-00vm passat pitää erikoista ääntä jota talvi oloissa ei kuule eli kevät/kesä oloissa alkaa, kun kesä nakit alla.
ELi alkaa yli 20km noupeudessa rupee kuuluu vikisevä ääni renkaista,
joka sit häviää
A/ jarrua painamalla
B/ kääntämällä rattia jyrkästi vasemmalle.
Huoltomies on katsonut jarrut ei mitään, laakereissakaan ei epäillyt vikaa.
Vanteet on tarkastettu, ovat ok..
Ei tämä vakavaa ole, mutta helvetin ärsyttävä vaiva!
Pitääkö kokeeksi tilata biltemasta jarruihin vaimennuspalat?
passatin erikoinen ääni
Valvoja: ffp jäsenet
Kun viime kesänä vaihdettiin palat/levyt eteen ja taakse.
Alussa ei mitään ääntä kuulunut sit kävin kerran(n.1kk vaihdon jälkeen) pesemässä auton itsepalvelu pesulassa, niin heti sen jälkeen alkoi ja käytin huoltomiehellä hän herkisti ja laitto kuparitahnaa, mutta kun ei auttanut..
Että herkistelyä on tullut kokeiltuu... paitsi hetkinen hän teki sen ainoastaan etupäähän.......
Onko joissain jarrupaloissa sit tätä ominaisuutta et alkavat vinkua kun ovat vähän kuluneet?
Alussa ei mitään ääntä kuulunut sit kävin kerran(n.1kk vaihdon jälkeen) pesemässä auton itsepalvelu pesulassa, niin heti sen jälkeen alkoi ja käytin huoltomiehellä hän herkisti ja laitto kuparitahnaa, mutta kun ei auttanut..
Että herkistelyä on tullut kokeiltuu... paitsi hetkinen hän teki sen ainoastaan etupäähän.......
Onko joissain jarrupaloissa sit tätä ominaisuutta et alkavat vinkua kun ovat vähän kuluneet?
-
- -
- Viestit: 104
- Liittynyt: 22.12.2010 15:14
Kuulostaisi kyllä jarruilta, sehän on aika tyypillistä myös näille...
Esim.
Meillä on kerran menny yksi jarrujen kiinnityspultti poikki - aiheutti erikoista kolinaa ajossa.(sitäkään ei päälle päin heti huomannut - edes katsastuksessa)
Ja jarrut jumittanut niin että palat kuluivat loppuun hetkessä - ei jostain syystä palauttanut paloja riittävästi ja jäivät laahaamaan. (toki meillä on ollu ongelmia alipainetehostajassa joka saattaa myös aiheuttaa tuon.)
Eikä toki tarvi paljonkaan seistä niin käkkäri jumittaa hyvin herkästi...
Esim.
Meillä on kerran menny yksi jarrujen kiinnityspultti poikki - aiheutti erikoista kolinaa ajossa.(sitäkään ei päälle päin heti huomannut - edes katsastuksessa)
Ja jarrut jumittanut niin että palat kuluivat loppuun hetkessä - ei jostain syystä palauttanut paloja riittävästi ja jäivät laahaamaan. (toki meillä on ollu ongelmia alipainetehostajassa joka saattaa myös aiheuttaa tuon.)
Eikä toki tarvi paljonkaan seistä niin käkkäri jumittaa hyvin herkästi...
-
- -
- Viestit: 104
- Liittynyt: 22.12.2010 15:14
EIpä tuota kuparitahnaa ole tullut muualle laitettua kuin pultteihin ja satulan liukuholkkeihin. Siis sinne mistä satula pääsee "uimaan". Palojen "liukupinnat" ja vastaavat pinnat satulasta vain puhdistanut ruosteesta. Siinä pitäs olla ihan kohtalainen välys ja lisäksi paikka on niin avoin että kuparitahna vaan kerää likaa enemmän kuin ilman. Eikä taida muutenkaan kauaa siinä pysyä. Joku varmasti voi olla eri mieltä.
Meillä teki jotain vastaavaa emännän Zafirassa, mutta vasta yli 70:n vauhdin. Kävi ulvomaan niin maan p.....sti. Jostain syystä lähti jarrupala värähtelemään levyä vasten ja sai aikaan hirmuisen mekkalan. Oli palat kuluneet/"väsähtäneet" jotenkin, ei mitään erityistä osannut huomata niistä kun otti irti. Kun vaihtoi uudet palat niin hävisi äänet. ja liu'ut ja muut hilppeet oli kunnossa.
no niin rupee hermot menee
Vaihdoin eteen uudet palat. ei vaikuttanut mitään ääneen.
tarkistutin ilmastointihuollon yhteydessä laakerit, niissä ei mitään vikaa.
Palat TRW:n,(59e maksoivat) jotkut ihme ranskalaiset "laatu"... Levyt Lucas..
Motonetistä hommattua, kun budjetti on rajallinen..
ja jos on renkaat kostena tai viileämpää niin ei välttämättä kuulu mitään!!
loppuu siis myöskin painaa jarrua kevyesti, tai jyrkässä käännöksessä.
huoltomies kyllä sano että satulat tulee joskus vielä uusiin, mut ei se nyt siitä voi olla...
vinkkejä mistä johtuu??? vanhat kuluneet aluvanteet?
halppis palat?
Vaihdoin eteen uudet palat. ei vaikuttanut mitään ääneen.
tarkistutin ilmastointihuollon yhteydessä laakerit, niissä ei mitään vikaa.
Palat TRW:n,(59e maksoivat) jotkut ihme ranskalaiset "laatu"... Levyt Lucas..
Motonetistä hommattua, kun budjetti on rajallinen..
ja jos on renkaat kostena tai viileämpää niin ei välttämättä kuulu mitään!!
loppuu siis myöskin painaa jarrua kevyesti, tai jyrkässä käännöksessä.
huoltomies kyllä sano että satulat tulee joskus vielä uusiin, mut ei se nyt siitä voi olla...
vinkkejä mistä johtuu??? vanhat kuluneet aluvanteet?
halppis palat?
Täällä on myös kokemusta kitisevistä jarruista. Autona vaan bmw e39. Motonetin jarrulevyillä ei tee yhtään mitään, ne siellä ainakin itsellä alkoi kitiseen. KL-varaosasta uudet levyt ja palat motonettilaisten tilalle niin jo loppu kitinät ja täristys jarruttaessa. Motonetin osatkaan ei ollu kuin vajaan vuoden vanhat...
Kokeile vielä nämäkin:
1:Joskus ABS-kehän ja pyörännavan väliin voi päästä sepelinmurusia. Merkillistä kyllä ne eivät sitten millään osaa sieltä tulla itsekseen ulos ja pitävät merkillistä ääntä aika ajoin...
2:Mulla oli aikoinaan Ventossa samanlainen kitinä-vaiva... Juurikin vuoden vanhat halpislevyt etc... Kun aikani olin ihmetellyt, niin huomasin, että levyt olivat juuri sen verran kuluneet, että reunassa oli puolisen milliä leveä, pari kymmenystä koholla oleva "kranssi"(siis koska levy ei ollut kulunut reunojaan myöten!) joka sopivissa olosuhteissa pääsi ottamaan kiinni jarrupalan reunaan. Kun levyn reunan muisti keväisin pyöristää lamelli-laikalla, pysyi kitinä poissa...
Mun mielestä levy kuluu aina noin, eli ei ihan reunoja myöten, mutta tässä tapauksessa halpispalat olivat ilmeisesti niin kovat, etteivät kuluneetkaan kranssin kohdalta riittävästi lovelle. Kun levy lämmön vaikutuksesta hiukan laajeni, niin se alkoi hipomaan palaan kiinni, ja antoi juuri tuollaisen vit....sen vikinän...
1:Joskus ABS-kehän ja pyörännavan väliin voi päästä sepelinmurusia. Merkillistä kyllä ne eivät sitten millään osaa sieltä tulla itsekseen ulos ja pitävät merkillistä ääntä aika ajoin...
2:Mulla oli aikoinaan Ventossa samanlainen kitinä-vaiva... Juurikin vuoden vanhat halpislevyt etc... Kun aikani olin ihmetellyt, niin huomasin, että levyt olivat juuri sen verran kuluneet, että reunassa oli puolisen milliä leveä, pari kymmenystä koholla oleva "kranssi"(siis koska levy ei ollut kulunut reunojaan myöten!) joka sopivissa olosuhteissa pääsi ottamaan kiinni jarrupalan reunaan. Kun levyn reunan muisti keväisin pyöristää lamelli-laikalla, pysyi kitinä poissa...
Mun mielestä levy kuluu aina noin, eli ei ihan reunoja myöten, mutta tässä tapauksessa halpispalat olivat ilmeisesti niin kovat, etteivät kuluneetkaan kranssin kohdalta riittävästi lovelle. Kun levy lämmön vaikutuksesta hiukan laajeni, niin se alkoi hipomaan palaan kiinni, ja antoi juuri tuollaisen vit....sen vikinän...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 56 vierailijaa