VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 11
- Liittynyt: 19.7.2010 22:21
Hei. Mistä löydän 3bg passatin keskikulutuksen säädön? Omistan itse vag-comin(311.2) Kulutushan valehtelee pyöreesti puoli litraa(useampi tankkaus ja laskettu kulutus kilometrien mukaan) Kulutus on tietokoneen mukaan 5.9 ja laskettuna se on 5.4 Outoa että valehtelee näinpäin..?? Ohjeiden mukaan kun valitsee (17 instruments) ---->adaptation----->ja kanava 03. Ongelma on siinä että kun valitsen kyseisen kanavan niin siinä pukkaa erroria ja sanoo että siinä kanavalla ei ole mitään. Saako tästä autosta millään säädettyä keskikulutusta vai täytyykö mennä poikkeen huollossa?
-
- -
- Viestit: 11
- Liittynyt: 19.7.2010 22:21
Mikä on "Air recirculation Flap Positioning Motor"?
Seuraavanlainen vikakoodi löytyi autosta:
Address 08: Auto HVAC Labels: 8E0-820-043.lbl
Part No: 8E0 820 043 BM
Component: A4 Klimaautomat 3233
Coding: 00000
Shop #: WSC 00000
VCID: 6DDBCD8C0D01
1 Fault Found:
00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113)
41-00 - Blocked or No Voltage
Seuraavanlainen vikakoodi löytyi autosta:
Address 08: Auto HVAC Labels: 8E0-820-043.lbl
Part No: 8E0 820 043 BM
Component: A4 Klimaautomat 3233
Coding: 00000
Shop #: WSC 00000
VCID: 6DDBCD8C0D01
1 Fault Found:
00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113)
41-00 - Blocked or No Voltage
Hehkun vilkkuminen tuon ikäisessä autossa on yhtä kuin vikavalo.
Ensimmäisenä tarkistaisin jarruvalojen polttimot! Jostain syystä antaa rikkinäisestä jarruvalosta tuon vikailmoituksen.
Omassa autossa sain ajovalot ohjelmoitua automaatti syttymiselle. VCDS opasti aika hyvin mitä piti tehdä. Eli siihen en enää kaipaa ohjeita.
Ensimmäisenä tarkistaisin jarruvalojen polttimot! Jostain syystä antaa rikkinäisestä jarruvalosta tuon vikailmoituksen.
Omassa autossa sain ajovalot ohjelmoitua automaatti syttymiselle. VCDS opasti aika hyvin mitä piti tehdä. Eli siihen en enää kaipaa ohjeita.
Nyt on jännää, kuin Routalemmellä konsanaan:
Eilen saapui (piraatti)kaapeli ohjelmistoineen postista. Siitä sitten saman tien intoa täynnä kuin ilmapallo auton kimppuun ja ihmettelemään. Laitteet juttelivat keskenään ongelmitta, sain tarkisteltua ja nollailtua vanhoja vikakoodeja ja pääsin laittelemaan rakseja ruutuihin pientä hienosäätöä tehdäkseni.
Kuitenkin, kun sillä "long coding helperillä" jotain raksittelin ja ruutuun ilmestyi vanhan koodin alapuolelle uusi koodi, ei "do it!" nappulaa painettaessa tapahtunut mitään? Onko tuossa jokin kikka mikä aloittelijalta on nyt jäänyt huomaamatta, vai mikähän mahtaa mättää?
Kaapelina VAG106 ja VCDS:n versionumero 10.6.2.
Eilen saapui (piraatti)kaapeli ohjelmistoineen postista. Siitä sitten saman tien intoa täynnä kuin ilmapallo auton kimppuun ja ihmettelemään. Laitteet juttelivat keskenään ongelmitta, sain tarkisteltua ja nollailtua vanhoja vikakoodeja ja pääsin laittelemaan rakseja ruutuihin pientä hienosäätöä tehdäkseni.
Kuitenkin, kun sillä "long coding helperillä" jotain raksittelin ja ruutuun ilmestyi vanhan koodin alapuolelle uusi koodi, ei "do it!" nappulaa painettaessa tapahtunut mitään? Onko tuossa jokin kikka mikä aloittelijalta on nyt jäänyt huomaamatta, vai mikähän mahtaa mättää?
Kaapelina VAG106 ja VCDS:n versionumero 10.6.2.
Piraatti johdot yleensä toimii kerran, korkeintaan pari kuukautta :D
Mistä asensit ohjelman ja ajurin? Eihän koneella ollut pääsyä nettiin piraattia käyttäessä?
Kokeile mitä valittaa; Options > Test
Entäs about nappi? Pitäs näyttää tuolta:
http://www.ross-tech.com/vcds/tour/about_screen.html
Mistä asensit ohjelman ja ajurin? Eihän koneella ollut pääsyä nettiin piraattia käyttäessä?
Kokeile mitä valittaa; Options > Test
Entäs about nappi? Pitäs näyttää tuolta:
http://www.ross-tech.com/vcds/tour/about_screen.html
Kone ei ollut netissä siis ohjelmiston tai ajureiden asennuksen eikä käytön aikana (sori aiempi vastaus, luin vähän huolimattomasti kysymyksen). Myöhemmin vcds on ollut päällä internetyhteyden ollessa avoinna, mutta silloin ei kaapeli ole ollut kiinni.
Noh, täytyy asennella uudelleen ja koittaa jotenkin kikkailla. Voihan tosiaan olla ettei tuolla lelulla tee mitään :p
Noh, täytyy asennella uudelleen ja koittaa jotenkin kikkailla. Voihan tosiaan olla ettei tuolla lelulla tee mitään :p
^ olisko tuosta apua: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... MY_2001%29
Vielä en omallekaan piraattikaapelille anna lelun leimaa, aiemmin ihmettelemääni do it! - napin toimimattomuutta ei enää toisella käyttökerralla ilmennyt, vaan sain koodaukset tehtyä (=takaluukun lukon toimimattomaksi, eli tarvitaan hitusen lisäperehtymistä :p). Mielestäni tein kaiken ihan samaan tapaan kuin ensimmäiselläkin kerralla, mikälie ollut..
Vielä en omallekaan piraattikaapelille anna lelun leimaa, aiemmin ihmettelemääni do it! - napin toimimattomuutta ei enää toisella käyttökerralla ilmennyt, vaan sain koodaukset tehtyä (=takaluukun lukon toimimattomaksi, eli tarvitaan hitusen lisäperehtymistä :p). Mielestäni tein kaiken ihan samaan tapaan kuin ensimmäiselläkin kerralla, mikälie ollut..
Kysytäänpä vielä, jotta lötyiskö joku joka voisi koodata tuon varoituksen pois?
Asun Kellokoskella joten johonkin Järvenpää - Vantaa välille voin tulla.
edit. Omistan itse tuommoisen ScanDevil lukijan. Tekeekö moisella muuta, kuin lukee vikakoodit ja näkee joitain arvoja reaali ajassa?
Asun Kellokoskella joten johonkin Järvenpää - Vantaa välille voin tulla.
edit. Omistan itse tuommoisen ScanDevil lukijan. Tekeekö moisella muuta, kuin lukee vikakoodit ja näkee joitain arvoja reaali ajassa?
vr6 mk3 huolto
Osaako kukaan neuvoa korjaamoa lähellä Muoniota jossa saisin 1992 vr 6 mk3 absit kuntoon. Täällä on kyllä Pörhön sivuliike, mutta ukolla ei kaapelia näin vanhaan autoon, että ois saanut vikakoodin luettua.
Niin ja anteeksi jos tuli väärälle osiolle, kun on ensimmäinen kerta kyselyyn
Niin ja anteeksi jos tuli väärälle osiolle, kun on ensimmäinen kerta kyselyyn
Mikä mahtais auttaa kun yritän päästä vw golf MK3 96 Vr6 syncron moottorin ohjaukseen käsiksi niin eipä se sitä tunnu löytävän, abs, ilmastointi, aribagit kyllä löytyy, ja sai jopa vika kooditkin kuitattua pois.
Dealextremen sininen kaapeli ja vag-commi 311.2n ja 409.1 kokeiltu pitääkö tuolle olla jotkin tietyt asetukset että se toimisi?
Dealextremen sininen kaapeli ja vag-commi 311.2n ja 409.1 kokeiltu pitääkö tuolle olla jotkin tietyt asetukset että se toimisi?
Terve,
Olikos nyt niin, että jos on käytössä tuollainen VAG-KKL piuha, niin se "after market radio problem" ei voi vahingoittaa piuhaa, autoa tai läppäriä? Meinasin vaan kun on jälkiasennettu radio muttei yleismittaria niin voiko eka mennä testaamaan vaan piuhalla että toimiiko vai olisiko syytä eka hommata mittari ja varmistaa ettei ongelmaa ole?
Olikos nyt niin, että jos on käytössä tuollainen VAG-KKL piuha, niin se "after market radio problem" ei voi vahingoittaa piuhaa, autoa tai läppäriä? Meinasin vaan kun on jälkiasennettu radio muttei yleismittaria niin voiko eka mennä testaamaan vaan piuhalla että toimiiko vai olisiko syytä eka hommata mittari ja varmistaa ettei ongelmaa ole?
-
- -
- Viestit: 112
- Liittynyt: 16.7.2011 20:43
VAG/COM
Olen täällä keskustelu palstoilla toistuvasti huomannut tämän VAG/COM:in, voisko joku kertoa kannattaako tällaisen tavallisen Erkin hankkia kyseiset härpäkkeet, mistä tällaisen laitteen voi hankkia mitä maksaa mikä olisi se toimiva/hyvä pystyykö sitä käyttämään tolla perus läppärillä? auto olis VW passat 1,9tdi 66kw atm/4 2000 rupes toi auton sielun elämä kiinnostamaan, on tullut jo noin 30vuotta leikittyä erilaisten autojen kanssa mut tää vikakoodi homma on pikkasen uutta. Tiedoista kiittäen
-
- -
- Viestit: 112
- Liittynyt: 16.7.2011 20:43
VW VAC/COM
Aikaisempaan kysymykseen lisäys rupes toi laite sen takia kiinnostamaan kun kävin jokin aika sitten Raumalla kaverin luona joka touhuaa näiden VW konsernin autojen kanssa ja rupesin kyselemään että kannataisko hankkia itelle laite koodin lukua varten, no vastaus oli ei se ole niin yksinkertaista näiden laitteiden kassa touhuta ja ne maksaa niin paljon ettei siinä ole järkeä hankki niitä kun ovat tarkoitettu vain ammatti käyttöön, olen törmännyt sellaiseenki ammatti mieheen joka oli merkkiliikeen asentaja luki auton tiedot tulosti tiedot ja kertoi ei mitään vikoja seuraavaksi toisen ammatttiasentajan luo luki auton tiedot auto oli jo pidemmän aikaa ollut ns varaohjelmalla ilmakos ei kaikki toiminut.Eli mitä tarvitaan ja mitä maksaa?
Riippuu taas mitä autoa haluat tutkia / lukea / koodata ohjelmalla. Uusimpiin tarvitaan VCDS HEX+CAN, mutta vanhoihin käy ohjelman vanhemmat versiot, joita saa yleensä edullisesti muualtakin kuin Ross-Techiltä.
Mielestäni VCDS on ollut hintansa väärti, tosin jos omistaa vain yhden VW-konsernin vehkeen eikä lähipiirissä ole useampia, kannattaa harkita kannattaako sijoitus. 300EUR ovh:lla luetuttaa koodit aika monta kertaa pajallakin.
Riippuu siis käytöstä / käyttökohteesta kannattaako vai ei.
Mielestäni VCDS on ollut hintansa väärti, tosin jos omistaa vain yhden VW-konsernin vehkeen eikä lähipiirissä ole useampia, kannattaa harkita kannattaako sijoitus. 300EUR ovh:lla luetuttaa koodit aika monta kertaa pajallakin.
Riippuu siis käytöstä / käyttökohteesta kannattaako vai ei.
osaisiko joku valaista mistä voisi vikaa alkaa etsimään. Ohjelmana vcds-lite, kaapeli vag-kkl ja "autona" skoda fabia 1,4 bby konella. Vikakoodit pystyin lukemaan ja nollaamaan mutta mihinkään modulleihin ei pääse, antaa virheilmoituksen no response from controller. Koittaanu nostaa ja laskea portin nopeutta mutta ei apuja tullut..
osaisiko joku valaista mistä voisi vikaa alkaa etsimään. Ohjelmana vcds-lite, kaapeli vag-kkl ja "autona" skoda fabia 1,4 bby konella. Vikakoodit pystyin lukemaan ja nollaamaan mutta mihinkään modulleihin ei pääse, antaa virheilmoituksen no response from controller. Koittaanu nostaa ja laskea portin nopeutta mutta ei apuja tullut..
Varmistetaan nyt ensin että onhan sun autossa ne ohjaimet mihin yrität päästä käsiksi? :D Ohjelma listaa kyllä kaikki maasta taivaaseen vaikka autossa ei olisi muuta älykästä elektroniikkaa kuin moottorinohjaus.
Jos siellä oikeasti on niitä ohjaimia mihin se ei saa yhteyttä niin se saattaa johtua siitä että käytät ilmaisversiota eikä se anna pääsyä ilman maksua. VCDS haluaisi muutenkin käytettävän Ross-Techin omia HEX/CAN-kaapeleita (ahneus...), nuo yleiskiinalaiset KKL-piuhat siirtyy varmaan kohta kokonaan tuettujen laitteiden ulkopuolelle VCDS:ssä...
On rekisteröity ohjelma. luulisi tuostakin löytyvän joku modulli edes :), lähinnä pitäisi kaasuläppä päästä sopeuttamaan puhdistuksen jälkeen, on siis tässäkin tyyppiä ilman kaasuvaijeria, toinen mikä pitäisi päästä tekemään on tämän lämpötilansäätimen"flapmotor" v68 perusasetusten tekeminen, skodan oman workshopin mukaan tuo homma pitäs tehdä kun ko. moottorin vaihtaa..
Edit: nyt toimii ja pääsee moduleihin.. kiitän itseäsi :)
Edit: nyt toimii ja pääsee moduleihin.. kiitän itseäsi :)
Hei, osaisiko joku kertoa mihin tämä vikakoodi viittaa..
00257 - ABS Inlet Valve: Front Left (N101)
Olen just pari viikkoa sitten vaihtanut tuon abs anturin (tarvike osa), toimi ihan normaalisti mutta nyt satunnaisesti palaa abs valo.. mikä tuo vika voisi olla, ei varmaan ole itse anturi kuitenkaan ?
00257 - ABS Inlet Valve: Front Left (N101)
Olen just pari viikkoa sitten vaihtanut tuon abs anturin (tarvike osa), toimi ihan normaalisti mutta nyt satunnaisesti palaa abs valo.. mikä tuo vika voisi olla, ei varmaan ole itse anturi kuitenkaan ?
On se hienoa että nykyajan autot osaa antaa vikakoodin ihan selvällä englannin kielellä mutta loppukäyttäjä ei sen vertaa viitsi sanakirjaa ottaa käteen että selvittäisi mitä se tarkoittaa. Ei, inlet valve ei ole pyörän anturi (wheel sensor). Se on yksi venttiili siellä ABS-hydrauliboksissa joka säätelee jarrunesteen kiertoa jarrupiirissä, joka on ilmeisesti sökönä.
vag-comin kanava listaa?
Olisko joku meistä jo ollut Niin pätevä jätkä että olisi tehnyt sellasen valmiin "kartan" mikä kanava tarkottaa mitäkin ja mitä grouppia seuraillaan millonkin? Helpottas elämää ja comin käyttöä oleellisesti kun ei aika menisi netissä ettiessä oikeeta paikkaa(tai väärää) Vai saako ton jostai kopioitua?
Olisko joku meistä jo ollut Niin pätevä jätkä että olisi tehnyt sellasen valmiin "kartan" mikä kanava tarkottaa mitäkin ja mitä grouppia seuraillaan millonkin?
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... odule_Maps
Ei nuita karttoja tarvi itse tehdä. Ross-tech on tehnyt ne aika hyvin valmiiksi. Sikälimikäli kun ymmärsin että tahdot tietää mitä arvoa esim. measuring blocksista seuraat milloinkin.
Ainakin oma 10.6.4 versio VCDS:stä kertoo lähes kaikkien autojen kanssa joissa sitä viime aikoina olen käyttänyt tiedot mitä mikin seurattu arvo tarkoittaa.
Onkohan mahdollista saada 04 1.9TDI Touranin mittariston valot syttymään suoraan käynnistäessä, ilman että kääntää valon päälle asentoon?
Voin testata tuota itselläni jokukerta, raportoin sitten miten onnistuu. Toisaalta valot on mahdollista koodata siten, että "päiväajovalomoodissa" lasketaan jännitettä polttimoilta ja vasta sitten kun on hämärää käännetään valot 1-asentoon jolloin mittarivalot syttyvät ja ajovalot kirkastuvat.
Onkohan mahdollista saada 04 1.9TDI Touranin mittariston valot syttymään suoraan käynnistäessä, ilman että kääntää valon päälle asentoon?
Voin testata tuota itselläni jokukerta, raportoin sitten miten onnistuu. Toisaalta valot on mahdollista koodata siten, että "päiväajovalomoodissa" lasketaan jännitettä polttimoilta ja vasta sitten kun on hämärää käännetään valot 1-asentoon jolloin mittarivalot syttyvät ja ajovalot kirkastuvat.
Faceliftillä kun ajoin niin siinä tämä ominaisuus oli.
Mitä tarkkaanottaen tarvitaan, että esim. V Golfissa saa toimimaan nuo kaikki lohkot?
Mulla on nyt joku OBD2/usb-kaapeli ja sw.-versioita noista 409... ja 311.. ohjelmista..
IV-golfissa noilla näkyi kaikki jutut, mutta viitosessa ei saa mitään kontaktia muuhun kuin moottoriin ja sekin menee käynnissä jumiin muutaman sekunnin kuluttua.. Juuri ja juuri ehtii nähdä arvoja, kun ei liian kauaa etsiskele..
Varmaan pitäisi olla joku tietty kaapeli??
Mulla on nyt joku OBD2/usb-kaapeli ja sw.-versioita noista 409... ja 311.. ohjelmista..
IV-golfissa noilla näkyi kaikki jutut, mutta viitosessa ei saa mitään kontaktia muuhun kuin moottoriin ja sekin menee käynnissä jumiin muutaman sekunnin kuluttua.. Juuri ja juuri ehtii nähdä arvoja, kun ei liian kauaa etsiskele..
Varmaan pitäisi olla joku tietty kaapeli??
Elmeri H. kirjoitti:Varmaan pitäisi olla joku tietty kaapeli??
Luultavasti tarvitse CAN-piuhan. 15 euron kiinalaiset käyttää K-linjaa jutusteluun jota ei enää uusimmissa autoissa ole.
Ja laitetaan perään vielä varoitus: Audin Concert- tai Volkswagenin Delta-soittimia ei kannata yrittää VAG-COM:lla/VCDS:llä skannailla. Niissä on softavika diagnostiikkapuolella joka aiheuttaa sen että soitin menee jumiin (näytössä lukee DIAG) eikä enää suostu juttelemaan tai palaamaan perustilaan ennenkuin otat akun irti tai soittimen sulakkeen. Näin kävi omassa 3BG Passatissa kun koitin ottaa yhteyttä siihen. Virtojen ottaminen pois tarkoittaa tietysti sitä että joudut syöttämään turvakoodin, joten jos turvakoodi ei ole käsillä niin en suosittele. :)

Testattu on ainakin Concert I / II / III (II+), RCD-300 / 310, RNS-300, Symphony II, RNS-D / E.
Vanhemmista ei juuri saa mitään irti, mutta uudemmista saa muutettua joitain juttuja. Naveista tietysti reilummin. Oikeastaan kaikkiin saa koodattua aktiivi- ja passiivikaiuttimet, Bosen / Dynaudion ja CD-vaihtajan, sekä uudemmissa myös AUX-liitännän tai IPOD-telakan.
Vikakoodejahan nuo myös joitain antaa ainakin antenni- ja vahvistin vioista.
Vanhemmista ei juuri saa mitään irti, mutta uudemmista saa muutettua joitain juttuja. Naveista tietysti reilummin. Oikeastaan kaikkiin saa koodattua aktiivi- ja passiivikaiuttimet, Bosen / Dynaudion ja CD-vaihtajan, sekä uudemmissa myös AUX-liitännän tai IPOD-telakan.
Vikakoodejahan nuo myös joitain antaa ainakin antenni- ja vahvistin vioista.
Onko kukaan tapellut onnistuneesti kiinan kaapelin kanssa? Viikko sitten tuli VAG106- kaapeli vastaavine ohjelmistoineen jonka kanssa onkin jo jumpattu. Tällä hetkellä 10.6.0 on asennettuna uusimmilla ja muokatuilla FTDI- ajureilla puhtaalle koneelle, tämä asennus sujui jo ongelmitta. Testissä portti on OK mutta interface not found. LED- testi menee OK ja ledi näkyy kiiluvan, myös testin jälkeen. Ohjelman statuksena rekisteröity / aktivoitu. Tämä on ensimmäinen piuha jonka kanssa taistelen, sekin hankaloittaa kun ei ole varmuutta mikä kuuluu 'normaaliin' hienosäätöön vai onko kaapeli pimeä.
Ensimmäisessä asennuksessa käytin mukana tulleita ajureita ja menin Ross- Techin manuaalin mukaan. Ei toiminut -> softan poisto ja toisen version asennus -> tässä yhteydessä vanhat ajurit ei enää asentuneet koska ajurin ja piuhan PID ja VID eivät enää vastanneet toisiaan. Onnistuin kaivamaan piuhan ko. tiedot ja muuttamaan ne FTDI:n ajuriin (jota ulkomaisilla foorumeilla suositellaan) ja asennus meni ongelmitta. Käyttiksenä on XP juuri asennettuna. COM- portti on asetuksissa oikea, muutkin portit on varmuuden vuoksi kokeiltu.
Millä tavalla muut ajurit eivät sinulla toimineet? Eivät asentuneet vai softa ei toiminut vai tuliko virheilmoituksia?
Millä tavalla muut ajurit eivät sinulla toimineet? Eivät asentuneet vai softa ei toiminut vai tuliko virheilmoituksia?
En tarkasti muista kun omissa koneissa XP ja niihin asentunut aina ongelmitta.
Parille tutulle laitellut muihin käyttiksiin, Win7 ei muistaakseni antanut asentaa ajuria mitenkään, kyseessä muistaakseni 908 piuha. Ko. piuhan sai toimimaan seiskassa asentamalla kiinasta tulleen 704 ohjelmiston ja ajurit.
Parille tutulle laitellut muihin käyttiksiin, Win7 ei muistaakseni antanut asentaa ajuria mitenkään, kyseessä muistaakseni 908 piuha. Ko. piuhan sai toimimaan seiskassa asentamalla kiinasta tulleen 704 ohjelmiston ja ajurit.
Tietääkö joku hommasinko väärän kaapelin tilatessani Vag-Can 5.1:n. Pyhä tarkoitukseni oli saada joku vag com:n versioista (esim 4.09 tai 3.12) toimimaan yhdessä audi a6 2006:n kanssa. Vag-can commanderit toimii kyllä, mutta edellä mainituilla ohjelmilla en ole saanut yhteyttä. Mulla olis kyllä ELM327 kaapelikin takataskussa, mutta sillä taitaa olla samat ongelmat vagcomien kanssa??? . (ELM327 olen käyttänyt scanmasterin kanssa ja se pelaa hienosti).
Ajatukseni oli kyllä käytellä vag comin versioita, mutta tuliko tyrittyä hankinnoissa?
Ajatukseni oli kyllä käytellä vag comin versioita, mutta tuliko tyrittyä hankinnoissa?
Onkos täällä porukalla tietotaitoa koodata uudempien Volkkareiden MFA:n huoltovälinäyttöä? Kiinnostais myös tietää että minkälaista infoa se näyttö pitää sisällään, laskeeko se jotain kiinteetä väliä millon se rupeaa ilmoittelemaan huollosta vai miten se toimii?
Passatti (3BG vm. 2005) sanoo että SERVICE in 100 km, ja marmoritiskillä sanottiin että "pikkuhuolto" pitäis tehdä (öljy+öljynsuodatin+raitisilmasuodatin, 250 euroo) joten ajattelin että jos itse tekisi ja sitten koodaisi huoltovälinäytön uudestaan... Mutta kuinka?
Passatti (3BG vm. 2005) sanoo että SERVICE in 100 km, ja marmoritiskillä sanottiin että "pikkuhuolto" pitäis tehdä (öljy+öljynsuodatin+raitisilmasuodatin, 250 euroo) joten ajattelin että jos itse tekisi ja sitten koodaisi huoltovälinäytön uudestaan... Mutta kuinka?
Vinkkiä tarvitsisin 2K Caddyn takalalasin pyyhkimen aktivoinnin muuttamiseen. Eli en tahdo sen heilahtavan kun on pakki + pyyhkimet päällä.
[Select]
[09 - Cent. Elect.] Or the module you intend on tweaking as per the list below
[Coding - 07]
[Long Coding Helper]
Click on each of the Byte numbers in row 3) and you'll see the selectable options below. Check or Un-check the boxes for the desired results.
Close the Long Coding Helper by clicking the Windows X box on the top right of the screen or clicking the Exit button on the top left of the screen to send your altered Coding value back to the Coding screen.
[Do It!]
Tuossa karkeat ohjeet paikkaan. Long coding helperistä löytyy paikat "Rear wiper with continuois active" ja "Rear wiper with intermittent active". Rastit nuista pois, helpperi kiinni ja "Do it!". Sitten piuhat irti ja "reboottia autolle".
Yhdestä Maxi-Caddystä tuon koodannut pois, ja se tapahtui 1:1 samoin kuten Touranista tai muista Golf V-sähköihin perustuvasta autosta. :P
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=7538.0
Tuossa vielä jupinaa samasta aiheesta naapurifoorumilla.
Osaisko joku heittää neuvoa? Eli tuli tällänen kaapeli tilattua http://www.elekma.com/index.php?main_pa ... eacf76043d mutta kone ei tuota tunnista miksikään, joten hivenen vaikea yrittää ajureita ajaa prkl..... Vag com 409.1 löytyy mutta ajurit ilmeisesti hukassa kun ei paskattiin saa yhteyttä.
Tuota, missä helekutissa T3 Transportterissa on pesuneste säiliö? Oonko vaan niin puusilmä etten nää sitä :D
Edit: Löytyhän se. Tuo autto http://www.johnfreelancedesign.com/?page_id=141
Edit: Löytyhän se. Tuo autto http://www.johnfreelancedesign.com/?page_id=141
tuli hieman ongelmia. eli -99 a6:sesta 2,8 tärpättikoneella ja quattrolla. koitin lukea koodeja, mutta ei saa yhteyttä. ei syty kaapeliin edes valoa palamaan? vag-kkl kaapeli ja vcds lite ohjelmana. kaapeli on kunnossa, ainakin passatissa toimi. onkos tuolle diagnostiikalle esim. sulaketta jossain? vai mikä lie vikana.
ja nyt kun olen tutkinut asiaa internetin ihmemaassa, niin autossa on jälkiasennettu soitin. miten tämä vaikuttaa asiaan? soitin ei ole asennettu täysin kuten alkuperäinen koska ei sammu virrat sammutettaessa. eipä tullut kokeiltua adapteria laittaa kiinni kun soitin on päällä. ilmeisesti obd-portin virrat kulkee soittimen kautta? luulen että ongelma piilee siellä.
Vr6 ja 2x2 liitimet
Mitenkäs...nyt kun on tuo läppäri hommattuna ja tuo 2x2 kaapeli niin sitten mikä kaapeli käy sen ja läppärin väliin...meneekö esim tämmöinen pariksi...
VAG-COM 311.2 ja 409.1 yhteensopiva. Sopii VAG-konsernin autoihin (VW, Audi, Skoda, Seat).
Joku usb----> jonnekin obd 2 liittimeen...eli siis meneekö tämä naru tuohon 2x2 narun obd liittimeen vai onko tiedossa joku "leikkaa liimaa tinaa juttu...
Tarvetta lukea vikakoodit ja resetoida airbägin valo..
VAG-COM 311.2 ja 409.1 yhteensopiva. Sopii VAG-konsernin autoihin (VW, Audi, Skoda, Seat).
Joku usb----> jonnekin obd 2 liittimeen...eli siis meneekö tämä naru tuohon 2x2 narun obd liittimeen vai onko tiedossa joku "leikkaa liimaa tinaa juttu...
Tarvetta lukea vikakoodit ja resetoida airbägin valo..
Pelkääjänpuolen airbagin lukko
Auto: Audi A4 1.9 TDi -99
Ongelma: Nykyinen airbagin ohjausboksi korjaamon mukaan hajalla. Tilalle on nyt hankittu uusi(tosin käytetty), joka täsmää edellisen varaosanumeroon ja auton alustanumeroon. Toisin sanoen mitään ongelmaa ei pitäisi olla.
Kun korjaamolla yritettiin laittaa uutta airbagin ohjausyksikköä, törmättiin ongelmaan. Edellisessä autossa missä se oli ollut on ilmeisesti ollut turvalukollinen airbag pelkääjänpuolella ja meidän autossamme pelkääjänpuolen airbag on turvalukoton.
Yrittivät korjaamolla kuulemma kaikkensa(resetoinnit yms.), mutta aina tuli virhe turvalukosta. Sanoivat, että joku sen saattaisi osata koodata. Eli olisiko vag-comilla mahdollisuutta koodata ohjausyksikkö uudestaan? Jotain ohjeita olen katsonut ross-techin sivuilta, mutta käytännön praktiikka puuttuu(eikä laitettakaan ole). Osaisiko joku kertoa, miten ongelman kanssa kannattaa menetellä?
Ongelma: Nykyinen airbagin ohjausboksi korjaamon mukaan hajalla. Tilalle on nyt hankittu uusi(tosin käytetty), joka täsmää edellisen varaosanumeroon ja auton alustanumeroon. Toisin sanoen mitään ongelmaa ei pitäisi olla.
Kun korjaamolla yritettiin laittaa uutta airbagin ohjausyksikköä, törmättiin ongelmaan. Edellisessä autossa missä se oli ollut on ilmeisesti ollut turvalukollinen airbag pelkääjänpuolella ja meidän autossamme pelkääjänpuolen airbag on turvalukoton.
Yrittivät korjaamolla kuulemma kaikkensa(resetoinnit yms.), mutta aina tuli virhe turvalukosta. Sanoivat, että joku sen saattaisi osata koodata. Eli olisiko vag-comilla mahdollisuutta koodata ohjausyksikkö uudestaan? Jotain ohjeita olen katsonut ross-techin sivuilta, mutta käytännön praktiikka puuttuu(eikä laitettakaan ole). Osaisiko joku kertoa, miten ongelman kanssa kannattaa menetellä?
Laatua kiinasta
Tulipa sitten ostettua kiinalainen ELM 327 kaapeli. Tuloksena yksi särkynyt ELM 327 johto, yksi palanut läppäri, yksi palanut OBD-pistokkeen sulake ja tietenkin Airbag valo ja ABS valo palaa. Muuten auto kuitenkin vielä toimii. Koitettu kolmella eri testerillä, kaikki ilmoittaa yhteysvirhettä. On tainnut kiinan langassa mennä piuhat sekaisin. Onkohan kenelläkään tietoa miten herkästi nuo boxit tuolta kärähtelee. Ja jos jyväskylän suunnalla olisi jotan VAG com gurua, niin apu ei olisi pahitteeksi.
Hyödynkö jotain jos ostan VCDS täyden version verrattuna rekisteröityyn Liteen?
Alla olevathan siitä jää puuttumaan. Voisiko joku täyden version omistava kertoa mitä noilla voi tehdä? Kaksi ylintä kiinnostaa ja tuntuu, että niille voisi joskus olla käyttöä.
Selective Output Tests
Advanced Measuring Values
Guided Readiness Scripts
Support for Dual ECUs
Code Slave Modules
Supported Codes
Generic OBD-II
Ja oletteko tilanneet tuota KKL-usb piuhaa suoraan Ross-techiltä? Tuliko tullista läpi ilman muita kuluja? Saako tuota mistään EU:n sisältä? Löysin äkkiseltään vain HEX-CAN piuhoja ja sille ei ole käyttöä.
Edit: Löysinkin tarkoitukset ja ohjeet tuolta Ross-techin sivuilta. Vielä kiinnostaa mistä ostaa jos ostaa:)
Alla olevathan siitä jää puuttumaan. Voisiko joku täyden version omistava kertoa mitä noilla voi tehdä? Kaksi ylintä kiinnostaa ja tuntuu, että niille voisi joskus olla käyttöä.
Selective Output Tests
Advanced Measuring Values
Guided Readiness Scripts
Support for Dual ECUs
Code Slave Modules
Supported Codes
Generic OBD-II
Ja oletteko tilanneet tuota KKL-usb piuhaa suoraan Ross-techiltä? Tuliko tullista läpi ilman muita kuluja? Saako tuota mistään EU:n sisältä? Löysin äkkiseltään vain HEX-CAN piuhoja ja sille ei ole käyttöä.
Edit: Löysinkin tarkoitukset ja ohjeet tuolta Ross-techin sivuilta. Vielä kiinnostaa mistä ostaa jos ostaa:)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Heitänpä tässä ketjuun ohjeet millä voi säätää kulutusta MFA-näytöllisistä mittaristoista, allekirjoittaneen vapaasti saksasta kääntämänä:
Huomautus 4Motionerilta:
1. Valitse ohjainlaite 17, Instruments.
2. Valitse toiminto 10, Adaptation.
3. Valitse kanava 03, kulutusmittaus.
4. Aseta kulutusnäytön arvo. Katso ohje alta.
Ohje: Tehdasasetus on 100. Jos esim. kulutusnäyttö näyttää pari desiä liian paljon, voit koittaa pudottaa arvon lukemaan 95. Tämä tarkoittaa että kulutusnäyttö näyttää 95% lasketusta. Jos näyttö näyttää liian vähän, voit nostaa arvoon 105. Minimi on 85, maksimi 125. Huom.! Voit vaihtaa lukemaa vain 5:n pykälissä!
Huomautus 4Motionerilta:
4Motioner kirjoitti:Tuo 5% pykälissä säätö ei pidä paikkaansa ainakaan uudemmissa. Säädön tarkkuus on 1% pykälissä ja säätöväli 85% - 115%.
Viimeksi muokannut Entris, 10.1.2012 16:20. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
aina päällä
Njoo, itellä ei ole kovin paljoa vag-com kokemusta, lähinnä vikakoodien resetointia ja iq:n säätöä.
Pari kysymystä :
Pasuunassa (-99 AFN) on jatkuvassa navi/musiikkikäytössä auto-pc. Nyte vetelin taas johtoja piiloon ja uusia samalla. Voiko vag-com piuhan laittaa pysyvästi kiinni ? Eli tuleeko mahdollisia ongelmia jos käyntiinlähtöjärjestys muuttuu tai pätkii , eli ecu vs pc.. ?
Auto pc:ssä on virtojen kytkennän jälkeen 10 sec viive jolloin hakkuri alkaa syöttään virtaa emolevylle. Sammutuksessa on 1 min viive , eli kun virrat sammuttaa virtalukosta niin pc ajaa itsensä windowssista alas ...
En ole kokeillu noita vag comin loki juttuja tai mahdollisia graafisia ominaisuuksi, lähinnä kulutusmittaria kaipailisin ...kun ei semmosta tuossa vehkeessä ole.
Sähköistä:
Kulutusmittariin liittyen.. jos menee atmel säätämiseksi lcd-näyttö höpötyksiin tuo kulutusmittari, niin saako jostain kätevästi sähköistä signaalia ruiskutusmäärästä ?
-vk-
Pari kysymystä :
Pasuunassa (-99 AFN) on jatkuvassa navi/musiikkikäytössä auto-pc. Nyte vetelin taas johtoja piiloon ja uusia samalla. Voiko vag-com piuhan laittaa pysyvästi kiinni ? Eli tuleeko mahdollisia ongelmia jos käyntiinlähtöjärjestys muuttuu tai pätkii , eli ecu vs pc.. ?
Auto pc:ssä on virtojen kytkennän jälkeen 10 sec viive jolloin hakkuri alkaa syöttään virtaa emolevylle. Sammutuksessa on 1 min viive , eli kun virrat sammuttaa virtalukosta niin pc ajaa itsensä windowssista alas ...
En ole kokeillu noita vag comin loki juttuja tai mahdollisia graafisia ominaisuuksi, lähinnä kulutusmittaria kaipailisin ...kun ei semmosta tuossa vehkeessä ole.
Sähköistä:
Kulutusmittariin liittyen.. jos menee atmel säätämiseksi lcd-näyttö höpötyksiin tuo kulutusmittari, niin saako jostain kätevästi sähköistä signaalia ruiskutusmäärästä ?
-vk-
Heitänpä tässä ketjuun ohjeet millä voi säätää kulutusta MFA-näytöllisistä mittaristoista, allekirjoittaneen vapaasti saksasta kääntämänä:1. Valitse ohjainlaite 17, Instruments.
2. Valitse toiminto 10, Adaptation.
3. Valitse kanava 03, kulutusmittaus.
4. Aseta kulutusnäytön arvo. Katso ohje alta.
Ohje: Tehdasasetus on 100. Jos esim. kulutusnäyttö näyttää pari desiä liian paljon, voit koittaa pudottaa arvon lukemaan 95. Tämä tarkoittaa että kulutusnäyttö näyttää 95% lasketusta. Jos näyttö näyttää liian vähän, voit nostaa arvoon 105. Minimi on 85, maksimi 125. Huom.! Voit vaihtaa lukemaa vain 5:n pykälissä!
Huomautus 4Motionerilta:4Motioner kirjoitti:Tuo 5% pykälissä säätö ei pidä paikkaansa ainakaan uudemmissa. Säädön tarkkuus on 1% pykälissä ja säätöväli 85% - 115%.
Itse itselleni vastaten, koitin tuota säätöhommaa omassa 3BG Passatissa jossa MFA eikä sieltä kolmoskanavasta löytynyt mitään. Tämä ohje ei siis toimi em. autossa.
Sen sijaan kieltä ja huoltovälinäyttöjä pystyi kyllä vaihtamaan mittaristosta.
Moikka!
Ite ostin jonkun aikaa sitten tommosen OBD2-USB piuhan ebaysta. Olen kokeillut asentaa tuota ilmaista VAG-Comia ja saanutkin sen asennettua. Kumminkin kun avaan ohjelman niin kerran ohjelma meni ns. aloitusikkunaan mutta en päässyt tekemään mitään. Nyt ohjelma ei edes aukea. Mistä lähteä ongelmaa ratkaisemaan? Käytössä on tehokas läppäri Windows 7 -käyttöjärjestelmällä. Itsellä ei ole mahdollisuutta XP:n käyttöön, joten luulis tuon ohjelman Win Seiskallakin auki saavan.
Muutkin ilmaiset ohjelmat kyllä kelpaavat, vikakoodin olis kiva päästä lukeen. Muuta ei tällä hetkellä tarvii viritellä :)
Ite ostin jonkun aikaa sitten tommosen OBD2-USB piuhan ebaysta. Olen kokeillut asentaa tuota ilmaista VAG-Comia ja saanutkin sen asennettua. Kumminkin kun avaan ohjelman niin kerran ohjelma meni ns. aloitusikkunaan mutta en päässyt tekemään mitään. Nyt ohjelma ei edes aukea. Mistä lähteä ongelmaa ratkaisemaan? Käytössä on tehokas läppäri Windows 7 -käyttöjärjestelmällä. Itsellä ei ole mahdollisuutta XP:n käyttöön, joten luulis tuon ohjelman Win Seiskallakin auki saavan.
Muutkin ilmaiset ohjelmat kyllä kelpaavat, vikakoodin olis kiva päästä lukeen. Muuta ei tällä hetkellä tarvii viritellä :)
Joo itsellä juurikin 64-bittinen seiska käytössä. Kun käynnistää ohjelman 32-bittisessä tilassa käynnistäminen onnistuu ja ns. Aloitusikkuna avautuu. Yritin saada alkuasetuksia toimiin, mutta ei tuo löytänyt piuhaa eikä myöskään mitään tehnyt vaikka tökkäsin piuhan autoon. Toimiiko vag-com jonkun xp emulaattorin kautta, vaikka runkokoneena onkin 64bit Win7? Mitä niitä muita ilmaisia vikakoodinluku ohjelmia on? Ei tarvii olla Can-väylää lukeva, sillä 3B Passatista kyse.
Onko win7 ultimate? tai joku parempi, sit sinne saa windows XP moden asennettua...
Toimisko sen kautta sit...
Itsellä on etka ja elsa sen puolella.
http://windows.microsoft.com/fi-FI/wind ... ws-xp-mode
Toimisko sen kautta sit...
Itsellä on etka ja elsa sen puolella.
http://windows.microsoft.com/fi-FI/wind ... ws-xp-mode
Jos tosiaan on Enterprise, Professional tai Ultimate niin saat laitettua tuon XP moden. Sen kautta se kyllä toimii, itsellänikin oli aikaisemmin. Jos ei ole mitään noista versioista niin sitte taitaa olla mahdollisuudet, että ostat vag-com käyttöön jonkun halvan läppärin missä XP tai 32-bit W7. Ja sitten taisi olla myös, että VCDS aidolla Ross-Techin kaapelilla toimii myös 64-bit, tämä on kyllä sitten vain muistikuva, ei varma tieto.
Itsellä on kaapeli ihan mallia ebay, joten ei taida olla mitään temppuja millä saisi edes tuon VCDS lite version toimimaan 64bit Seiskassa?
Ja niin "tos", kun kyselit versioo niin Professional tässä on. XP moden kautta oon kokeillutkin, ja saanut tän ns. aloitusikkunan näkyviin. Nyt kun menee kumminkin optionssiin ja yrittää saada syncattua asetukset niin ei onnistu ihan niin helposti.
Itsellä on OBD kaapeli asennettu COM9 porttiin. Jostain kumman syystä, itse en sitä saanut asennuksessa valita. Nyt optionssissa sitä ei pysty valitseen ja sen takia ei myöskään onnistu ohjelmassa eteneminen tuosta pidemmälle. Mistä nykyisen käytössä olevan COM-portin vaihtaa esim. COM1:seen?
Ja niin "tos", kun kyselit versioo niin Professional tässä on. XP moden kautta oon kokeillutkin, ja saanut tän ns. aloitusikkunan näkyviin. Nyt kun menee kumminkin optionssiin ja yrittää saada syncattua asetukset niin ei onnistu ihan niin helposti.
Itsellä on OBD kaapeli asennettu COM9 porttiin. Jostain kumman syystä, itse en sitä saanut asennuksessa valita. Nyt optionssissa sitä ei pysty valitseen ja sen takia ei myöskään onnistu ohjelmassa eteneminen tuosta pidemmälle. Mistä nykyisen käytössä olevan COM-portin vaihtaa esim. COM1:seen?
Siis se ebay kaapeli toimii kyllä Litellä sen XP moden kautta. Olen itsekin käyttänyt.
Se portti pitää vaihtaa laitehallinnan kautta. Menet laitehallintaan ja klikkaat oikealla sen usb-serial-jutun kohdalla, sitten ominaisuudet ja sieltä valitset muistaakseni lisäasetukset ja vaihda portti halumaksesi.
Edit: Niin ja ne ajurit sille usb-serial sovittimelle pitää asentaa siellä XP moden puolella, ja ottaa myös käyttöön se kaapeli sinne puolelle.
Se portti pitää vaihtaa laitehallinnan kautta. Menet laitehallintaan ja klikkaat oikealla sen usb-serial-jutun kohdalla, sitten ominaisuudet ja sieltä valitset muistaakseni lisäasetukset ja vaihda portti halumaksesi.
Edit: Niin ja ne ajurit sille usb-serial sovittimelle pitää asentaa siellä XP moden puolella, ja ottaa myös käyttöön se kaapeli sinne puolelle.
Ahaa oon siis ilmeisesti tajunnu ton XP moden eritavalla. Niin, että ohjelman käynnistää XP-tilassa niin se aukee, mutta en mä osaa mitenkään XP:tä kytkee päälle ja pois, niin että sillä "puolella" voisi käyttää ohjelmia tai asentaa ajureita. Ainoastaan ohjelman käynnistäminen onnistuu XP-tilassa.
Laitehallinnasta ohjaimen tiedoista ei ainakaan portin vaihto löytynyt. Tiedä sitten mitä kautta, mutta oman "USB Serial Converter":in alta ei ainakaan Com-portin vaihto onnistunut. Jos ois jollain vaikka linkkiä heittää, niin olis helpompi löytää. Tai tarkka polkukin käy.
EDIT: Katsoin väärästä kohtaa, eli katsoin USB-ohjaimista enkä Porteista. Eli vedän takaisin, COM-portin vaihto onnistui.
Laitehallinnasta ohjaimen tiedoista ei ainakaan portin vaihto löytynyt. Tiedä sitten mitä kautta, mutta oman "USB Serial Converter":in alta ei ainakaan Com-portin vaihto onnistunut. Jos ois jollain vaikka linkkiä heittää, niin olis helpompi löytää. Tai tarkka polkukin käy.
EDIT: Katsoin väärästä kohtaa, eli katsoin USB-ohjaimista enkä Porteista. Eli vedän takaisin, COM-portin vaihto onnistui.
Kannattaa PROhon asennella se tuolta linkin kautta.
Käynnistä valikkoon ilmestyy windows virtual pc ja sieltä saa xp:n pyörimään seiskan päälle.
Tuolta saa ladattua suoraa, aiempi oli joku esittely suomeks
http://www.microsoft.com/windows/virtua ... nload.aspx
Tuo on eri kuin se; jos klikkaa kuvakkeen päältä ominaisuudet ja sieltä yhteensopivuustila: xp, tai mitä lie win95 sieltä löytyykään.
Käynnistä valikkoon ilmestyy windows virtual pc ja sieltä saa xp:n pyörimään seiskan päälle.
Tuolta saa ladattua suoraa, aiempi oli joku esittely suomeks
http://www.microsoft.com/windows/virtua ... nload.aspx
Tuo on eri kuin se; jos klikkaa kuvakkeen päältä ominaisuudet ja sieltä yhteensopivuustila: xp, tai mitä lie win95 sieltä löytyykään.
Tos ehtikin ensin mutta tulipahan nyt kahteen kertaan:)
Siis tuo XP mode on lisäominaisuus noissa paremmissa W7:ssa. Se pitää asentaa erikseen. Xp mode on virtuaalinen kone siinä Windows 7:ssa, eli tavallaan toinen kone toisen sisässä. Eli ei tarkoiteta nyt tuota käytä xp-tilassa
Tässä on nyt XP mode auki W7 professionalissa.
Tuossa on nyt auki tarvittavat ikkunat mistä se portti löytyy.

Siis tuo XP mode on lisäominaisuus noissa paremmissa W7:ssa. Se pitää asentaa erikseen. Xp mode on virtuaalinen kone siinä Windows 7:ssa, eli tavallaan toinen kone toisen sisässä. Eli ei tarkoiteta nyt tuota käytä xp-tilassa
Tässä on nyt XP mode auki W7 professionalissa.

Tuossa on nyt auki tarvittavat ikkunat mistä se portti löytyy.

Viimeksi muokannut a1mo, 24.1.2012 22:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kiitos paljon! Nyt toimii ja niinkuin sanoit kun kiinnittää tehtäväpalkkiin vai mikä ikinä toi alapalkki on nimeltään, niin toimii sen kautta. Nyt on ilmeisesti sit siitä kiinni, että en osaa asentaa noita ajureita oikein. .exe tiedosto noiden asentamiseen olis hyvä, mut itellä tuli ton kaapelin mukana vaan cd joka sisältää läjän .dll tiedostoja. Mihin sijoitan ne? Ja kokeilin myöskin ton sarja portin ajureiden päivistystä niin, että se asensi ne siltä kaapelin cd:ltä. Asennus onnistu, mut tällä hetkellä VCDS sanoo COM3 kohdalla TEST painiketta painettaessa, että "Port Status: OK, Interface: Not found! Contact your harware supplier for assistance"
Eli pidemmällä ollaan kun alottaessa, mut nyt kun portit kunnossa niin ajureissa möhlin!
Eli pidemmällä ollaan kun alottaessa, mut nyt kun portit kunnossa niin ajureissa möhlin!
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa