Passat vm96 td ei starttaa
Valvoja: ffp jäsenet
Passat vm96 td ei starttaa
Eli kaverin passatissa on tollanen pikku vika ettei se starttaa ollenkaan? Hieman aikasemmin viel starttas ku heilutteli avainta startatessa mut enää ei sano mitään... Virtalukon pohjan vaihdoin just, eikä auttanu mitään. Onko millanen homma kytkee toi käynnistyksen esto pois? Jos vaikka avain sökö tai sit se rinkula lukon ympärillä, kun ei ole kuulemma kiinnostusta laittaa rahaa tohon.
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 1.6.2010 22:25
Oletan, että kyseessä on AAZ-kone.
Jos avainta kääntäessä ei tapahdu mitään, vika on luultavasti muualla kuin käynnistyksen estossa. Onhan akku ja johdot kunnossa, samoin sulakkeet? Tutki starttimoottorin päältä, tuleeko solenoidille jännite, käynnistäessä myös solenoidilta startille menevään johtimeen (paljas kuparipunos). Jos jännite tulee siihen asti, mutta startti ei pyöri, niin punos voi olla lähes poikki syöpynyt, tai startti voi olla rikki.
Jos startatessa kone pyörii, mutta ei käynnisty, niin vika voi ollakin käynnistyksen estossa. Ainakin -97 Venton AAZ-koneessa käynnistyksen esto vaikuttaa jakopumpun katkaisusolenoidiin.
Solenoidin päällä on musta muovikuorinen mötikkä kiinni kahdella katkokantaisella pultilla. Kun poraa pultit pois, saa möykyn irti. Katkaisusolenoidille pitää vielä kytkeä kayttöjännite siitä piuhasta, joka antaa virrat päällä akkujännitteen. Näillä konsteilla oman auton käynnistysongelma ratkesi.
Jos avainta kääntäessä ei tapahdu mitään, vika on luultavasti muualla kuin käynnistyksen estossa. Onhan akku ja johdot kunnossa, samoin sulakkeet? Tutki starttimoottorin päältä, tuleeko solenoidille jännite, käynnistäessä myös solenoidilta startille menevään johtimeen (paljas kuparipunos). Jos jännite tulee siihen asti, mutta startti ei pyöri, niin punos voi olla lähes poikki syöpynyt, tai startti voi olla rikki.
Jos startatessa kone pyörii, mutta ei käynnisty, niin vika voi ollakin käynnistyksen estossa. Ainakin -97 Venton AAZ-koneessa käynnistyksen esto vaikuttaa jakopumpun katkaisusolenoidiin.
Solenoidin päällä on musta muovikuorinen mötikkä kiinni kahdella katkokantaisella pultilla. Kun poraa pultit pois, saa möykyn irti. Katkaisusolenoidille pitää vielä kytkeä kayttöjännite siitä piuhasta, joka antaa virrat päällä akkujännitteen. Näillä konsteilla oman auton käynnistysongelma ratkesi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa