Millä hyvä putsata imukanava hässäkkä?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Bob
-
Viestit: 79
Liittynyt: 31.5.2007 12:48
Viesti:

Millä hyvä putsata imukanava hässäkkä?

ViestiKirjoittaja Bob » 14.3.2011 22:23

Tota korjailin tuossa turbon edellisenä talvena ja lopuks sit putsasin imukanavahässäkän niinku bensalla ja rentuil. Kävi sitten niin jot auton ku laitoin käyntiin, auto kävi hienosti ½h ja sitten menin kokeileeen kaasulla vaan turbon toimivuutta. No siihen loppu lysti, auto rupes kilikattaan ku perkele! Suutin siis meni tukkoon!

Millähän ton imukanava hässäkän ois paras puhistaa?

ramikoo
-
Viestit: 355
Liittynyt: 12.3.2009 21:27

ViestiKirjoittaja ramikoo » 15.3.2011 9:36

Olisi järkevää käyttää osien oikeita nimityksiä niin voisi olla paljon helpompi auttaa. Ollakseni rehellinen niin en ainakaan itse ymmärtänyt mitä "imukanavahässäkällä" tarkoitat? Jos ei tiedä osien oikeita nimiä niin niitä kannattaa kuvailla seikkaperäisesti. Eli kiinnitetään huomioita siihen kielenkäyttöön ja kysymyksen asetteluun niin täällä on paljon mukavampi ja helpompi jutella.

helix
-
Viestit: 200
Liittynyt: 17.5.2005 1:01

ViestiKirjoittaja helix » 15.3.2011 12:50

Olen ramikoon kanssa samoilla mietteillä.
Ja lukijalle jätetään tässäkin tapauksessa arvoitukseksi mikä auto ja millä moottorilla.

protoni
-
Viestit: 145
Liittynyt: 11.7.2007 6:55

ViestiKirjoittaja protoni » 15.3.2011 13:04

Jos se kerran dieseliä käyttää menovetenä, niin sama kai se millä koneella se on. Samat poppakonstit pätevät. Ei wunderbauminkaan kanssa mitään merkkikohtaisia asennusohjeita tarvitse.

Tiisseli
-
Viestit: 91
Liittynyt: 2.3.2008 17:35

ViestiKirjoittaja Tiisseli » 15.3.2011 13:31

Retkikeitinpatruunaa käyttävä tohotin Biltemasta + paineilmaa. Tohottimella päästelee imusarjan sisälle ja kun mömmö osoittaa syttymisen merkkejä, niin varovasti ilmaa perään.
Ei kannata vain liioitella ilman kanssa, ettei maassa ole pian kasa alumiinia liian kovasta lämpötilasta johtuen :)

helix
-
Viestit: 200
Liittynyt: 17.5.2005 1:01

ViestiKirjoittaja helix » 15.3.2011 14:22

Samat poppakonstit pätevät.

Eipä välttämättä! esim: muovinen imusarja tuskin kestää noita polttohommia.

Bob
-
Viestit: 79
Liittynyt: 31.5.2007 12:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Bob » 15.3.2011 15:06

Eli sama periaate ku mopon pakoputkel, se aikoinaan kyllä lämmitettiin melkeimpä vaan kosanilla heti siihen asti jot sytty palamaan sisusta. Karstana sais sit kopsutella pois. Eiks toi alumiini ole aikasta pehmyttä mössöä tosiaan helposti jos liiaksi lämmittää, sen kans saa varmaan olla varovainen kyl?

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 15.3.2011 16:11

Suuttimen tukkeutuminen ei kyllä johdu mistään rasselitupon palasesta mikä oilsi jäänyt imusarjaan kaiken järjen mukaan....

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 15.3.2011 20:29

no samaa mietin just että mietenkä se karstapalanen ois voinut suuttimeen mennä imusatsista.

omasta putsasin ensin meisselillä yms pahimmat mitä lähti.
loput sitten polttamalla/ jäähdyttämällä.
toki esim. dieselillä saa varmasti liotettua mutta kestää kohtuu pitkään sitten.

HAlosseppä
-
Viestit: 67
Liittynyt: 25.2.2011 22:46

ViestiKirjoittaja HAlosseppä » 15.3.2011 20:58

Karsta siellä taitaa kilkattaa männänpäällä

HAlosseppä
-
Viestit: 67
Liittynyt: 25.2.2011 22:46

ViestiKirjoittaja HAlosseppä » 15.3.2011 20:58

Karsta siellä taitaa kilkattaa männänpäällä

ruhis
-
Viestit: 157
Liittynyt: 1.10.2007 20:52

ViestiKirjoittaja ruhis » 15.3.2011 21:00

Jos on mahdollisuus jossain pestä / pesettää niin aika vaivattomasti lähtee höyrypainepesurilla moska imusarjasta ja nopeasti... Se vaan että harvalla noita vehkeitä kotona on.

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

ViestiKirjoittaja Mro » 16.3.2011 12:17

Ketjun aloittajalla on ilmeisesti imusarja ollut kiinni koneessa kun sitä on puhdistettu ja nyt karstaa on päässyt männänpäälle jossa se kilkattaa.(mutu) Imusarja kannattaa yleensä irroittaa jos sitä puhdistaa, ettei pääse karkaamaan sylinteriin mitään ylimäärästä.

ramikoo
-
Viestit: 355
Liittynyt: 12.3.2009 21:27

ViestiKirjoittaja ramikoo » 16.3.2011 12:37

Oman muovisen imusarjan putsasin pulloharjalla ja laimentamattomalla wurthin pinelinellä. Pari kolme kertaa sai pesasta ennekuin tuli puhdasta. Toki oma on muovia niin vois kuvitella ettei tartu yhtä tiukkaan kuin alumiiniseen. Ja imusarja kannattaa kyllä irrottaa ihan jo työn sujuvuudenkin takia. Itsellä oli ainakin sellaiset kököt että hirvittää kuvitella ne männän päälle tai venan ja kannen väliin.

Bob
-
Viestit: 79
Liittynyt: 31.5.2007 12:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Bob » 17.3.2011 20:23

Ihan irto oli imusarja ja liotin päivän tai kaksi. Siitten siis ennen paikalleen asentamista takas pyyhin rentuilla mitä sain. Kyllähän imusarjassa varmaan paska oli pehmenny niiltäosin mitä ei nähnyt ja voinut rentuil putsata.
Homma korjaantu tällöin ku vaihdoin suuttimet eikä sen jälkeen ole kilakatellut. En minä tiedä mitä tapahtui ku ei ole mikää läpinäkö sylintereihin..

No mutta nyt toimii, kysyin vaan kätsyä konstia miten puhistaa imusarja. Ne muvipätkät saa varmaan sit rentuil ja liottelemal kyllä ku vaan ajan kans.

kampiveivi
-
Viestit: 104
Liittynyt: 22.12.2010 15:14

ViestiKirjoittaja kampiveivi » 18.3.2011 20:34

Taannoisen kannentiiviste rempan yhteydessä omasta passatin afn koneesta imusarjaa koitin putsailla kuumavesipainepesurilla. Siitä mihin pesurilla pääsi puhaltamaan suoraan karsta lähti. Mutta pesurin suutin sen verran iso ja kömpelö että imusarjan sisuksiin ei oikeen kunnolla pääsyt puhaltamaan. Liotusta koitin niin löpöllä kuin jarrukliinerillä pulloharjan kera. Tuloksena oli mustia pärskeitä ympäriinsä, myös omassa naamassa.... Mutta karsta oli edelleen pääosin tukevasti imusarjan uumenissa. Viimein tyydyin mekaanisesti kaapimaan karstat pois tarkoitukseen sopivaksi muotoilulla pellin soirolla.
Lopuksi huolellinen jälki puhdistus että ei jää irto kokkareita. Siitä huolimatta alkoi moottorista kuulua ylimääräinen "tikitys" muutamien koekäyttöjen jälkeen. Oli jo hermojen menetys lähellä. Kaikki oli tarkistettu moneen kertaan ja mistään syytä äänelle ei löytynyt. Kun en muuta keksinyt niin laiton "lämän tiskiin" ja aattelin että hajokkoon tähän halliin mieluummin kuin tuonne tien päälle taas joskus kello viiden aikaan aamulla keskelle korpitaivalta 30 asteen pakkasessa....
Noh, mikään ei hajonnu mutta tikittävä ääni katosi ja ainakin vielä on toiminut vaikka on jo ajettu hyvän matkaa toistatuhatta kilometriä.

HAlosseppä
-
Viestit: 67
Liittynyt: 25.2.2011 22:46

ViestiKirjoittaja HAlosseppä » 22.3.2011 22:25

Kusi kuivaa, paska murenee ja karsta pallaa

HAlosseppä
-
Viestit: 67
Liittynyt: 25.2.2011 22:46

ViestiKirjoittaja HAlosseppä » 22.3.2011 22:29

Kusi kuivaa, paska murenee ja karsta pallaa


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 61 vierailijaa