1z passat lähtee huonosti käymään kylmänä MENEE JÄRKI!
Valvoja: ffp jäsenet
1z passat lähtee huonosti käymään kylmänä MENEE JÄRKI!
Ongelma on seuraavanlainen kylmänä esim. yön yli seisotuksen jälkeen tai 3tunnin seisottamisen jälkeen lähtee huonosti käyntiin, yön yli seisottamisen jälkee kaikista pahin :( eli hehkunvalo palaa kylmänä jonku 5sec ja sit ku tarttaa ni saa sahata kauan ja sit ku lähtee ni sammuu melkein samantien, sulakkeet ja releet ehjiä maadoitukset fiksattu. Myös hehkutulpat on uudet boschit ja moottorinlämpötilaanturi. kampiakselin hihnapyörä ei vatkaa pahasti, mitä teen??
kun lähtee vihoin käyntiin ei oireile mitenkään käy nätisti ja kulkee hyvin tuo kylmänä käyntiin lähtö on vaikeaa :(
yritin tos mittailla tuleeko hehkuille virtaa ja otin jakopään puoleisesta johdosta mittarilla ni ei näyttäny mitään ku löi virrat päälle...
kun lähtee vihoin käyntiin ei oireile mitenkään käy nätisti ja kulkee hyvin tuo kylmänä käyntiin lähtö on vaikeaa :(
yritin tos mittailla tuleeko hehkuille virtaa ja otin jakopään puoleisesta johdosta mittarilla ni ei näyttäny mitään ku löi virrat päälle...
-
- -
- Viestit: 256
- Liittynyt: 23.7.2003 8:14
Onko sammutussolenoidi sekä tuo toinen solenoidi pumpussa tarkistettu? Tuon toisen suomenkielistä nimeä en muista mutta etkassa se on vain solenoid valve. Numerolla 028906283 G .
Jos tulee ilmaa niin kantsii lukea myös tamä: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=144852&highlight= Vuotopaikkoja ovat kaikki pikaliittimet jos 1Z:ssa on sellaisia. Samoin tuo suodattimessa oleva naftan takaisinkierrätysventtiilli. Jos suodatin ei ole autossasi kovin kylmässä paikassa vaihda se kiinteään malliin. Esim 2golf td suodatin on sellainen. Tai uusi suodattimen kierrätysventtiilin o-rengas. Noissa naftalinjan liittimissä niin ikään kuolee ajan kanssa tuo o-rengas. Ja ainakin omissa ne olivat niin syvällä liittimen sisällä et ei mitään mahdollisuuksia vaihtaa uuteen.
Jos tulee ilmaa niin kantsii lukea myös tamä: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=144852&highlight= Vuotopaikkoja ovat kaikki pikaliittimet jos 1Z:ssa on sellaisia. Samoin tuo suodattimessa oleva naftan takaisinkierrätysventtiilli. Jos suodatin ei ole autossasi kovin kylmässä paikassa vaihda se kiinteään malliin. Esim 2golf td suodatin on sellainen. Tai uusi suodattimen kierrätysventtiilin o-rengas. Noissa naftalinjan liittimissä niin ikään kuolee ajan kanssa tuo o-rengas. Ja ainakin omissa ne olivat niin syvällä liittimen sisällä et ei mitään mahdollisuuksia vaihtaa uuteen.
-
- -
- Viestit: 256
- Liittynyt: 23.7.2003 8:14
no ni sen sain ny selville että ilmaa kulkee siinä läpinäkyvässä letkussa mikä menee suodattimen päältä pumpulle ja sitä letkua siinä rukasin ni ilmakuplien määrä letkussa väheni, eli suodatin taitaa mennä vaihtoon... näytti olevan joku tarvike suodatin eli ei alkuperäinen ja melko löysä oli se muoviholkki liitos missä on se o-rengas eli vuotaiskohan tuoki siitä sitten... toivottavasti on siitä kiinni ettei mee ihan totaalisesti järki tuohon pasuunaan :D pumppu oli kuiva eli se ei vuoda ainakaan mistään... ei näihin vaggilaisiin näköjään saa tunkea tarvike kuraa :D
-
- -
- Viestit: 101
- Liittynyt: 31.3.2008 9:32
-
- -
- Viestit: 256
- Liittynyt: 23.7.2003 8:14
auto oli nyt vajaan tunnin lohkolämmittimes ja hörähti heti käyntiin ilman vaikeuksia! eli viittaa kyllä hehkujen virrattomuuteen :/ kaikki hehkuissa ehjää ja tarkistettua ja niinku tuos aiemmin kerroin hehkujen johtoihin ei tuu virtaa ku virtamittarilla testasin eli näytti virrat päällä 0.00v (mittasin hehkujen päälle tulevista liittimistä)... mitä noille johdoille ny pitäis tehdä?
Ja tuo HanhiEmon ehdottama puristusmittauskaan ei ole ihan huono idea. 410 tkm on jo sellainen lukema että jos on ajettu elämänsä aikana huonoilla öljyillä ja pitkillä vaihtoväleillä niin voipi alkaa olemaan jo ohivuotoa. Täältäkin ääni myös ajoitukselle, oma rasvapoltin lähtee kuin palmun alta ilman hehkua vielä 0 asteessa.
joo, no hyvällä pidolla tuo on ollu kaikki huollot tehty ajallaan ja laatuosilla, jopa polttoaine kirjaa pidetty entisen omistajan toimesta... kilometrit hihnanvaihtoon täynnä saikohan 2000km vielä ajaa muistaakseni ni ens viikolla seki vaihtuu ni näkee onko sielä ajoitukses heittoa... muuten kyllä pelaa hienosti tuo kylmäkäynnistys vaan on ongelma :/
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa