Äänieristyksen viimeistelyyn vinkkejä
Valvoja: ffp jäsenet
Äänieristyksen viimeistelyyn vinkkejä
Astetta haasteellisempi tapaus taas tälläkin kertaa.
Muut topicit aiheesta on luettu jo...
Kakkos-Jettaa on tässä rakennettu kauan ja hartaasti, ja kaikessa on pyritty huomioimaan painon säästö. Nyt pitäisi keksiä miten ajomelua saisi vaimennettua mahdollisimman tehokkaasti ilman että painoa tulee reilusti lisää.
Ohjaamon lattia, pyöräkoteloiden ulkopinnat, kynnyskotelot, tulipelti ja kojelaudan aluspalkki on kaikki puhdistettu pellille, maalattu muutamaan kerrokseen, ja vuorattu kauttaaltaan Vibroplastilla.
Pyöräkoteloiden sisäpinnat ja auton pohja on maalattu ja massattu kauttaaltaan; ohuen ruiskumassan päällä paksua Tectylin kiveniskumassaa.
Sisustassa olevat tehtaan äänieristeet on kaikki poistettu kokonaan, lukuunottamatta sisäkatossa olevaa lumppumattoa ja ovipelleissä olevia bituminpalasia.
Konehuoneeseen, oviin ja tavaratilaan ei ole vielä tehty mitään äänierityksen kannalta.
Tavoite olisi pitää ajomelu ja kertyvä lisäpaino kurissa.
Mitä kannattaa oville tehdä? Entä tavaratilalle? Vibroa olisi vielä jokunen neliö jäljellä, mutta se on painavaa ja lisäksihän tarvitaan kai jotain huokoista tavaraa päälle.
Hyödyttääkö vetää Vibroplastit vielä tavaratilaan ja oviin?
Fiksuja neuvoja?
Muut topicit aiheesta on luettu jo...
Kakkos-Jettaa on tässä rakennettu kauan ja hartaasti, ja kaikessa on pyritty huomioimaan painon säästö. Nyt pitäisi keksiä miten ajomelua saisi vaimennettua mahdollisimman tehokkaasti ilman että painoa tulee reilusti lisää.
Ohjaamon lattia, pyöräkoteloiden ulkopinnat, kynnyskotelot, tulipelti ja kojelaudan aluspalkki on kaikki puhdistettu pellille, maalattu muutamaan kerrokseen, ja vuorattu kauttaaltaan Vibroplastilla.
Pyöräkoteloiden sisäpinnat ja auton pohja on maalattu ja massattu kauttaaltaan; ohuen ruiskumassan päällä paksua Tectylin kiveniskumassaa.
Sisustassa olevat tehtaan äänieristeet on kaikki poistettu kokonaan, lukuunottamatta sisäkatossa olevaa lumppumattoa ja ovipelleissä olevia bituminpalasia.
Konehuoneeseen, oviin ja tavaratilaan ei ole vielä tehty mitään äänierityksen kannalta.
Tavoite olisi pitää ajomelu ja kertyvä lisäpaino kurissa.
Mitä kannattaa oville tehdä? Entä tavaratilalle? Vibroa olisi vielä jokunen neliö jäljellä, mutta se on painavaa ja lisäksihän tarvitaan kai jotain huokoista tavaraa päälle.
Hyödyttääkö vetää Vibroplastit vielä tavaratilaan ja oviin?
Fiksuja neuvoja?
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
kyllä ne ovet vaikuttaa enemmän ajomeluun kuin katto
nimimerkillä; yli 60kg autossa äänieristystä, mukaanlukien katto äänieristetty.
äänieristeenä parashan on juurikin joku huokoinen "telttapatja" tyylinen materiaali, itse käytin spleniä: http://www.audioimport.fi/?tuotteet&tuo ... =STP-SPL08
jotain ton tyylistä löisin oviin ja peräkonttiin niin paljo ku kehtaa, mieluusti tietysti vibro tms alle mutta tuo tosiaan tuota painoa järkyttävän nopeesti...
nimimerkillä; yli 60kg autossa äänieristystä, mukaanlukien katto äänieristetty.
äänieristeenä parashan on juurikin joku huokoinen "telttapatja" tyylinen materiaali, itse käytin spleniä: http://www.audioimport.fi/?tuotteet&tuo ... =STP-SPL08
jotain ton tyylistä löisin oviin ja peräkonttiin niin paljo ku kehtaa, mieluusti tietysti vibro tms alle mutta tuo tosiaan tuota painoa järkyttävän nopeesti...
Ainakin farkuissa tuo katon vaimennus vaikuttaa aika paljon enemmän kuin jonkun oven vaimennus..
On itsellänikin auto vuorattu focuksen matolla+splenillä.. ja katon vaimennus vaikutti eniten ajomeluun.. onhan katossa heijastavaa pintaa erillailla kuin ovessa, riippuu toki kotteroista mutta näin omassa.
On itsellänikin auto vuorattu focuksen matolla+splenillä.. ja katon vaimennus vaikutti eniten ajomeluun.. onhan katossa heijastavaa pintaa erillailla kuin ovessa, riippuu toki kotteroista mutta näin omassa.
Kiitos näistä vinkeistä.
Päädyin nyt sellaiseen ratkaisuun, että vedän Vibroplastit vielä takakonttiin, ja vedän sen päälle tarpeellisimpiin paikkoihin vielä solukumimattoa. Siihen sitten orkkis huopamatot päälle, niin eiköhän sillä kestä ajaa.
Onko kaikissa kakkosissa nuo huopamatot samanlaiset? Siis Golf/Jetta tai ovien lukumäärä ei tee eroa....?
Ovien osuus tulee vastaan sitten kun ovet löytävät tiensä taas auton koriin kiinni.
Mitähän oville olisi fiksuinta, jos taaskin pitäisi painon kannalta olla siedettävä ratkaisu?
Ja siis äänentoiston toimivuus ei ole tässä autossa se juttu, vaan ajomukavuus pitkillä taipaleilla.
Päädyin nyt sellaiseen ratkaisuun, että vedän Vibroplastit vielä takakonttiin, ja vedän sen päälle tarpeellisimpiin paikkoihin vielä solukumimattoa. Siihen sitten orkkis huopamatot päälle, niin eiköhän sillä kestä ajaa.
Onko kaikissa kakkosissa nuo huopamatot samanlaiset? Siis Golf/Jetta tai ovien lukumäärä ei tee eroa....?
Ovien osuus tulee vastaan sitten kun ovet löytävät tiensä taas auton koriin kiinni.
Mitähän oville olisi fiksuinta, jos taaskin pitäisi painon kannalta olla siedettävä ratkaisu?
Ja siis äänentoiston toimivuus ei ole tässä autossa se juttu, vaan ajomukavuus pitkillä taipaleilla.
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
Ja siis äänentoiston toimivuus ei ole tässä autossa se juttu, vaan ajomukavuus pitkillä taipaleilla.
oman uskomuksen mukaan tuo solukumin tyylinen materiaali paras valinta tuohon hommaan, vibroplastit jne vaan pääasiassa tukevoittaa peltiä, toki myös äänieristää mutta painoonsa nähden ei niin hyvin..
Kysytäänpä lisää, jos vanhaan topiciin vielä eksyy lukijoita...
Mitä on tehtävissä tuulen suhinalle kakkiksessa?
Tietysti valkkaan laarista parhaat ikkuna- ja ovitiivisteet mitkä löydän, mutta kannattaako lisäksi laitta ovitiivisteiden alle silikonitiivisteliima tms.?
Tai ylipäänsä mitä vinkkejä vaan otetaan vastaan tuulen suhinan vähentämiseen.
Mitä on tehtävissä tuulen suhinalle kakkiksessa?
Tietysti valkkaan laarista parhaat ikkuna- ja ovitiivisteet mitkä löydän, mutta kannattaako lisäksi laitta ovitiivisteiden alle silikonitiivisteliima tms.?
Tai ylipäänsä mitä vinkkejä vaan otetaan vastaan tuulen suhinan vähentämiseen.
Minkälaista jälkeenpäin asennettua äänieristettä porukka on käyttänyt nimenomaan jalkatiloissa...?Menneillään on profiilin 2 koppaisen Golffin sisustan kasaus ja jalkatiloihin pitäisi keksiä kangasmaton alle jonkinlaiset ääni/lämmöneristeet...?Tietenkin sellaiset, että eivät ihan älyttömänä ime kosteutta...?Saako esimerkiksi biltema/motonet tällaisia tarvikkeita...?
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
Lumppu- tai vaahtomuovimainen eriste imee ilkeästi lattialla kosteutta itseensä joten moista en lattialle lattaisi ainakaan verhoilun alle.
Solumuovimainen eriste toimii siinä mainiosti kun ne eivät ime vettä itseensä.
Splen/Sound Isolator on varustettu valmiilla liimapinnalla, mutta saman asian saa aikaan ihan tavallisella solumuovilla jos jaksaa siihen liimaa itse sivellä.
Solumuovimainen eriste toimii siinä mainiosti kun ne eivät ime vettä itseensä.
Splen/Sound Isolator on varustettu valmiilla liimapinnalla, mutta saman asian saa aikaan ihan tavallisella solumuovilla jos jaksaa siihen liimaa itse sivellä.
Itse olen ostanut tuosta Splen/Noise Isolatoria kun ei maksa Tallinnasta tilattuna juuri mitään. Verhoomoilla on usein isoja rullia tuota solumuovia, joku ystävällinen voi sitä myydäkin irtopaloina edullisesti, harva vain viitsii sitä myydä omiin tarkoituksiin.
Teoriassa telttapatjakin varmaan ajaa asiansa, itse vain en kestä sitä liiman käryä :)
Biltemassa ja Motonetissa on vettymätöntäkin vaahtomuovin ja solumuovin väliltä olevaa eristettä. Siinä tosin hinta on ihan samaa Splen/Noise Isolatorin kanssa. Hyvää noissa Biltema/Motonet eristeissä on että sitä saa paksumpanakin jos on tarvista paksummalle eristeelle. Noita käytin aluksi kun ei parempia materiaaleja ollut vielä tullut vastaan :)
Teoriassa telttapatjakin varmaan ajaa asiansa, itse vain en kestä sitä liiman käryä :)
Biltemassa ja Motonetissa on vettymätöntäkin vaahtomuovin ja solumuovin väliltä olevaa eristettä. Siinä tosin hinta on ihan samaa Splen/Noise Isolatorin kanssa. Hyvää noissa Biltema/Motonet eristeissä on että sitä saa paksumpanakin jos on tarvista paksummalle eristeelle. Noita käytin aluksi kun ei parempia materiaaleja ollut vielä tullut vastaan :)
http://www.tuotetieto.com/tiedot.htm?ha ... fe8b65e950
Täytyy kokeilla tuota, kuulemma hyvä kamaa myös äänenvaimennuksessa.. parikin putkiasentajaa käyttänyt tuota vaimentamisessa vibron päälle sekä ihan tuolleen. ei ime kosteutta.
Täytyy kokeilla tuota, kuulemma hyvä kamaa myös äänenvaimennuksessa.. parikin putkiasentajaa käyttänyt tuota vaimentamisessa vibron päälle sekä ihan tuolleen. ei ime kosteutta.
Tuo Autosound.ee on niin monessa keskustelussa jo tullut esiin että ajattelin että kaikki sen jo tietää - sori etten huomannut sitä heti lisätä :)
Jumbbane: Kun tilaat sitä niin huomaakin että hinta on neliöhinta. Ensin itsekin katsoin että on edukasta, mutta tilatessa huomasi, että se olikin neliöhinta.
Jumbbane: Kun tilaat sitä niin huomaakin että hinta on neliöhinta. Ensin itsekin katsoin että on edukasta, mutta tilatessa huomasi, että se olikin neliöhinta.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa