Moottorin irroittamisesta

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

Moottorin irroittamisesta

ViestiKirjoittaja Manhattani » 4.5.2011 18:58

Elikkä mk1 jetan kone pitäisis irti ottaa ja kysysinkin että mikä mahtaa olla helpoin konsti irrottaa ottaako ylä vai ala kautta. Pitäs ottaa mielellään koko pakettina eli laatikko myös. Ja onko monesta paikkaa kiinni lukuunottamatta apulaitteita? Kyseessä 1.6 Diesel.

Madbull
-
Viestit: 201
Liittynyt: 7.3.2008 0:42

ViestiKirjoittaja Madbull » 4.5.2011 19:35

Alakautta varmaan helpoin pudottaa yhtenä pakettina.

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 5.5.2011 13:34

Onko miten mittava operaatio? Akselit sun muut pois eka?

petterio
-
Viestit: 37
Liittynyt: 1.4.2009 14:58

ViestiKirjoittaja petterio » 8.5.2011 16:37

-akselit veke

-jäähd. nst pois

-koneesta vesiletkut irti ja kaikki muut piuhat irti(lämpö,öljynpaine, sammutin,hehku yms..) merkkaa vaik maalarin teipillä et mikä on ja mistä( helpottaa takaisin asennusta)

-vaihelaatikosta vivut irti ja sivuun

-pakoputki irti

Kannakkeita löytyy jakopäästä, etupuolella startin luona, koneen takana(vaihelaatikosta yks ''taaksepäin'') ja akun alle tulee yks vaihelaatikosta. Sieltä ne tiirailemalla löytyy;)

Yläkautta kikoittelemalla tulee yhtenä pakettina motti+loota, jos on käytössä talja tai moottori nostin..

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 8.5.2011 20:33

aika veemäinen operaatio yläkautta ykkösessä. mieluiten siis alakautta

Miksutii
-
Viestit: 47
Liittynyt: 6.9.2010 23:01

ViestiKirjoittaja Miksutii » 9.5.2011 2:02

Helpoin ko purkaapi keulan pois (eli valot syyläri,konepelti , puskurit ) ja irrottelee kaikki koneessa kiinni olevan irti ja "vetää " koneen etukautta pois. Itte ajattelin tähän tapaan laittaa paikallee, ku irtikin lähti niin helposti ja käytössä on moottorinostin (= pyöräkone)

Sakke
-
Viestit: 833
Liittynyt: 28.8.2003 10:08

ViestiKirjoittaja Sakke » 9.5.2011 9:11

MK1 ei vaan irtoa tuo keula ilman rälläkkää :(
Eikä tuo yläkauttakaan mikään paha rasti ole.
Helpoiten käy jos 2kpl ketjutaljoja käytettävissä niin saa vinottain ylös.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 56 vierailijaa