Volvo 850 2.5 TDI:n ruiskupumpulle menevässä kolmenapaisessa liittimessä, jossa polttoaineen katkaisusolenoidin johto, ennakon säätö ja 12 V, kaikki johdot nirhautuneet useasta kohtaa lähes poikki ja aiheuttaneet oikosulkuja. Tämä liiitinhän löytyy kaiketi kaikista jakajapumpullisista TDI-koneista.
Johdot on niin huonossa kunnossa, että pitäisi tehdä uudet. Onko kukaan tehnyt tämmöistä hommaa? Piuhat on vaikeassa paikassa alipainepumpun alapuolella lähellä moottorin alaosaa ja nuo nirhautuneet kohdat pitäisi vaihtaa. Johdot on osa isoa johtosarjaa, joten irti niitä ei saa. Yritin käyttää Abico-tyyppisiä jaktoliittimiä, mutta on niin ahtaat paikat, että ei saa liitinitä painettua kasaan.
En ole johdotuksia uusiksi koskaan tehnyt, nyt olisi apu paikallaan.
nirhautuneiden johtojen vaihtaminen
Valvoja: ffp jäsenet
pääsetkö esim pienellä kaasukolvella jossa on kuumailmapuhallinsuutin (olipa pitkä sana) lähelle?
siihen voisi käyttää sellaisia kutistejatkoja, jossa on tinaa keskellä. niitä ole käyttänyt jossain kohteissa missä on vain vähän tilaa, mutta ei palavia juttuja ihan lähellä.
en muista merkkiä, mutta eiköhän autovaraosakaupasta saa
edit; wurthin tekeleitä ovat, nimeltä one-step kutistejatko
http://www.wurthelektronik.fi/site/medi ... liitin.pdf
siihen voisi käyttää sellaisia kutistejatkoja, jossa on tinaa keskellä. niitä ole käyttänyt jossain kohteissa missä on vain vähän tilaa, mutta ei palavia juttuja ihan lähellä.
en muista merkkiä, mutta eiköhän autovaraosakaupasta saa
edit; wurthin tekeleitä ovat, nimeltä one-step kutistejatko
http://www.wurthelektronik.fi/site/medi ... liitin.pdf
Kiitokset vastauksista. Johtosarja haarautuu tuossa kohtaa, enkä ymmärrä miten ihmeessä tuollaisen johtosarjan voi irroittaa. Tuohon tulee varmaan 50 eri johtoa.
Laitoin abicoilla kiinni vaikeimmasta kohdasta, jonne kolvilla ei päässyt, tuskin tuli täydellinen, mutta ainakin kohtuullista vetoa kesti. Helpommalta puolelta tinasin ja laitoin kutistesukalla. Jos ei pysy, niin sitten pitää katsoa uudestaan.
Miten tuota one-steppiä käytetään? 125 astetta kutistesukalle, mutta miten tuo tina saadaa sulamaan?
Oli muuten fuel-cut off solenoidin johdosta pari säiettä vain jäljellä. Mahtaako tuosta enää virtakaan mennä läpi? Aiheuttanut varmaan starttiongelmia kun ei ole jaksanut startissa vetää tuota solenoidia ja lopuksi ajonaikanakin katkaisi syötön.
Laitoin abicoilla kiinni vaikeimmasta kohdasta, jonne kolvilla ei päässyt, tuskin tuli täydellinen, mutta ainakin kohtuullista vetoa kesti. Helpommalta puolelta tinasin ja laitoin kutistesukalla. Jos ei pysy, niin sitten pitää katsoa uudestaan.
Miten tuota one-steppiä käytetään? 125 astetta kutistesukalle, mutta miten tuo tina saadaa sulamaan?
Oli muuten fuel-cut off solenoidin johdosta pari säiettä vain jäljellä. Mahtaako tuosta enää virtakaan mennä läpi? Aiheuttanut varmaan starttiongelmia kun ei ole jaksanut startissa vetää tuota solenoidia ja lopuksi ajonaikanakin katkaisi syötön.
[quote]Miten tuota one-steppiä käytetään? 125 astetta kutistesukalle, mutta miten tuo tina saadaa sulamaan? [quote]
lämmitetään riittävästi... kyllä se sukka tarpeeksi lämpöä kestää :)
abicon "ongelma" lienee lähinnä hapettuminen ajan myötä, kun sinne päsee kosteus ja suolaroiskeet sisään, kutistemallinen aboco olis siinä parmpi.. Tinaus ja liimallinen sukka päälle (= one-step) on toki paras ratkaisu.
jos mahdollista niin ruiskauta ainakin vaseliinia tms. soveltuvaa rasvaa sinne sisälle niin kestää paljon kauemmin ;)
lämmitetään riittävästi... kyllä se sukka tarpeeksi lämpöä kestää :)
abicon "ongelma" lienee lähinnä hapettuminen ajan myötä, kun sinne päsee kosteus ja suolaroiskeet sisään, kutistemallinen aboco olis siinä parmpi.. Tinaus ja liimallinen sukka päälle (= one-step) on toki paras ratkaisu.
jos mahdollista niin ruiskauta ainakin vaseliinia tms. soveltuvaa rasvaa sinne sisälle niin kestää paljon kauemmin ;)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa