1.9tdi ajm kiertokanget

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

roll bar
-
Viestit: 12
Liittynyt: 14.7.2008 19:55

1.9tdi ajm kiertokanget

ViestiKirjoittaja roll bar » 17.4.2011 11:54

Ongelma on. Koneesta yksi kiertokanki vääränä, tiedossa olisi tilalle "uusi" kiertokanki, mutta kannentiivisteet ovat koneiden välillä eri paksuiset. Omassani on 1 lovinen ja koneesta josta kiertokanki olisi tulemassa, on 2 lovea. Eli kympin paksuus ero tiivisteillä.

Eli onko kiertokangissa vai männissä valmistustoleranssi heittoja, vai mistä kyseinen johtuu, että samaa konetta on eri paksuisella kannentiivisteellä? Eli onko kanget samat, ja männissä sitten ero? Meinaan tota kanttahan ei vissiin pysty höylään?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 17.4.2011 12:56

Laita vaan se kiertokanki sinne ja ei kannata miettii turhia. Se on ihan yks ja sama onko siinä koneessa ollu yks vai kaks reikää tiivisteessä.

Joskus tullu vastaan kone johon on laitettu remontin yhteydessä yksi eri mallinen mäntä koneeseen. Se ois hiukka eri asia...

divinee
-
Viestit: 93
Liittynyt: 17.7.2010 14:52

ViestiKirjoittaja divinee » 17.4.2011 13:00

Mittaat vaan sen mäntien ylityksen lohkon tasopinnasta sillä uudella kangella ja katot paljonko niihin tulee eroo. Tietenkin sen korkeimmalle nousevan männän mukaan valitset sen kansipahvin..

roll bar
-
Viestit: 12
Liittynyt: 14.7.2008 19:55

ViestiKirjoittaja roll bar » 17.4.2011 17:02

Paikallinen diesel korjaamo oli sitä mieltä, että tason ylitysten pitää olla kympin sisään.

Eli jos laitan kangen joka on koneesta jossa ollut 2 lovea tiivisteessä, voi tason ylitys olla 1,01-1,1mm ja yhden loven koneessa ylitys voi olla 0,91-1,0mm. Eli ääri tapauksissa ero voi olla 0,2mm. Nämä arvot korjausoppaasta.

Eli siksi kiinnostaisi tietää onko pituus ero männissä vai kangissa.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 17.4.2011 17:19

Eiköhän noi oo enemmänkin toleransseja kuin tahallaan tehtyjä pituuseroja.

Montako kymppiä sinne männän ja kannen väliin pitää jäädä eroa? Mun tulevaan koneeseen taidettiin jättää 0.3mm

roll bar
-
Viestit: 12
Liittynyt: 14.7.2008 19:55

ViestiKirjoittaja roll bar » 17.4.2011 21:20

en ole mitannut paljon väliä jää männän ja kannen väliin. Mutta jos männät eivät nouse kaikissa sylintereissä yhtä paljoa lohkon tason yli, tulee sylintereihin puristuseroja, joka aiheuttaa kenties epätaisaisen käynnin.

Ne varmasti johtuvat juurikin valmistustoleranseista ne kyseiset mittaerot. Mutta kanki on nyt tilattu, katotaan miten käy

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 18.4.2011 0:17

Jos se yksi mäntä tulee ylemmäs kun muut niin saahan siitä sipastua vähän pois.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google Adsense [Bot] ja 59 vierailijaa