1.9 tdi golf AHF ahtopaineet

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Balthar
-
Viestit: 64
Liittynyt: 11.5.2011 21:11

1.9 tdi golf AHF ahtopaineet

ViestiKirjoittaja Balthar » 16.5.2011 11:56

Paljonko näissä on yleensä vakiona nuo ahtopaineet.. en viitsinyt alkaa asentamaan ahtopainemittaria sen takia että näkisin paineet.. VAG-COM näyttää map anturilta piikkinäkin 2200mbar mutta tämä ei varmaankaan ole se todellinen arvo koska olisi mennyt jo vikatilaan noilla paineilla.. kun on vakio map anturi paikoillaan.. joten pystyykö tuosta map anturin arvosta laskemaan todellisen ahtopaineen.. ? koska käsittääkseni map näyttää n. 900mbar jo tyhjäkäynnillä.. :/. paljonko onko vakioarvot ja paljonko tuosta pystyy ottamaaan irti ilman map anturin vaihtoa pelkästään säätämällä alipainekelloa?.. ja mitä kone kestää hyvin ja pitkään.. ?

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 16.5.2011 12:12

MAP näyttää absoluuttista painetta, eli siitä arvosta vähennetään ulkoilman paine n.1bar...

Sitä alipainekelloa ruuvaamalla luultavasti vain sotkee VNT-siipien toiminnan... Se on ECU joka ahtopaineen säätelee...
Olikohan se niin, että jos vaihtaa 3bar MAPin niin sillä saa ahdot nousemaan....
Suosittelen ensimmäiseksi "viritys"toimenpiteeksi ahtopainemittarin hankintaa....

Se kannattaa muistaa, että tehoa ei tuoteta ahtopaineella, vaan sylinterissä poltetulla polttoaineella. Eli ahtopaineen nosto ei juuri voimaa tuo, ellei polttoaineensyöttöä samalla saada lisättyä....

Balthar
-
Viestit: 64
Liittynyt: 11.5.2011 21:11

ViestiKirjoittaja Balthar » 16.5.2011 12:43

joo en ole virittämässä autoa vaan laittamassa sitä takaisin säätöihin.. autossa oli vnt siivet jumissa ja kello sökönä ollut alusta alkaen plus muutamia alipaine vuotoja ja nyt kun olet kaikki saanut kuntoon niin pitäisi alipaine kello saada vielä oikeisiin säätöihin joten siihen tarvitsen näitä tietoja.. ja ahtopainemittaria en ole asentamassa koska pitäisi porata paikka sille ja kuitenkaan en sitä tarvitse kuin hetkellisesti.. joten vähentelen ton 1 bar noista vag-comin arvoista ja laskeskelen siitä.. kiitoksia tiedoista..

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 16.5.2011 13:55

Eiköhän vakio ahdot ole tuossakin koneessa siellä 0,9barin paikkeilla jatkuvana...piikkiä ehkä reilu 1 bar..

Ymärtääkseni tuon VNTn kellon säätö tehdään siipien perusasennon mukaan...tai jotain sinnepäin...
Jostain turbohuollosta (esim Finturbo) vois saada soittamalla neuvoa siihen...

Korjatkaa jos jollain on tarkempaa tietoa...

Balthar
-
Viestit: 64
Liittynyt: 11.5.2011 21:11

ViestiKirjoittaja Balthar » 16.5.2011 14:17

vakio mappihan joustaa 1.5 baarin asti ennen vikatilaa.. eli ajattelin että jos piikkiarvoksi saisin 1.4 niin olisi varmaan ihan hyvä.. liikkuminen on nyt noin 2x parempaa ku sillon ku ostin auton.. ihan yllätti miten hyvin lähtee vetämään n.2500rpm jälkeen.. olen miettinyt tuohon vielä lisäksi sitä evry modia.. mutta noh.. hieman pelottaa että rikkoo jotain, vaikkakin eihän ne boksitkaan mitään järettömän kalliita ole..

Balthar
-
Viestit: 64
Liittynyt: 11.5.2011 21:11

ViestiKirjoittaja Balthar » 16.5.2011 14:31

nyt oli piikki max arvo mapilta 2346mbar.. ja se on varmaan aivan sopiva tuohon vehkeeseen.. vetää hyvin kierrokset loppuun saakka ja liikkuu ihan kivasti..

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 16.5.2011 14:50

Toi on 110hv eli vakio ahto on muistaakseni 1.1bar eli Vag-com näyttämänä 2100.

Balthar
-
Viestit: 64
Liittynyt: 11.5.2011 21:11

ViestiKirjoittaja Balthar » 16.5.2011 14:57

ejuu.. no toi 0.2 barin ylitys ei varmaankaan ainakaan haittaa tuo ollenkaan.. ;) ja eikös tuo ecu osaa säätää noita syöttöjä tarvittaessa isommalle jos ilmaa on enemmän kuin löpöä.. vai? onko pumpun ajotuksella mitää vaikutusta mihinkään.. kun tarkistin ajotuksen niin oli juuri raja-arvoilla aikasessa.. että tartteeko rueta säätää noin keskialueelle vai kelpaako tuo ajotus noin..?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 16.5.2011 15:06

ja eikös tuo ecu osaa säätää noita syöttöjä tarvittaessa isommalle jos ilmaa on enemmän kuin löpöä.. vai?

Ei osaa.

Balthar
-
Viestit: 64
Liittynyt: 11.5.2011 21:11

ViestiKirjoittaja Balthar » 16.5.2011 15:14

mites toi ajotus hommeli... ?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa