Golf III 1.9d turbotus?
Valvoja: ffp jäsenet
Golf III 1.9d turbotus?
Onko minkälainen projekti jos turbottais golf 3 1.9 diisseli variantin. Vaatiiko mitä muutostöitä ja osia? Muun kuin muutoskatsastuksen.
Itte en näkis vaivaa, kun td koneisia saa melkeen ilmaseksi.
Jos rupeaa projektoimaan nii alustan/jarrun osat pitää vastata td:n tehoja. 1y ja aaz lohkot on muistaakseni samat, (öljyruutat alakerrassa) että heittää vaan turbon pako ja imusarjan paikoilleen. lohkoon joutunee kairaamaan reiän öljynpaluulle..
toki mukava ois lda:llinen syöttöpumppukin lisätä samaan soppaan..
jotain unehtu kumminki, lisäilköön ken muistaa...
Jos rupeaa projektoimaan nii alustan/jarrun osat pitää vastata td:n tehoja. 1y ja aaz lohkot on muistaakseni samat, (öljyruutat alakerrassa) että heittää vaan turbon pako ja imusarjan paikoilleen. lohkoon joutunee kairaamaan reiän öljynpaluulle..
toki mukava ois lda:llinen syöttöpumppukin lisätä samaan soppaan..
jotain unehtu kumminki, lisäilköön ken muistaa...
Kannattaa unohtaa koko juttu jos aikoo joskus katsastaa sitä viritelmää. Vähäpäästösiä kun ei saa turboilla tai muutenkaan ronkkia. Eli se ois sit vaihettava koko moottori kaikkineen ja voimansiirto, jarrut, jousitus ym pitää vastata vertailuajoneuvoa. Ei siis pienintäkään järkeä rahallisesti, ajallisesti eikä edes harrastusmielessä kun katot mitä alkuperäset TD/TDI:t maksaa.
Kannattaa unohtaa koko juttu jos aikoo joskus katsastaa sitä viritelmää. Vähäpäästösiä kun ei saa turboilla tai muutenkaan ronkkia
Niin eihän saisi ronkkia mutta kumminkin näitä 200-300hp laitoksia katsastellaan vuosittain.
Uudempaa tekniikkaahan saa laittaa autoon että katsastus kyllä onnistuu.
Jos jostain saa edullisesti osia ja on hyvä koppa valmiina ja "pioneeri" henkeä tarpeeksi niin mikä jottei tollasia projekteja tehdä? Onhan täällä foorumilla näitä perämetsien puuhastelijoita mitkä omaksi iloksi rakentelee aikaa ja rahaa säästämättä.
Itse kun tekee niin saa just sellasen minkä haluaa...
Niin, en sanonut etteikö sitä voisi tehdä enkä väittänyt ettäkö se olisi jotenkin erikoisen vaikeaa. Eikä edes tarvitse perämetsien puuhastelijoiden jäsenkirjaa pystyäkseen mokomaan.
Alunperin kysymys kuitenkin oli vähäpäästösen turbotuksesta + muutoskatsastuksesta, ja se yhtälö ei käytännössä onnistu. Siinä ei pioneerihenget, edulliset osat tai mikään muukaan auta.
Alunperin kysymys kuitenkin oli vähäpäästösen turbotuksesta + muutoskatsastuksesta, ja se yhtälö ei käytännössä onnistu. Siinä ei pioneerihenget, edulliset osat tai mikään muukaan auta.
Alunperin kysymys kuitenkin oli vähäpäästösen turbotuksesta + muutoskatsastuksesta, ja se yhtälö ei käytännössä onnistu
Miksi ei onnistuisi?
Samanlaisesta kolmoskoppasesta tdi kone ja jarrut esim?
Tottakai sen saa leimattua ja prosentteja tulee parikymmentä.
Vähäpäästösenä se edelleen pysyisi mutta menisi TDI koneen päästöarvoilla.
Eikö se nyrkkisääntö enään toimi että uudempaa tekniikkaa saa laittaa missä on pienemmät päästöarvot ja pysyy tehorajojen puitteissa?
vastaavuustodistus vaan maahantuojalta ja vaihtaa tarvittavat osat ja leimalle.
Nii, tai voihan sen nykyisen lohkon ja kannen hyödyntää, jos saa jostain aaz:n imu- ja pakosarjat, turbon ja syöttöpumpun. Aika fakiiri katsuri ois, jos huomais, ettei lohkoa ole vaihdettukaan.
Harvoinhan noita apulaitteita on sopuhintaan saatavilla ilman lohkoa ja kantta, mut esim jakoremmi- tai kunkkupulttituhon jälkeen vois jostain aaz:sta sopivan setin saadakin.
Harvoinhan noita apulaitteita on sopuhintaan saatavilla ilman lohkoa ja kantta, mut esim jakoremmi- tai kunkkupulttituhon jälkeen vois jostain aaz:sta sopivan setin saadakin.
Ei siinä mitään fakiiria tarvita. Muutoskatsastuksessa katsotaan konekoodi lohkosta ja vaaditaan selvitykset vaihdetuista osista ja niiden alkuperästä.
Tuolta osin laki ei ole järin monimutkainen tai vaikeasti ymmärrettävä, ja on tässäkin viestiketjussa jo useamman kerran todettu että miten sitä lisälöylyä sinne laillisesti saisi. En ymmärrä että miksi siitä sitten väkisin pitää yrittää tehä sen vaikeampaa jakamalla neuvoja jotka ei toimi.
2+3 paku on ehkä ainut asia mikä tollasessa kolperossa vois olla tekniikan vaihdon arvoinen juttu, mikäli se on kopaltaan järkevässä kunnossa. Mutta sitäkin kannattaa miettiä pari kertaa, lähinnä että mitä siinä hakee ja mitä sillä saa.
En ole jaksanut laskea että montako vuotta tai vuosikymmentä tolla omalla 2+3pakulla pitää ajaa, että pikkuverolla saa kuoletettua sen rahamäärän joka kului että siihen sai askarreltua sellaset varusteet ja suorituskyvyn että sillä ylipäätään viitsii ajaa ;) Verrattuna että olis alunperinkin ostanu sellasen "täyden veron" auton jossa nuo asiat olis olleet jo valmiiksi kunnossa ja ajettavuuskin ois varmaan parempi... Mut harvemmin harrastuksia järjellä mietitiään muutenkaan
Tuolta osin laki ei ole järin monimutkainen tai vaikeasti ymmärrettävä, ja on tässäkin viestiketjussa jo useamman kerran todettu että miten sitä lisälöylyä sinne laillisesti saisi. En ymmärrä että miksi siitä sitten väkisin pitää yrittää tehä sen vaikeampaa jakamalla neuvoja jotka ei toimi.
2+3 paku on ehkä ainut asia mikä tollasessa kolperossa vois olla tekniikan vaihdon arvoinen juttu, mikäli se on kopaltaan järkevässä kunnossa. Mutta sitäkin kannattaa miettiä pari kertaa, lähinnä että mitä siinä hakee ja mitä sillä saa.
En ole jaksanut laskea että montako vuotta tai vuosikymmentä tolla omalla 2+3pakulla pitää ajaa, että pikkuverolla saa kuoletettua sen rahamäärän joka kului että siihen sai askarreltua sellaset varusteet ja suorituskyvyn että sillä ylipäätään viitsii ajaa ;) Verrattuna että olis alunperinkin ostanu sellasen "täyden veron" auton jossa nuo asiat olis olleet jo valmiiksi kunnossa ja ajettavuuskin ois varmaan parempi... Mut harvemmin harrastuksia järjellä mietitiään muutenkaan
JariN: Voitko kertoa tyhmälle, missä päin lohkoa sijaitsee sellainen konekoodi, joka yksilöi lohkon (siis onko se AAZ vai 1Y)? Sinne lohkon taakse on valettu 1,9 TD ainakin AAZ:ssa, mutta onko sillä mitään todistusvoimaa? Esim. 1,6-litraisissa ekoturboisssa siellä lukee 1,6 D. Onko lohkossa esim. jotain sarjanumeroa tai tarkempaa tyyppinumeroa, kuten vaihdelaatikoissa?
Konekoodi löytyy lohkon yläosasta, muistaakseni jotakuinkin kolmossuuttimen kohdalla.
edit: http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=258527#11
edit: http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=258527#11
Hebster52:
Eikös muuten turbon asentaminen vakio vaparikoneeseen joka tapauksessa verrata koneenvaihtoon nykysäädöksillä? Elikkä prosentit sen mukaan?
Jos se on vähäpäästönen niin jälleen törmätään siihen aiheeseen että turbon asennus on yhtäkuin omavalmiste ja sehän ei laillisesti onnistu. Eli koko moottorin/tekniikan vaihtoon jos yhtään mielekkäästi aikoo lisätehoa haluta. Prosestit ei tollasessa vielä ongelmaksi muodostu, muistaakseni alle kahenkympin jäi kaikkineen kun viimeksi tollasta tein. Varmaan polostakin joku gti tms löytyy johon tdi:tä vois verrata.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa