Elikkäs vaihoin tuon VR6 passattin vm. 99 TDI boraan ja näin ollen minusta tuli uudempaa sukupolvea edustavan diesel auton omistaja:) Tämä on ensimmäinen diisseli auto ja olen käyttänyt hakua ja koittanut opiskella asiaa mutta silti haluaisin muutamiin kysymyksiin vastauksia...autohan on siis Vm'99 vw bora tdi, konetyyppi AGR aj. 400 000tkm
Vika 1, molemmat avaimien kuoret oli rikki ja tilasin tänään ebay:stä uudet kuoret ni onko tuo vaihto ihan simppeli homma, eli ei tartte koodailla tms. kun kerran vaihan pelkät kuoret vain?
Vika 2, Autossa turbo vinkuu melkolailla niin onko tässä mallissa se VNT-ahdin, aattelin ens vkloppuna ottaa sen pois ja puhistaa ja kokeilla onkjo väljyyksiä jne. Onko tähän puhistamiseen olemassa mitään ohjeita tai oikeata konstia vai pelkästään maalaisjärkeä käyttäen?
Vika 3, Auto toimi aluksi normaalisti mutta yhtäkkiä tuntui että ei pääse etes satasta ja kun sitten illalla ajoin uudestaan niin tuntu taas toimivan, Vika lienee löytyy N75 venttiilistä? Saako näitä esim. motonetistä? vai mistä kannattis lähtä metästään? voiko toimivuutta testata millään?
Toinen mikä saattaisi vaikuttaa on vissiin tuo ilmamäärämittari? Voiko tämän toimivuutta testata?
Vika 4, Autossa ei pelaa nopeusmittari ja polttoainemittari heiluu mutkissa, Vika ilmeisesti voisi johtua akun-alla kulkevasta johtonipusta? Onko olemassa jokin anturi tms.
Muut viat/ominaisuudet:
Auto nykii pienillä kierroksilla ajattaessa, voisko tähän löytyy koneen kumtyynyistä vika? Onko paha homma vaihtaa ja mistä kannattis ostella?
Autossa on ilmeisesti lastu koska löytyi kuitti tästä, voiko sitä todeta millään/mistään, esim. VAG-COMilla?
Mistä löytyis tuo VAG-COM ja piuha edullisesti ni vois alkaa opetella sen käyttöä, Tarjota voi privalla jos sattuu olemaan jollain läppäri+piuha+ohjelma myytävänä? Löytyykö tuon ohjelman käyttöön ohjeita mistään?
Autossa on vakionopeudensäädin-viiksi asennettu mutta se ei tuntunut pelaavan että pitääkö tämä jotenkin ohjelmoida päälle ?
Autosta on luettu vikakoodit vuosi sitten ja ne vaativat tutkiskelua että mitä lienee tarkoittavat, eli:
1117 Vaihtovirtalaturin kuormitus
17958 Ahtopaine: ohjauksen poikkeama
17948 Auton nopeussignaalin: signaalin jännite liian korkea
17978 Moottorin ohjausyksikkö estynyt
Ja jos jollakin on ollut samanlaisia vikoja niin mielellään kuuntelen että miten ne on korjattu, nämä edellämainitut viathan voi olla että on kuitattu ja korjattu koska kuitenkin vuosi sitten jo otettu, pitäs lukea uudestaan niin tietäs varmuuden...
Että tämmöstä ois tälläkertaa, kiitos jo etukäteen vastauksista:)
VW Bora ja muutama pikkuvika
Valvoja: ffp jäsenet
Eli vika 1 ois nyt osittain korjattu, eli avaimet saapui mutta piirilevyhän ei sitte passannu, sain kuin sainkin kuitenkin siirrettyä itse avainosan ja sirun kuoriin niin nyt kuitenkin vähän mukavampi käyttää, on muuten vittumainen saaha oikein pelamaan tuo stiletti:)
Oli muuten eka kerta ku käytin Ebaytä ja hyvin kyllä toimitus pelas eli sunnuntaina tilasin ja tänään tuli paketti ja nätisti onnistui visa electronilla maksaa...
Viikonloppuna alkaa sitte nuitten muitten vikojen/ huoltojen korjaus mukaanlukien jakohihnan vaihto ja vesipumppu..
Oli muuten eka kerta ku käytin Ebaytä ja hyvin kyllä toimitus pelas eli sunnuntaina tilasin ja tänään tuli paketti ja nätisti onnistui visa electronilla maksaa...
Viikonloppuna alkaa sitte nuitten muitten vikojen/ huoltojen korjaus mukaanlukien jakohihnan vaihto ja vesipumppu..
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Vkloppuna vianetsintä jatkui, Koitin etsiä vikaa siihen nopeusmittarin toimimattomuuteen mutta ei tällä kertaa löytyny kuin 2 piuhaa jotka oli rispaantuneet ja näitten korjaus ei tuottanut toivottua tulosta joten pitää nyt alkaa vaihtaan se anturi, mistä kannattis kysellä, saako motonetistä?
Vika 2, eli turbon "vihellys" taitaa johtua siitä että ahdin alkaa olemaan jo tiensä päässä koska välijäähy ja putket aikalailla öljyssä?? , mitä näihih kustantaa ahdinhuolto vai kannattaako vaihtaa uus isompi tilalle? Mikä ahdin tähän nyt passaa sitten plug and play? 130hp versiostako? malli?
Jakohihna vaihettu tänään ja asentajan mielestä oli aika hyvä ajankohta ku oli kuulemma vanha remmi melkolailla kova ja muutamia halkeamia:) Osat makso 195€ sis. vesipumpun ja työt päälle, tutun kautta asevelihintaan:)
Vika 2, eli turbon "vihellys" taitaa johtua siitä että ahdin alkaa olemaan jo tiensä päässä koska välijäähy ja putket aikalailla öljyssä?? , mitä näihih kustantaa ahdinhuolto vai kannattaako vaihtaa uus isompi tilalle? Mikä ahdin tähän nyt passaa sitten plug and play? 130hp versiostako? malli?
Jakohihna vaihettu tänään ja asentajan mielestä oli aika hyvä ajankohta ku oli kuulemma vanha remmi melkolailla kova ja muutamia halkeamia:) Osat makso 195€ sis. vesipumpun ja työt päälle, tutun kautta asevelihintaan:)
AGRssä on hukkaportillinen ahdin, joten tehokkaampien mallien VNT-ahtimet ei käy suoraan vaan vaatii erilaisen pakoputken liitoksen ja ohjauspuolen päivityksen paineohjatusta alipaineohjatuksi, N75 venttiili on erilainen sekä lisäksi softamuutos...ei siis todellakaan plug-and-play.... Esim FIN-dieseliltä löytyy hypridi-ahdinta joka sopii suoraan..
Se öljy on luultavasti tullut huohotinputken kautta sinne imu/ahtoputkistoon....
Mulla esiityy tärinää tyhjäkäynnillä, johon syyksi epäilen suuttimia (ajettu 380tkm), toki moottorin tukikumitkin alkaa varmaan olemaan vaihtoiässä :)
Niiden vaihtaminen on ihan perus ruuvausta...
Ostin itselleni VAG-COM piuhan huutonetistä syksyllä, maksoi noin 20€
Ohjelman (VDCS-lite) latasin suoraan Ross-techin sivuilta...
Tämä mun piuha ei suostunut toimimaan Vistan kanssa, mutta XPssä toimii hyvin...
Hakua käyttämällä löytyy kyllä vaikka kuinka paljon juttua noihin ahtimiin liittyen, samoin huohotus ja EGR järjestelmistä... Kannattaa käyttää aikaa ja tutustua ;)
Jos englanti vähänkään taipuu kannattaa tutustua tuohon sivustoon http://www.tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-7.html
löytyy aika paljon vinkkejä ja ohjeita näiden TDI koneiden oikuista...
ps. Onhan jakohihnan vaihdon yhteydessä säädetty ruiskutusennakko kohdalleen... Ei onnistu ilman VAG-COMia tms testeriä.... siihenkin löytyy ohje tuosta ylläolevasta linkistä, ei tarvitse välttämättä edes rekisteröityä versiota ohjelmasta :)
Ja tästäkin haulla löytyy juttua PALJON....
Se öljy on luultavasti tullut huohotinputken kautta sinne imu/ahtoputkistoon....
Mulla esiityy tärinää tyhjäkäynnillä, johon syyksi epäilen suuttimia (ajettu 380tkm), toki moottorin tukikumitkin alkaa varmaan olemaan vaihtoiässä :)
Niiden vaihtaminen on ihan perus ruuvausta...
Ostin itselleni VAG-COM piuhan huutonetistä syksyllä, maksoi noin 20€
Ohjelman (VDCS-lite) latasin suoraan Ross-techin sivuilta...
Tämä mun piuha ei suostunut toimimaan Vistan kanssa, mutta XPssä toimii hyvin...
Hakua käyttämällä löytyy kyllä vaikka kuinka paljon juttua noihin ahtimiin liittyen, samoin huohotus ja EGR järjestelmistä... Kannattaa käyttää aikaa ja tutustua ;)
Jos englanti vähänkään taipuu kannattaa tutustua tuohon sivustoon http://www.tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-7.html
löytyy aika paljon vinkkejä ja ohjeita näiden TDI koneiden oikuista...
ps. Onhan jakohihnan vaihdon yhteydessä säädetty ruiskutusennakko kohdalleen... Ei onnistu ilman VAG-COMia tms testeriä.... siihenkin löytyy ohje tuosta ylläolevasta linkistä, ei tarvitse välttämättä edes rekisteröityä versiota ohjelmasta :)
Ja tästäkin haulla löytyy juttua PALJON....
Viimeksi muokannut pete73, 5.4.2011 15:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tuolla ohjeet N75 tutkimiseen: http://www.scribd.com/doc/51479585/N75- ... e-Pierburg
ja löytyy motonetistä: http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=28-3290
nämä siis hukkaportilliselle ahtimelle.... AGR, AHU....
ja löytyy motonetistä: http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=28-3290
nämä siis hukkaportilliselle ahtimelle.... AGR, AHU....
Autossa on vakionopeudensäädin-viiksi asennettu mutta se ei tuntunut pelaavan
Ei vissiin pelaa sen takia kun nopeusmittari ei pelaa..?
Toi nykiminen pienillä kierroksilla liittyy myös tohon nopeusmittarin toimimattomuuteen.
Ilmamäärämittarin voi testata sillain että ottaa piuhan irti, jos kulkee paremmin ku on pois niin silloin vika siinä.
Noniin pitääpä lukaista läpi nuo linkit ni vähän taas viisastuu, tosiaan elämäni ensimmäinen diiseli-auto ni kaikki ihan uutta:)
En usko että on säädetty tuota ruiskutuspumppua, pitääpä kysästä asentajalta vielä sitä..
Päästöt kuitenki oli onnistuneesti otettu lastusta ja evry-modista huolimatta, kuulemma sai jonkun kerran antaa happea että sai tulokset
Käytin äsken sitä ilmamäärämittarin johtoa irti ja en nyt sitte oikein osaa sanoa että oliko vaikutusta tai vaikutus oli joko aavistuksen verran vähemmän lähti noin niinku pers.dynolla tai sitte oli täysin sama vitun maku, nussi eli runkkas:) mutta ei siis merkittävää tehohäviötä/nousua..
Pittää alkaa hommaan se VAG-Comi niin pääse ainaki katteleen että mitä siellä näkyy.
En usko että on säädetty tuota ruiskutuspumppua, pitääpä kysästä asentajalta vielä sitä..
Päästöt kuitenki oli onnistuneesti otettu lastusta ja evry-modista huolimatta, kuulemma sai jonkun kerran antaa happea että sai tulokset
Käytin äsken sitä ilmamäärämittarin johtoa irti ja en nyt sitte oikein osaa sanoa että oliko vaikutusta tai vaikutus oli joko aavistuksen verran vähemmän lähti noin niinku pers.dynolla tai sitte oli täysin sama vitun maku, nussi eli runkkas:) mutta ei siis merkittävää tehohäviötä/nousua..
Pittää alkaa hommaan se VAG-Comi niin pääse ainaki katteleen että mitä siellä näkyy.
Se evry voi aiheuttaa nykimistä alakierroksilla... kannattaa kokeilla ilman, että loppuuko nykiminen :)
Taitaa aika monesti jäädä ennakot säätämättä jakopääremontissa... Mulle kans asentaja tuumas että kyllä se oikein menee kun laittaa vaan merkkien mukaan :( ...ei se kyllä kohdallaan ollut, mutta en alkanut enempää inttämään kun sen itsekin pystyin säätämään.
Kulutus ainakin näyttäisi tippuneen säädön jälkeen ja kylmänä lähtee kevyemmin käyntiin...oli aika myöhäsellä ennen säätöä..
Taitaa aika monesti jäädä ennakot säätämättä jakopääremontissa... Mulle kans asentaja tuumas että kyllä se oikein menee kun laittaa vaan merkkien mukaan :( ...ei se kyllä kohdallaan ollut, mutta en alkanut enempää inttämään kun sen itsekin pystyin säätämään.
Kulutus ainakin näyttäisi tippuneen säädön jälkeen ja kylmänä lähtee kevyemmin käyntiin...oli aika myöhäsellä ennen säätöä..
noniin tilasin se vag-comi-kaapelin huuto.netistä niin pääsee pian testaileen, ja jahka saan hommattua läppärin jostakin halvalla niin pittää kysellä neuvoja tuohon pumpun säätön sitte jos vaikka pete73 löytys hyviä vinkkejä:) Kiitoksia muutenkin neuvoista tähän asti, pääasia että saadan keskustelua aikaseksi..
tuossa ohjeet pumpun säätöön: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=64 ... %E4%E4t%F6
ja tuolla aiemmin linkittämälläni TDI Clubin sivulla on ohje jolla sen voi tarkistaa ilman rekisteröityä VDCSää.... Näillä avuilla omani säädin... SEAT Clubin sivuilla oli aiheesta jotain juttua, jonka perusteella pääsin itse jyvälle :)
edit.. Tuollahan se juttu olikin: http://www.seatclubfinland.com/foorumi/ ... 8&start=30
säädin omassani arvoihin n.1,5astetta ja 2,8% (taitaa olla minimi %-luku)
ja tuolla aiemmin linkittämälläni TDI Clubin sivulla on ohje jolla sen voi tarkistaa ilman rekisteröityä VDCSää.... Näillä avuilla omani säädin... SEAT Clubin sivuilla oli aiheesta jotain juttua, jonka perusteella pääsin itse jyvälle :)
edit.. Tuollahan se juttu olikin: http://www.seatclubfinland.com/foorumi/ ... 8&start=30
säädin omassani arvoihin n.1,5astetta ja 2,8% (taitaa olla minimi %-luku)
Re: VW Bora ja muutama pikkuvika
Mulla kanssa omassa mk1 Octaviassa tuo naftamittarin seilaus, nykiminen pikkukieroksilla ja nopeusmittarin mykkänä olo ongelmana ja sen lisäks matkamittarin lukema oo muuttun minnekkää. oliko tuossa agr:ssä yhdistetty nopeus/matka-anturi joka laatikon kylessä vai lähteekö muualta mettästää? Diagnostiikka ilmotti nopeusanturin vikaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 11 vierailijaa