98...-01.

Jos oikein tulkitsin kataloogia niin sulla pitäisi olla 1J0 820 803 L.

only4pro
-
Viestit: 1402
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 5.6.2011 23:35

siis oikeesti, vi*un köyhät...

jos laittaa, niin laittakoon kerralla sitten ja kunnolla. hyvää ei saa halvalla, eikä edes parasta vaikka joku autovalmistaja niin yrittää mainostaa.

täällä osaavat kylmälaitteet kuin kylmälaitteet. ei oo halpaa, mutta ompahan heillä 15v kokemus kylmäkoneista, henkilöautoista junanvetureihin

http://www.thermo-tek.fi/

mla
-
Viestit: 617
Liittynyt: 7.12.2003 21:23

ViestiKirjoittaja mla » 6.6.2011 0:20

villev: San Diego, CA, United States tuolla selvästi lukee siinä linkissä minkä laitoit. Eikä sieltä kannata osia tilata ellei ole ainoa paikka mistä saa.
Hauissa kannattaa käyttää .de ebay osoitetta niin saa EU:n alueelta tuotteita paremmin.

Tosin jos itselle tekisin remppaa niin en kyllä käytettyä ostaisi kun uuteen saa aina sen osatakuun.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 6.6.2011 3:43

Kannatta myös käyttää www.ebay.co.uk ja siellä on hakualueena European Union. Tulee samalla tekstit tällä nykyisellä toisella kotimaisella...

villev
-
Viestit: 260
Liittynyt: 24.9.2004 11:37

ViestiKirjoittaja villev » 6.6.2011 16:13

no kyllähän tässä mieluiten uuden olis laittanu... mutta TDIfreakiltä löytyi käytetty josta kohtuuhinnalla suostuu luopumaan niin laitetaan se.

vielä kuskinlasin nostimenmoottori pitää löytää... voi olla kiven alla

villev
-
Viestit: 260
Liittynyt: 24.9.2004 11:37

ViestiKirjoittaja villev » 21.6.2011 17:38

nonii, tuli vajaa viikko sitten laitettua "uusi" kompura ja putsattiin järjestelmä,uudet öljyt ja kylmäaineet sisään niin johan alko hytissä jähtymään :)

kiitos vielä TDIfreakille koohtuu hintaisesta kompressorista...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa