`07 1.9TDI BLS pitää vähän erikoista puhinaa.
Vedolla puhina kasvaa ja siinä ehkäpä 2500rpm paikkeilla kuuluu
ikään plop jolloin puhina loppuu.
Tyhjäkäynnillä saattaa jonkin aikaa käydä "normaalisti" mutta sitten alkaa
puhisemaan.
Ääni ei ole mielestäni sama kuin varsinainen turbon viheltely, vaan enemmänkin kuin
olisi läppä kiinni vastustamassa ilman kulkua. Ensin ajattelin johdinsiipien jumittelevan, mutta vivun päästä liikkuvat melko kevyesti, sen perusteella voisin kuvitella olevan kunnossa. Vivun juuressa pienet pakokaasun puhallusjäljet.
Vedot ovat OK, mutta ylävireiset. Kulutus korkeahko, 6.5 - 7 L.
Kone Caddyn keulalla.
BLS ja puhina
Valvoja: ffp jäsenet
EGR:n rassasin levälleen, yllätävän siisti oli sisuskaluiltaan ja tuntuu liikkuvankin. Ainakin sieltä kuuluu jotain pörinää kuuluu..
Seuraavaksi varmaan N75:seen kimppuun. Löytyisköhän jostakin letkujen reiteille kuvia kun huollon jäljiltä on löytyny yhtä sun toista niin heräsi epäilys jotta nekin saatettu sekoittaa.
Seuraavaksi varmaan N75:seen kimppuun. Löytyisköhän jostakin letkujen reiteille kuvia kun huollon jäljiltä on löytyny yhtä sun toista niin heräsi epäilys jotta nekin saatettu sekoittaa.
N75 uusitteu, ei vaikutusta..
Ilmansuodattimen kotelossa kaikki OK, suodattimella pari tonnia ajettu.
Ahtoputkistot päälisin puolin kanssa kunnossa ja liitoksia heiluteltu, ja tosiaan
puhina ei ole jatkuvaa vaan loppuu siinä 2300 - 2500 rpm paikkeilla.
Tuli mieleen että jos tolle VNT:lle on joskus tehty puhdistus tms huolto niin
tehdäänkö sille sen jälkeen millainen perussäätö?
Ilmansuodattimen kotelossa kaikki OK, suodattimella pari tonnia ajettu.
Ahtoputkistot päälisin puolin kanssa kunnossa ja liitoksia heiluteltu, ja tosiaan
puhina ei ole jatkuvaa vaan loppuu siinä 2300 - 2500 rpm paikkeilla.
Tuli mieleen että jos tolle VNT:lle on joskus tehty puhdistus tms huolto niin
tehdäänkö sille sen jälkeen millainen perussäätö?
-
- -
- Viestit: 3
- Liittynyt: 13.10.2013 16:32
Touran bls suhisi myös samasta paikasta. EGR ohjelmoitiin pois, laitoin umpilaipan jäähdyttimen pakosarjan liitokseen, tein tiivisteen mallin mukaan. Suhina loppui tietysti. Aikaa meni pari kolme tuntia lähinnä ahtauden takia, vielä kun tajuaisi tuon vedenkierron ohittamisen, niin heittäisin koko vehkeen roskiin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa