Takasumarilta katosi virta. Sulake ehjä. Sumuvalon merkkivalo syttyy.
Näyttää siltä, että vaikka vain kuskin puoleinen takasumari on käytössä, niin johdotus lähtee kuitenkin toiselle puolelle. Harmaa/sininen ja ruskea. Mihin ne menee, koska vastaavia värejä en äkkiseltään löytänyt valojen ulos-otosta?
T4 takasumuvalo
Valvoja: ffp jäsenet
Vetokoukun pistorasiassa oleva pieni painonasta on todennäköisesti jäänyt jumiin, jolloin takasumari ei pala.
Tieliikennelaissa vai oliko jossain EU:n lakitekstissä lukee ettei vetoauton ja kärrin takasumuvalot saa palaa yhtäaikaa. Se nasta katkaisee muistaakseni maadoituksen auton takasumarilta kun kärrin johto on kytketty.
Se nasta jää aika helposti jumiin, mikäli pistokkeen suojatulppa on jäänyt joskus auki ja sisään on päässyt likaa.
Mikäli pistokkeen vaihto ei kiinnosta niin vaihtoehtona on sen pienen nastan tuhoaminen tai sen ohitus jatkuvalla maadoituksella. Tosin silloin mahdollistat auton ja kärryn takasumareiden yhtäaikaisen palamisen, joka ei ole laillista.
Kannattaa lukaista seuraava, sis. kuvat nastasta ja rasian sisällä olevasta kytkimestä
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=6326
Tieliikennelaissa vai oliko jossain EU:n lakitekstissä lukee ettei vetoauton ja kärrin takasumuvalot saa palaa yhtäaikaa. Se nasta katkaisee muistaakseni maadoituksen auton takasumarilta kun kärrin johto on kytketty.
Se nasta jää aika helposti jumiin, mikäli pistokkeen suojatulppa on jäänyt joskus auki ja sisään on päässyt likaa.
Mikäli pistokkeen vaihto ei kiinnosta niin vaihtoehtona on sen pienen nastan tuhoaminen tai sen ohitus jatkuvalla maadoituksella. Tosin silloin mahdollistat auton ja kärryn takasumareiden yhtäaikaisen palamisen, joka ei ole laillista.
Kannattaa lukaista seuraava, sis. kuvat nastasta ja rasian sisällä olevasta kytkimestä
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=6326
Vika ei ollut pistorasiassa.
Portterin vasemmalla puolen (tai multivan tässä tapauksessa) on vasemmalla takavaloissa 4-napainen liitin irrallaan, johon tulee sumarin virta ja siitä pitäisi lähteä johto pistorasialle. Mulla ainakin piti jompittaa eli yhdistää nämä pinnit, jotta alkoi pelittää sumari.
Toinen vaihtoehto olisi ollut kierrättää se pistorasian kautta(se mikrokytkin), mutta vetokoukun sähkösarja on ohjeen mukaisesti vedetty oikealta puolelta.
Portterin vasemmalla puolen (tai multivan tässä tapauksessa) on vasemmalla takavaloissa 4-napainen liitin irrallaan, johon tulee sumarin virta ja siitä pitäisi lähteä johto pistorasialle. Mulla ainakin piti jompittaa eli yhdistää nämä pinnit, jotta alkoi pelittää sumari.
Toinen vaihtoehto olisi ollut kierrättää se pistorasian kautta(se mikrokytkin), mutta vetokoukun sähkösarja on ohjeen mukaisesti vedetty oikealta puolelta.
Re:
Itsellä myös -03 transportterissa sama vika. Virta liikkuu oikean takavalon takana olevasta liittimestä sumuvalolle, mutta takavalon taakse liittimeen ei kuitenkaan tule virtaa edestä katkaisijalta. Kärryjen töpsöliin virta tulee kun katkaisijasta kääntää. Lisäksi sumuvalo kuitenkin maadoittaa, eikä vika ole maadoituksessa.. Eli->
Vika on tuossa nastassa, mutta kyseinen nasta katkaisee ainakin kahdessa kokeilemassani portterissa virransyötön sumuvalolle, eikä maadoitusta. Muutaman tunnin taoin päätäni seinään kun etsin vikaa jostain etu- ja takapään väliltä, mutta sitten ymmärsin koittaa vielä uudestaan tuota nastaa, ja alkoi selkeämään.
Eli siis sumuvalon virta täytyy tulla edestä katkaisijalta ensin kärryn pistokkeelle, ja tästä jatkaa oikean takavalon taakse liittimeen, ja tästä eteenpäin takapuskurin alta suojaputkessa muiden johtojen kanssa sumuvalolle vasemmalle puolelle. Ja ongelman siis teettää tuo pistorasian kohdassa oleva nasta joka katkaisee aijemmin mainitun virran reitin.
ps. Oli vanha ketju, mutta silti vika löytyi itseltä tämän kautta, joten jaettakoon tämäkin tieto tänne näkyville.
TKN kirjoitti:--Tieliikennelaissa vai oliko jossain EU:n lakitekstissä lukee ettei vetoauton ja kärrin takasumuvalot saa palaa yhtäaikaa. Se nasta katkaisee muistaakseni maadoituksen auton takasumarilta kun kärrin johto on kytketty.--
Vika on tuossa nastassa, mutta kyseinen nasta katkaisee ainakin kahdessa kokeilemassani portterissa virransyötön sumuvalolle, eikä maadoitusta. Muutaman tunnin taoin päätäni seinään kun etsin vikaa jostain etu- ja takapään väliltä, mutta sitten ymmärsin koittaa vielä uudestaan tuota nastaa, ja alkoi selkeämään.
Eli siis sumuvalon virta täytyy tulla edestä katkaisijalta ensin kärryn pistokkeelle, ja tästä jatkaa oikean takavalon taakse liittimeen, ja tästä eteenpäin takapuskurin alta suojaputkessa muiden johtojen kanssa sumuvalolle vasemmalle puolelle. Ja ongelman siis teettää tuo pistorasian kohdassa oleva nasta joka katkaisee aijemmin mainitun virran reitin.
ps. Oli vanha ketju, mutta silti vika löytyi itseltä tämän kautta, joten jaettakoon tämäkin tieto tänne näkyville.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa