Auto on SDI Bora .03.
Ajoittain kuuluu moottorin suunnasta "rölinää", joka lakkaa kytkintä painaessa tai jos hieman painaa kaasua, tai napauttaa poljinta.
Kaksoismassakytkintä ei pitäisi korjaamon mukaan olla..? Mistä tuollainen ajoittainen ääni vois johtua ? laatikosta ? Sinne vaihdettu öljyt n.4kk sitten, eikä mitään hälyyttävää näkyny öljyissä.
Jos se tulee laatikosta, niin mistä sieltä ja onko kuinka vakavaa ??
Kytkin toimii normaalisti.
" Ihme rölinä" laatikosta /kytkimestä ?
Valvoja: ffp jäsenet
Eikös tuo painelaakeri tyypillisesti ääntele kytkin painettuna?
Olikos tässäkin pelissä ole vielä kytkimellä käyttötanko? Itsellä oli vanhemmassa golfissa vähän samantyyppiset oireet. Syy johtui todennäköisesti tuosta käyttötangosta, joka vanhuuttaan ei enää irrottanut kunnolla kytkimen päästä vaikka polkimen nosti ylös. Rohinan sai lakkaamaan hipaisemalla kytkin- tai kaasupolkimeen.
Vika korjaantui ainakin itsellä, kun vaihdoin kytkinremontin yhteydessä tuon käyttötangon. Kytkimessä ei sinällään ollut semmoista vikaa, mikä tuon äänen olisi aiheuttanut. Mitä nyt vähän luisteli.
Tämä käyttötanko siis jää pyörimään tyhjäkäynnillä turhaan, mikä aiheuttaa epämääräisen rohinan. Tästä johtuva rohina ei ole vaarallista. Ainoa haittapuoli on tuo ääni, mutta mitään se ei hajoita tai edes haittaa kytkimen toimintaa. Sen takia ei siis kannata ruveta askia irrottamaan, mutta kannattaa tietenkin vaihtaa samassa yhteydessä kun kytkimen joutuu vaihtamaan.
Olikos tässäkin pelissä ole vielä kytkimellä käyttötanko? Itsellä oli vanhemmassa golfissa vähän samantyyppiset oireet. Syy johtui todennäköisesti tuosta käyttötangosta, joka vanhuuttaan ei enää irrottanut kunnolla kytkimen päästä vaikka polkimen nosti ylös. Rohinan sai lakkaamaan hipaisemalla kytkin- tai kaasupolkimeen.
Vika korjaantui ainakin itsellä, kun vaihdoin kytkinremontin yhteydessä tuon käyttötangon. Kytkimessä ei sinällään ollut semmoista vikaa, mikä tuon äänen olisi aiheuttanut. Mitä nyt vähän luisteli.
Tämä käyttötanko siis jää pyörimään tyhjäkäynnillä turhaan, mikä aiheuttaa epämääräisen rohinan. Tästä johtuva rohina ei ole vaarallista. Ainoa haittapuoli on tuo ääni, mutta mitään se ei hajoita tai edes haittaa kytkimen toimintaa. Sen takia ei siis kannata ruveta askia irrottamaan, mutta kannattaa tietenkin vaihtaa samassa yhteydessä kun kytkimen joutuu vaihtamaan.
Korjaamolla kertoivat vastaavasta äänestä. Asiakas oli välttämättä halunnut painelaakerin vaihtoa. Ei vaikuttanu ääneen, laittoi auton vaihtoon.
Kertoivat tuosta tangosta joka menee läpi vaihteiston, eivät mitään sen vaihdosta...
Hyvä tietää ettei häkkyrä tuosta hajoa :-)
Pelkäsin jo että olis kaksoismassa vauhtipyörä, sanoivat ettei tässä ole sellaista :-)
Ääni tosiaan katoaa kun kaasuun hipaisee tai kytkintä painaa.
Kiitos tiedosta !
Kertoivat tuosta tangosta joka menee läpi vaihteiston, eivät mitään sen vaihdosta...
Hyvä tietää ettei häkkyrä tuosta hajoa :-)
Pelkäsin jo että olis kaksoismassa vauhtipyörä, sanoivat ettei tässä ole sellaista :-)
Ääni tosiaan katoaa kun kaasuun hipaisee tai kytkintä painaa.
Kiitos tiedosta !
Borassa / IV Golffissa on käytössä ainakin 02K ja 02J vaihteistoja.
K-versiossa on tämä tanko ja kytkimen työsylinteri on pystyssä lähellä vaihteiston päätä.
J- versiossa on "normaali" kytkinrakenne ja työsylinteri vaakasuorassa vaihteiston päällä/takapuolella.
Omassa cordossa havaitsin talvella kylmänä jotain ylimääräistä ääntä vaihteiston suunalta, joka loppui kun painoi kytkimen. Nyt lämpimillä en enään ole ainakaan huomannut ääntä, en kyllä ole muistanut erikseen kuunnellakaan. Vaihteistoljyt vaihdoin nyt keväällä eikä vanhat ainakaan kirkkaita olleet...
edit... tuo K-versio pitäisi olla 1,4 ja 1,6 bensakoneiden sekä SDI:n kanssa
ja J-versio 1,8 ja 2,0 bensan sekä TDI:n kaverina..
K-versiossa on tämä tanko ja kytkimen työsylinteri on pystyssä lähellä vaihteiston päätä.
J- versiossa on "normaali" kytkinrakenne ja työsylinteri vaakasuorassa vaihteiston päällä/takapuolella.
Omassa cordossa havaitsin talvella kylmänä jotain ylimääräistä ääntä vaihteiston suunalta, joka loppui kun painoi kytkimen. Nyt lämpimillä en enään ole ainakaan huomannut ääntä, en kyllä ole muistanut erikseen kuunnellakaan. Vaihteistoljyt vaihdoin nyt keväällä eikä vanhat ainakaan kirkkaita olleet...
edit... tuo K-versio pitäisi olla 1,4 ja 1,6 bensakoneiden sekä SDI:n kanssa
ja J-versio 1,8 ja 2,0 bensan sekä TDI:n kaverina..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa