Leonin kierrokset hyppii

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

epiq
-
Viestit: 97
Liittynyt: 3.8.2010 23:02

Leonin kierrokset hyppii

ViestiKirjoittaja epiq » 12.4.2011 18:40

Mikähän mahtaa Leonia vaivata kun kierrokset nousee esim 3000rmp/h ja tipahtaakin yht.äkkiä 2500 vaikka kaasu olisi pohjassa? Ei tee tätä paitsi 5 tai 6 vaihteella ja "isoissa" yli 100km/h nopeuksissa? Autoon vaihdettiin vast.ikään uusi turbo sekä autopaineen säädin kun auto oli tehoton. Auto käynyt vikakoodien luvussakin noitten kierrosten takia 3:ssa eri liikkeessä mut mitään ei löydy. Helvetti että on mystinen laite,alkaa kohta usko loppua..
Niin ja auto on Tdi ts 150 Leon (ARL)

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 12.4.2011 18:56

Onko sille kytkimelle edelleenkään tehty mitään??
Olisihan sitä vanhaa topicciakin vielä voinut jatkaa...

epiq
-
Viestit: 97
Liittynyt: 3.8.2010 23:02

ViestiKirjoittaja epiq » 12.4.2011 20:20

Alan itekin kallistumaan pikkuhiljaa kytkimen puolelle. Aikasemmist autoist ei oo kytkintä tarvinnu raplata,joten mitä tommone kytkinremppa maksaa? Käsitykseni mukaan se ei oo ihan ilmasta. Kannattaako käyttää marmorin osia vai onko esim motonetistä ostetut ihan ok?

epiq
-
Viestit: 97
Liittynyt: 3.8.2010 23:02

ViestiKirjoittaja epiq » 13.4.2011 12:16

Ei ole kytkimessä vikaa koska nopeus nousee. Ilmeisesti mittaristo sekoilee?!

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 13.4.2011 12:21

Kyllähän sen persedynolla huomaa että heijaako nopeus yhtäkkiä ja korvalla kuulee kierrokset.
Jos kierrokset yhtäkkiä heilahtaa vitosella ja kutosella 500rpm niin kyllä siinä turvavyöt kiristää tai penkki puristaa jos ei kytkin luista.
Jos kulku on omasta mielestäsi normaalia ja kone ei korvakuulolla ala ryntäilemään (kytkin luistaa) kiihdytyksissä niin eiköhän mittaristosta sitä vikaa sitten löydy.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 13.4.2011 14:33

Kyllä se auto kiihtyy vaikka kytkin vähän luistaisikin... Eli jos ne kierrokset korvakuulolla vaihtelee samalla ku mittarikin, niin aikalailla kytkimeen viittaa...
Jos se kytkin menettäisi kitkan kokonaan kiihdytyksessä, niin kyllä ne kierrokset pomppais ihan tappiin (rajoittimeen) asti... tuo 500rpm vaihtelu on suht lievää luistelua.. mutta aikahan sen näyttää suht nopeasti jos se kytkin luistaa, se ei ainakaan itsestään parane :)

Toki on mahdollista tuon mittarinkin sekoilu... mutta todennäköisemmin kytkin luistaa ;)

Kytkimen osista, vaihdosta ja parantelusta juttua löytyy vaikka ja kuinka... ei kun hakua käyttään...
Taitaa tonni olla aika löysässä jos homman teettää korjaamolla... kysymällä sen hinnan saa selville, se kun vaikuttaa aika pajon että mitä kaikkea vaihdetaan.. levy, astelma, vauhtipyörä?, kampiakselin stefa? yms...

epiq
-
Viestit: 97
Liittynyt: 3.8.2010 23:02

ViestiKirjoittaja epiq » 9.5.2011 20:34

Palataas taas asiaan. Kytkin on kunnossa,se on tarkistettu kun auto kävi 180 000km:n huollossa. Voisiko olla mahdollista et rikkinäinen egr-venttiili ei nosta kierroksia 4-6 vaihteilla yli n. 2800kierroksen kovemmissa (80km/h) vauhdeissa. Eli ne saattaa nousta siihen 2800 ja pamahtaa heti 2000 takas vaik kaasu pohjas ja nopeus nousee?

Multa meni ahtopaineensäädin ja yhellä korjaamolla laittovat uuden ahtopaineensäätimen egr-venttiilin tilalle ja sen jälkee noi kierrokset on vittuillu. Nyt ne on vaihdettu takasi oikein päin,mut se entinen egr mitä ne luulivat sielä ahtopainesäätimeks kerkes olla pari viikkoo "jätelavalla" huoltamon pihassa enneko sain tilanne merkkiliikkeen kanssa selvitettyä.

Timpe^^
-
Viestit: 262
Liittynyt: 22.6.2005 19:43

ViestiKirjoittaja Timpe^^ » 9.5.2011 21:50

Eli ne saattaa nousta siihen 2800 ja pamahtaa heti 2000 takas vaik kaasu pohjas ja nopeus nousee?


Kierrokset laskee ja nopeus nousee = mahdoton yhtälö jos ei ole alamäkeä jonka takia nopeus nousis tai sitte kytkin luistaa ja ottaa yhtäkkiä pitoja niin kierrokset laskee ns. laatikon kanssa samaksi ja nopeus nousee kiihdyttäessä...

epiq
-
Viestit: 97
Liittynyt: 3.8.2010 23:02

ViestiKirjoittaja epiq » 11.5.2011 10:23

Joo,sen pystyy korvakuulolla kuulemaan kun ajaa tasakaasulla niin kuuluu moottorist kovempi ääni kun kierrokset tipahtaa tosi nopeest pariin tonniin 2800kierroksest. Ihan kun ottas enempi kierroksii sillon kun ne tipahtaa mittarin mukaan. Merkkiliikkeessäkin autoa käytetty useempaan kertaan kyseisen asian takia eikä nekään osaa sanoo kumpi tos nyt sekoilee on mittaristo vai kytkin. Saman hintasia ne taitaa olla kumpikin korjuuttaa,mut ei viittis arpapeliä käydä pelaamaan,tuskin kuitenkaan sattuu oikeeseen.

protoni
-
Viestit: 145
Liittynyt: 11.7.2007 6:55

ViestiKirjoittaja protoni » 11.5.2011 14:03

No tuskin sitä mittaristovikaa korvakuulolla kuulis. Eihän tässä oireiden perusteella ole kahta sanaa etteikö kyseessä olisi luistava kytkytin. Jos löytyy koukku, niin ota perään mahdollisimman paljon lisäpainoa ja testaa pahenevatko oireet ja luistaako jo nelosellakin. Tai sitten videoi tätä vikaa äänen kera ja laita youtubeen.

epiq
-
Viestit: 97
Liittynyt: 3.8.2010 23:02

ViestiKirjoittaja epiq » 11.5.2011 16:48

Protoni: Mites uskallanko ostaa esim. Motonetistä kytkinpaketin Leoniin? Kovastihan ne Sachs:n kytkimiä kehuuvat,mut ne on vissiin aika pirun kalliita? Tarviiko sitä vauhtipyörää vaihtaa joka kerta kytkinremontin yhteydessä vai mistä tiedän jos sekin olis uusittava?
Jos Motonetist uskaltaa kytkinpaketin ostaa,olisitko ystävällinen ja kattosit sielt niitten sivuilta mimmonen se pitäis olla,siis kytkinpaketti? Eli autoni on -03 Tdi Ts150 Leon. Kiitos!


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 61 vierailijaa