Golf 1.9tdi ongelma

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

palep
-
Viestit: 15
Liittynyt: 12.12.2007 9:35

Golf 1.9tdi ongelma

ViestiKirjoittaja palep » 7.5.2011 14:38

Jösses nyt se sen teki elikkäs autona vm98 tdi golf tyyppi ALH...
Vika seuraavanlainen... kiihdyttäessä autosta loppuu menohalut täysin. kone ei anna nostaa kierroksia yhtään. virtoja poiskäyttämällä toimii jälleen normaalisti.

Vika ei ilmene välittömästi vaan antaa nostaa ahdot ennenkuin tökkää

Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 7.5.2011 15:09

Mihin asti ahdot nousee silloin ku tökkää?

palep
-
Viestit: 15
Liittynyt: 12.12.2007 9:35

ViestiKirjoittaja palep » 7.5.2011 15:15

Maksimiin =) ei tietoa ei ole mittaria... ja matka todellakin tökkää elikkäs tehot eivät vänene vaan loppuu

palep
-
Viestit: 15
Liittynyt: 12.12.2007 9:35

ViestiKirjoittaja palep » 8.5.2011 6:18

Voisiko vika littyä nyt mahdollisesti polttoainepuolelle ??
aamulla autolla sai ajettua noin 100m jonka jälkeen sammui ja vaati useamman starttauksen ennenkuin lähti käyntiin.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 8.5.2011 17:48

Ahtojen säätöongelmalta eniten kuulostaisi, eli ahtopaine nousee liian korkealle ja kone menee vikatilaan...
mahdollisia syitä...
-ahtimen johdesiivet jumii
-N75 venttiili rikki
(-mahdollisesti alipainevuoto)
molemmat tyypillisiä juttuja joista täällä on kirjoiteltu paljon...

Tuosta sammunisesta en tohdi sanoa mitään, vikakoodien luku auttaa selvittämään molempia oireita tarkemmin

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 8.5.2011 18:12

safe-modeenhan se menee, eli tuo yllä mainittu n .75 varmaan syyllinen.

palep
-
Viestit: 15
Liittynyt: 12.12.2007 9:35

ViestiKirjoittaja palep » 8.5.2011 18:50

No niin elikkäs työmatkan päätteeksi golf päätti laskea jälleen huimia voimiaan...
eikä poistu enään vikatilasta vaikka käyttäisikin virtoja pois .. Aiemmin virtojen poiskäyttö on auttanut mutta enään ei vaikutusta . mistähän moinen?

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 8.5.2011 19:19

Jos siellä siivet jumettaa... Ilmamassa määrän säädin käy tietysti myös mielessä.
Kannattanee varmaan ensin vikakoodit lukea niin ei tarvitse arpoa...

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 8.5.2011 22:40

Eli parempi viedä se korjaamolle :D

palep
-
Viestit: 15
Liittynyt: 12.12.2007 9:35

ViestiKirjoittaja palep » 8.5.2011 22:50

Jeps huomenna käytetään koneessa katotaan mitä sanoo.

palep
-
Viestit: 15
Liittynyt: 12.12.2007 9:35

ViestiKirjoittaja palep » 9.5.2011 13:45

Hienoa nyt käytiin lukemassa vikakoodit ja niitä on tasan 0 kpl =)
ja ei auto ei edelleenkään toimi..
ostin uuden ilmamassamittarin sekä ton ahdonsäätösolenoidin katsotaan olisiko noista apua..

Jos jollakin olisi hyviä ideoita otetaan vastaan..

Kohta pitää varmaan manaaja tilata..

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 10.5.2011 15:52

Mulla ei pelannu N75:n ohjaus ollenkaan, ei naputtanu lainkaan. Otin shutoff valven pois käytöstä nappasemalla kellolta venttilille menvän letkun poikki ja alkoi napsumaan. Vikaakodi tosin tuli ku ahtoi yli. Eli naputtaako N75 tyhjäkäynnillä? Sen tuntee selvästi sormenpäällä. "Autona" tosin espanjan ihme AGR:llä.

Tämä oli minun mielestä sitä manaamishommaa jo kohtuudella..

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 10.5.2011 16:31

Ei AGRssä pitäis vaikuttaa noitten alipaineletkujen nyplääminen millään lailla N75n toimintaan.... Jos ahtaa yli niin ota venttiili irti ja tutki toimiiko se... Mulla oli mekaanisesti hajonnut, ja puhaltamalla ilma meni läpi joka suuntaan.. Uusi venttiili ja alkoi taas kone toimimaan...
tuolla ohjeet tutkimiseen http://www.msi-motor-service.com/ximages/4032.pdf

Hätäratkaisuna koko N75n voi ohittaakin HUKKAPORTILLISEN ahtimen ohjauksessa.. Turbolta tuleva putki suoraan hukkaportille. Itse ajoin jonkin aikaa näin, kone toimihyvin -> ei vikatiloja, ahtopaine rajoittui 0,7 barin paikkeille. Se venttiili pitää toki jättää paikalleen ja johto kiinni siihen, muuten tulee vikakoodia...
Huom. Tämä siis sopii vain hukkaporttiahtimelle (AGR, AHU)... EI VNT ahtimille, jos et ole varma niin älä kokeile :)

palep
-
Viestit: 15
Liittynyt: 12.12.2007 9:35

ViestiKirjoittaja palep » 10.5.2011 17:02

No niin nyt ois sitten vaihdeltu toi n75 ja ilmamäärämittari auto muuttui jo parempaan suuntaan eli vedot löytyy ..

yksi asia askarruttaa edelleen lämpimänä auto toimii hyvin mutta kylmänä liikkeelle lähtiessä auto sammuu kun alkaa ahtamaan.. virtoja poiskäyttämällä saadaan taas toimintaan lämpimänä tätä ei siis tapahdu mistähän moinen voisi johtua ??

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 11.5.2011 5:28

Pete73:

Kyllä siinä vaan niin kävi. Joo, tiedän ettei pitäis vaikuttaa. Mutta katoppako minä epäilin sähkövikaa ku tuntui, ettei alkanu pelaamaan uudella n75:lla. Jännite tuli ku oli virrat päällä ja ku jysäytti tulille niin jännite katos, eikä se venttiili tehnyt enään yhtään mitään. Joo, kokeilin myös niin, että laiton väliin johdot, ettei mene vikatilaan ku on liitin irti.

Sitte ku viimeisenä konstina kokeilin katkasta sen shut off valven läpän letkun niin alkoi naputtamaan, eikä ole sen koomin mennyt vikatilaan. Eli näin on todistettavasti tapahtunut. Ei nimittäin tuu varmaan kelleen ekana mieleen.. Nyt sitte on varaosa lähellä.

palep
-
Viestit: 15
Liittynyt: 12.12.2007 9:35

ViestiKirjoittaja palep » 13.5.2011 6:44

Jeps nyt alkais golf taas pelittää ... vika taisi olla monen yksttäisen vian summa.
ilmamäärämittari,n75,ilmanputsari,alipaineletkut.

olisiko kellään mitään ideaa tuohon kylmänä oikutteluun ? tämä ongelma ku vielä saatais korjattua niin ei menis aamuisin röökiä niin paljon =)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa