Etsin infoa mikä kone vastaisi kiinnityksiltään ja yhtensopivuudeltaan transporterissa käytettyä (1X) 1.9D 45kW? konetta.
Ongelmana on löytää ehjää samanlaista konetta järkevään hintaan, ja ajattelin vaihtaa kokonaan TD tai TDI koneen tilalle jos se on tehtävissä ilman totaalista kaapelisarjan ja hermojen menetystä.
Laitos joka tarvitsee koneen on -94 transporter, (1X) koneesta meni remmi ja kone kilahti.
Mittarissakin jo 350tkm, joten oli jo matkansa päässä muutenkin. Laatikko toimii, joten jos jokin toinen kone/piuhat jne. uppoaa suoraan niin helpottaisi kummasti remppaa.
Kaikesta infosta olisin erittäin kiitollinen tietäville, tai jos jostain saa edullisesti koneen osia niin sekin info otetaan mielellään vastaan. ;)
Kiitos etukäteen tietäjille!
VW moottoreiden yhtenäisyydet
Valvoja: ffp jäsenet
"TDI koneen tilalle jos se on tehtävissä ilman totaalista kaapelisarjan ja hermojen menetystä. "
Tuon tdi udohdat, 1,9d tai td käy helpommin tilalle, öljypohjaa/pumppua, korvakkeet, pako-imusarjaa, kytkin vanhasta niin menee sinne tilalle (pitäydy saksan ja samalla vuosikymmenellä olevissa koneissa, on ekodieseleitä ja muita vastaavia valmisteita ne jätät muille).
Tuon tdi udohdat, 1,9d tai td käy helpommin tilalle, öljypohjaa/pumppua, korvakkeet, pako-imusarjaa, kytkin vanhasta niin menee sinne tilalle (pitäydy saksan ja samalla vuosikymmenellä olevissa koneissa, on ekodieseleitä ja muita vastaavia valmisteita ne jätät muille).
Britit ovat näköjään laitelleet 1Y-myllyjä. Nopeesti selaten näyttäis siltä, että tosiaan kaikki mahdollinen kantta, lohkoa ja syöttöpumppua lukuunottamatta vanhasta ja lisäksi vähän kikkailua öljytikun kanssa.
Paras lähtökohta tuolle operaatiolle olisi kai, jos löytäisit jostain 1,9 TD transporterista ehjän ABL-moottorin, mutta 1Y:itä on todennäköisesti huomattavasti enemmän tarjolla, myös kohtuullisesti ajettuja.
Paras lähtökohta tuolle operaatiolle olisi kai, jos löytäisit jostain 1,9 TD transporterista ehjän ABL-moottorin, mutta 1Y:itä on todennäköisesti huomattavasti enemmän tarjolla, myös kohtuullisesti ajettuja.
Yks vaihtoehto hankkia 1Z/AHU tai muu ns. 1. sukupolven suoraruisku ja varustella se ABL:n pako- ja imusarjalla, öljypohjalla, -pumpulla ja turbolla. Näiden lisäksi tarvitsee vielä alun perin suoraruiskuun valmistetun mekaanisen syöttöpumpun. Hankalin operaatio tuossa voi olla se, mistä tuon pumpun löytää.
Eipä mene hermot sähköhommiin eikä varmasti tehon puutteeseenkaan, jos sitä tuosta paketista meinaa vakiota enemmin pyytää.
Eipä mene hermot sähköhommiin eikä varmasti tehon puutteeseenkaan, jos sitä tuosta paketista meinaa vakiota enemmin pyytää.
AHU moottori
Menisikö tuohon 1.9TDi AHU moottoriin suoraan tuon 1X:n osat, ilman turboa?
En haluaisi tuota turboa ruveta säätämään tuohon kiinni, kun menee sitten muutoskatsastukseksi. Haluan vain saada koneen laulamaan ja pakun takaisin käyttöön.
Tuossa 1X koneessa ei ole muutenkaan noita heppoja, enkä niitä kaipaakaan, taloudellista ajoa vain ja kone mahdollisimman yksinkertaisella tavalla ehjäksi.
Eli AHU runkoon seuraavat 1X:n hilut:
- Imusarja
- Pakosarja
- Syöttöpumppu
- Suuttimet
- Öljypohja
- Anturit jne piuhasarjat
- Koneen korvakkeet
- Laatikko ransusta
- Sopiiko laatikko? Vauhtipyörä 1X -> AHU?
Onko esim Vw Golf 3:sen kone (AHU) sopiva?
Niin ja meneekö tälläisellä modilla päästöistä läpi, eli ei mene k-arvot ihan metsään jos osat napsahtavat paikalleen?
En haluaisi tuota turboa ruveta säätämään tuohon kiinni, kun menee sitten muutoskatsastukseksi. Haluan vain saada koneen laulamaan ja pakun takaisin käyttöön.
Tuossa 1X koneessa ei ole muutenkaan noita heppoja, enkä niitä kaipaakaan, taloudellista ajoa vain ja kone mahdollisimman yksinkertaisella tavalla ehjäksi.
Eli AHU runkoon seuraavat 1X:n hilut:
- Imusarja
- Pakosarja
- Syöttöpumppu
- Suuttimet
- Öljypohja
- Anturit jne piuhasarjat
- Koneen korvakkeet
- Laatikko ransusta
- Sopiiko laatikko? Vauhtipyörä 1X -> AHU?
Onko esim Vw Golf 3:sen kone (AHU) sopiva?
Niin ja meneekö tälläisellä modilla päästöistä läpi, eli ei mene k-arvot ihan metsään jos osat napsahtavat paikalleen?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa