Eli ongelma on seuraava. Kiihdyttäessä rupeaa kone takkuamaan 2800rmp kohdalla ja kun päästään 3100 kohdalle niin rupea taas tapahtumaan. Ajattelin tässä että jos vaikka ahtopaineensäädin (n75) menis vaihtoon. Tästä syntyikin ongelma kun kone huoneessa on 2 ulkoisesti saman näköistä säädintä vierekkäin. (molempiin 3 letkua ja 2 napainen johtoliitin). Lisäksi ei ole tietoa että mikähän malli tuohon koneeseen pitää noista n75:sta hommata.
Tuohon vikaan ei vielä sen ihmeellisempää tietoa ole. Auto seisoi 3 viikkoa ja sen jälkeen ruvennut tuolla tavalla temppuilemaan. Vikakoodeja ei vielä ole otettu mutta otetaan heti kun keretään.
tdi 130 pd ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Topiccia lainaten, huomasin pitkästä aikaa käyttämällä isompia kierroksia että 96 kW TDIssa on ihan hyvin tehoa 3000+ kierroksilla. Luulin, että se puutuu kierroksille mennessä totaalisesti.
Viittaako ~2400-3100 rpm "vaatimaton" vääntö/teho johonkin vikaan? Ei auto erityisen laiska ole, mutta kun kolmosella ja nelosella (tiptronic) polkee yli 3200 rpm:n menemään niin sehän kulkee! Ihan kuin mopoaikana läppäpytyn läpät aukeaisi :) Vitosella ei enää jaksa puskea niin isoilla kierroksilla erityisemmin kun vaihde taitaa olla niin pitkäkin ja ilmasvastus suuri.
Viittaako ~2400-3100 rpm "vaatimaton" vääntö/teho johonkin vikaan? Ei auto erityisen laiska ole, mutta kun kolmosella ja nelosella (tiptronic) polkee yli 3200 rpm:n menemään niin sehän kulkee! Ihan kuin mopoaikana läppäpytyn läpät aukeaisi :) Vitosella ei enää jaksa puskea niin isoilla kierroksilla erityisemmin kun vaihde taitaa olla niin pitkäkin ja ilmasvastus suuri.
Vikaa
Tuo boratti kiihtyy ja kulkee muuten ihan hyvin kilometreihin nähden (vaivaiset 452tkm mittarissa), mutta tuo hämää kun tuntuu että noilla kierroksilla voima loppuu kun seinään.... tuon pienen alueen aikana kiihtyminen lakkaa melkorajusti. Kun "vika-alue" on ohitettu niin kiihtyminen taas jatkuu. Tulee sellainen ritsa efekti.
normi setti mutta kannattaa katsoa VNT siipien toiminta.
ja sitten ahdot jos vaan on laitteita käytössä.
ja helppo testi vielä että kun sammuttaa auton niin hetken päästä käypi kokeileen että onko alipainetta vielä ettei olisi alipainevuoto jossain. sekä toki ilmansuodin kannattaa putsata/vaihtaa/tarkistaa.
noin aluksi tutkisin nuo tekijät.
ja sitten ahdot jos vaan on laitteita käytössä.
ja helppo testi vielä että kun sammuttaa auton niin hetken päästä käypi kokeileen että onko alipainetta vielä ettei olisi alipainevuoto jossain. sekä toki ilmansuodin kannattaa putsata/vaihtaa/tarkistaa.
noin aluksi tutkisin nuo tekijät.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 75 vierailijaa