1.6td öljynpaineista

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

NPL
-
Viestit: 96
Liittynyt: 23.1.2011 12:00

1.6td öljynpaineista

ViestiKirjoittaja NPL » 16.4.2011 18:10

eli tietoa löyty vähän vaikka minkälaista mutta kysytään vielä.

tuli eilen haettua caddy johon on vaihdettu GTD golffista kone,koneen tyyppi on RA
ja koneeseen on vaihdettu entisen omistajan mukaan kaikki laakerit ja nimenomaan apuakselin laakerit,rengastettu ym ym...

paljon tuossa pitäs olla öljynpaineet kuumana? autossa on paikoillaan autogaugen ö-paine ja ö-lämpö mittari ja mittarin mukaan kylmänä puskee 6-7bar tyhjäkäynnilla ja lämpimänä tahtoo tyhjäkäynnillä mittari painua melko alas,ajossa lämpimänä pysyy 1,5-2-5 riippuen kierroksista. ö-lämmot pysyy 90asteen tienoilla. 2000rpm näyttää mittari noin 2bar paineita.

pittää tänään tai huomenna vaihtaa öljyt kun näytti jo aika mustilta,veikkaan että on jo niin lirut öljyt ettei jaksa pitää lämpimänä paineita.

onko ehotuksia mitä öljyä tuohon kamppeeseen? teboil diamond diesel 10-40?
ja onko mitä ehotuksia suodattimeksi,toimiiko framin tekeleet?

palijo tuli taas asiaa

niin ja konetta on tosiaan vähän kutiteltu,113hv otteessa 1,0bar ahdoilla

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 16.4.2011 21:43

Omassa bilteman mittarilla ja anturi kannen päästä, kylmänä 5bar ja lämpösenä näytä olevan ku kilo jos sitäkään 100km/h / ~3000rpm ja noin on menty jo 60 tkm ilman ongelmia. Aiemmassa jotain vastaavaa ja kyllähän silläki tuli kirmattua 30 tkm ja täydessä ajossa edelleen, että liikaa kannata nuihin mittareihinkaan aina luottaa..

Nyrkkisääntö taitaa olla tuo 1bar per tuhat varvia.

NPL
-
Viestit: 96
Liittynyt: 23.1.2011 12:00

ViestiKirjoittaja NPL » 16.4.2011 22:01

eli sullaki on mittari varmaan melko lähellä 0 tyhjäkäynnillä? itellä joku 0,4-0-6 tyhjäkäynnillä ja heti ku hipasee kaasuun pomppaa 1kilo paikkeille. ja heti kun ahdin herää pomppaa lämpimänä 3,5kiloon :D

anturi mullaki kannen päästä.

pitää käydä vielä mittauttaan jos ei kummene öljyjyen vaihdolla niin saapahan varmuuden.

ainahan se vähän jännittää kun uus kärry,mutta pelaa kuin kello ja liikahtaa kivasti. ahtoja nyt 1.4-1,6 :D

Heebo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 11.10.2006 11:04

ViestiKirjoittaja Heebo » 16.4.2011 22:09

:D -----> :(

NPL
-
Viestit: 96
Liittynyt: 23.1.2011 12:00

ViestiKirjoittaja NPL » 16.4.2011 22:24

mitähän heebo tuolla tarkoittaa? :D

ahdothan riippuu ihan kaasun asennosta jos nuita säikähdit.

en usko että sieltä ö-paineita puuttuu,ei varmaan ois kestäny ajaa 300km putkee.
ja jos ois kiekkamittari tietäs missä ne liikkuu mutta jossaki 1000rpm on kilo ja 2000rpm 2kiloa ja niin edelleen.

eikös näissä yleensäkin ole aika onneton paine tyhjäkäynnillä?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 17.4.2011 0:37

Oikeen hyvät paineet sulla NPL on sielä, juuri niinkuin pitääkin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa