Passat ahu vm99 1.9tdi ahtopaineensäädin??? TAAS!

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

epeli86
-
Viestit: 44
Liittynyt: 28.12.2010 15:49

Passat ahu vm99 1.9tdi ahtopaineensäädin??? TAAS!

ViestiKirjoittaja epeli86 » 14.5.2011 10:03

Olen googletellu ja tutkinu nettiä jo varmaan viikon mutta varmistanpa nyt vielä täältä... Eli siis ilmeisesti ahtopaineensäädin temppuilee kun ahdot menee 1.5Bar jos oikein polkee, ja tehot katoaa jos ajaa 100km/h kovempaa, kaupunkiajossa vaan tekee semmosta ihme pätkimistä ja ahdot pomppii ihan perkeleesti kun kengittää. Ja motarillakin kun ajaa ja tehot hävii niin ahdot silti kyl nousee melkein 1Bar luokkaa, eli siis vissiin syöttö katkee!? Niin ja vielä vähän aikaa sitte tuo ahtopaineensäädin mikä on siis lohkon kyljessä melkolailla turbon alapuolella niin piti semmosta hirveetä naputusta ja nyt ei pidä enää... Eli siis korjaantuuko vika hakemalla uus säädin? Kun noi mitä oon lueskellu nii monet on hakenu kaikkia eri vempaimia ja antureita mut ei ookkaan auttanu. Niin ja uusin eilen kaikki ne kolme letkua mitä säätimeltä lähtee, eli ei siis ole vuotoja, tolla kohtaa ainakaan.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 14.5.2011 15:17

N75 venttiilin tarkistusohjeet: (hukkaportilliseen autoon)
http://www.msi-motor-service.com/ximages/4032.pdf

Kyllä nuo oireet aikalailla täsmää venttiilin toimintahäiriöön. Vika vi toki olla jossain muuallakin, mutta testaa se venttiili noilla ohjeilla niin saat siitä ainakin selvän. Tarkista samalla että sinne venttiilille tulee ohjausjännite, voihan olla että vika on johtosarjassakin, ja venttiili ehjä..

Kulutus tavaaraa nuo venttiilit tosin on, mun autossa on ainakin kolmas jo menossa.

epeli86
-
Viestit: 44
Liittynyt: 28.12.2010 15:49

ViestiKirjoittaja epeli86 » 14.5.2011 15:28

Kiitoksia, tarviikin tuo vielä testailla... Koitin päivemmällä ruikkia crc:tä sinne säätimen putkiin, siis oli kokonaan irti se mötikkä. Ilmeisesti se vuotaa kun ruikkasin yhteen lähtöön crc:tä niin tuli pihalle molemmista muista lähdöistä. Mutta täytyy nyt vielä tarkistaa kun on kerta ohjeetkin:)

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 14.5.2011 15:46

No sehän on sitten käytännössä testattu :)
Ei saisi olla yhteyttä molempiin yhtäaikaa.. Aivan samalla lailla oli mulla kans hajonnut kun syksyllä omani kans taistelin.. uusi venttiili ja taas toimii...


Jos se ajettavuus on tällähetkellä "ihan kamala" vikatilojen takia, niin toimiva tilapäisratkaisu on, että kytket ahtopaineen menemään suoraan hukkaportille. Mulla oli sen jälkeen 0,7bar max ahtopaineena ja kaasua pystyi käyttää normaalisti ilman vikatiloja....(pääsi rekoista kunnialla ohi)
Ja kun se venttiili on juminut tuollain auki, että joka suuntaan on virtaus, niin riittää kun tukit sen venttilistä imuputkeen menevän letkun :)
Sulla ilmeisesti on ahtopainemittari autossa, niin siitä näet miten käyttäytyy...
Niin ja jätä se venttiili kuitenkin paikalleen ja johto kiinni, ettei sen takia mene vikatilaan....

epeli86
-
Viestit: 44
Liittynyt: 28.12.2010 15:49

ViestiKirjoittaja epeli86 » 14.5.2011 20:44

Juu on ahtomittari, näppärästi hanskalokerossa:D Tarvii koittaa tukkia se imuputken letku kun saan haettua uuden venttiilin vasta perjantaina ja toi on tosiaan motarilla nolo ajaa ku ei mee mihkään ja ohituksiin pitää varata kilometri vapaata kaistaa:D


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 42 vierailijaa