Sen verran vanhan oloista tietoa äkkiseltään löytyi että kysellään uudempaa...
Pääkaupunkiseudulla, missä olette vaihdattaneet dsg:n öljyt ja mitä maksoi? Pelkkä lootaöljyjen vaihto tarpeineen ei muuta huoltoa.
Dsg öljynvaihto?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 501
- Liittynyt: 4.8.2003 8:53
Osta 6:litraa oljyä sekä suodatin ja vaiha itte.
Proppuihin kävi muistaakseni normaali 6-kulma avain, ainakin siihen sisempään putkeen.
Uudet ölpät saa sisään suodattimen reiästä, ei tarvii ostaa/rakentaa nippaa sinne laskuproppuun. menee vähän hitaasti, mutta tunnissa ite sain ölpät laatikkoon valutettua.
Auto tasaiselle, nosturilla helpoin.
Akku telineineen pois eestä.
1.Suodatin kotelo auki ja suodatin pois. (raottele varovasti, hölähtää muuten kopallinen lootan päälle.)
2. Avaa pohjaproppu (öljyä tulee vain vähän)
3. Avaa propun reiässä oleva putki. (nyt ölppää tulee n:4.5-5l.)
4. Putki paikoilleen ja proppu kiinni.
5. Valuta 5.5l. uutta ölppää sisään.
6. (uusi) Suodatin ja akku paikoilleen.
7. Kone käyntiin, käy kaikki vaihteet läpi pariin kertaan niin, että jokainen vaihde on päällä jotain 3sek. jätä P:lle ÄLÄ SAMMUTA
8. Anna käydä niin kauan, että laatikon pohja on käden lämpöinen. 35-45 ast.
9. Älä sammuta, avaa pohjaproppu, anna
öljyn valua kunnes öljyn valuminen lakkaa (alkaa tippua) ja sit proppu kiinni. (mootorin käydessä) Mäkisiin olosuhteisiin proppu kii, kun alkaa kuplia tulla.
Tää ohje on 6-vaihteiseen DSG-laatikkoon.
Omalla vastuulla, tekee joka uskaltaa :D
Tuolta voi katsella ja kerätä rohkeutta.'
http://www.mectronic.fi/dsg/ohjeet/mect ... vaihto.pdf
http://www.mkv-gti.net/wiki/index.php?t ... ission_oil
Edit:lisätty suomenkielinen linkki.
Proppuihin kävi muistaakseni normaali 6-kulma avain, ainakin siihen sisempään putkeen.
Uudet ölpät saa sisään suodattimen reiästä, ei tarvii ostaa/rakentaa nippaa sinne laskuproppuun. menee vähän hitaasti, mutta tunnissa ite sain ölpät laatikkoon valutettua.
Auto tasaiselle, nosturilla helpoin.
Akku telineineen pois eestä.
1.Suodatin kotelo auki ja suodatin pois. (raottele varovasti, hölähtää muuten kopallinen lootan päälle.)
2. Avaa pohjaproppu (öljyä tulee vain vähän)
3. Avaa propun reiässä oleva putki. (nyt ölppää tulee n:4.5-5l.)
4. Putki paikoilleen ja proppu kiinni.
5. Valuta 5.5l. uutta ölppää sisään.
6. (uusi) Suodatin ja akku paikoilleen.
7. Kone käyntiin, käy kaikki vaihteet läpi pariin kertaan niin, että jokainen vaihde on päällä jotain 3sek. jätä P:lle ÄLÄ SAMMUTA
8. Anna käydä niin kauan, että laatikon pohja on käden lämpöinen. 35-45 ast.
9. Älä sammuta, avaa pohjaproppu, anna
öljyn valua kunnes öljyn valuminen lakkaa (alkaa tippua) ja sit proppu kiinni. (mootorin käydessä) Mäkisiin olosuhteisiin proppu kii, kun alkaa kuplia tulla.
Tää ohje on 6-vaihteiseen DSG-laatikkoon.
Omalla vastuulla, tekee joka uskaltaa :D
Tuolta voi katsella ja kerätä rohkeutta.'
http://www.mectronic.fi/dsg/ohjeet/mect ... vaihto.pdf
http://www.mkv-gti.net/wiki/index.php?t ... ission_oil
Edit:lisätty suomenkielinen linkki.
Viimeksi muokannut helix, 19.9.2011 9:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ainaki ku olin töissä volkkarin korjaamolla niin siellä vaihettiin dsg öljyt siten että
-Suodatin pois (ei tartte irrotella akkua vaan vähän kärsivällisyyttä haavoja käsiin jnejne)
-Sit auto ylös
-Proppu auki (normi ISO kuusikolokanta)
-Propun jälkeen muovinen tötterö pois siitä reiästä (tais olla 8mm kuusikolokanta)
-Öljyjen valuttelu
-Se sininen muovitötterö takasin reikäänsä
-Valutusvehkeet kiinni propun reikään
-Suodatin kiinni
-5L öljyä valutettuna lootaan
-Auto käyntiin
-Kaikki vaihteet läpi n.10sek ajan
-Laatikon käyttö kädenlämpöseks
-Edelleen moottori käynnissä öljynvalutus letku irti propun reiästä
-Sitten ku öljyä ei enään valu niin proppu kiinni
-Kovaa ajoa :)
Näin siis mulle koulutettiin volkkarilla, noita vaikee soveltaa parkkikselle ku ei löydy mistään varmaan oikeenlaista öljynlisäys vermeitä
-Suodatin pois (ei tartte irrotella akkua vaan vähän kärsivällisyyttä haavoja käsiin jnejne)
-Sit auto ylös
-Proppu auki (normi ISO kuusikolokanta)
-Propun jälkeen muovinen tötterö pois siitä reiästä (tais olla 8mm kuusikolokanta)
-Öljyjen valuttelu
-Se sininen muovitötterö takasin reikäänsä
-Valutusvehkeet kiinni propun reikään
-Suodatin kiinni
-5L öljyä valutettuna lootaan
-Auto käyntiin
-Kaikki vaihteet läpi n.10sek ajan
-Laatikon käyttö kädenlämpöseks
-Edelleen moottori käynnissä öljynvalutus letku irti propun reiästä
-Sitten ku öljyä ei enään valu niin proppu kiinni
-Kovaa ajoa :)
Näin siis mulle koulutettiin volkkarilla, noita vaikee soveltaa parkkikselle ku ei löydy mistään varmaan oikeenlaista öljynlisäys vermeitä
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa