Alla ensin pari kuvaa lähtötilanteesta.



Ihan ekaksi kaarista hiottiin pois "muutama" milli pakkelia.

Seuraavaksi kaarien päälle alettiin sovitella uutta peltiä. Alkuperäinen kaari sahataan pois myöhemmin kun uuden kaaren muoto on ensin löytynyt.

Uusi kaari koostuu kahdesta Golfin etukaaresta.

Kaari rakennettiin tulevat vanteet silmällä pitäen.

Tässä kaaren takaosakin heppailtuna paikalleen, kaaren lopullinen muoto alkaa tyydyttää.
Seuraavaksi kaari irroitetaan, jotta päästään sahaamaan alkuperäisen kaaren pintapelti irti.


Sitten kaari takaisin, hitsataan kiinni ja hiotaan.


Kaarien palaset siis sahailtiin Golfin etulokareista. Tästä lähtee kaaren etuosa kuskin puolelle.



Kuvassa kuskin puolen kaaren ulkopinta irti sahattuna.

Lopuksi kantit taitettiin ja liimattiin tukevan ja kestävän lopputuloksen aikaansaamiseksi.
Auto lähti muualle maalattavaksi, joten lopputuloksesta ei nyt ollut valitettavasti kuvia saatavilla. Ilmeisesti auto alkaa olla pikapuoliin maalattu, eiköhän omistaja pistä tänne jokusen kuvan valmiista lopputuloksesta.
Kaaret siis muokkasi Peksi. Sama teksti löytyy myös pajalle.com:sta.