AAZ moottorissa tällaista murhetta:
alkoi sammuilemaan ajossa, lähti vaikeasti käymään uudelleen silloin sammuttimen juuresta tuli polttoainetta. seisoi viikon ja lähti enää vain noin 10sekunniksi käyntiin noin 10kertaa ja nyt ei enää edes lupaa eikä sammutinkaan vuoda, sammutin naksahtaa vaimeasti kun johtoa irrottelee virrat päällä.
eli onko nuo sammuttimen hajoamisen oireita vai jotain muuta?
tankissa elokuussa tankattua kesäainetta 1/4 tankkia ja pullo jäänestoa ja talvilaatua loput.
ongelmat alkoi 25 pakkasilla kun jouduin tämän harraste auton ottamaan käyttöön muutamaksi päiväksi.
auto oli lämpimässä ollut lämpimässä tallissa ennen käyttöön ottoa.
käynti/käynnistys ongelmia AAZ
Valvoja: ffp jäsenet
Jäjähdys kuvia
Päättele tuolta mikä vikana.
>http://translate.google.fi/translate?hl=fi&langpair=en|fi&u=http://www.vwdieselparts.com/forum/viewtopic.php%3Ft%3D6694
Tuollakin vähän >http://www.netikka.net/vepiku/ve-perusteet.htm
>http://translate.google.fi/translate?hl=fi&langpair=en|fi&u=http://www.vwdieselparts.com/forum/viewtopic.php%3Ft%3D6694
Tuollakin vähän >http://www.netikka.net/vepiku/ve-perusteet.htm
kiitoksia
pumpun kuvat löytyy kyllä itseltä mutta niistä on vaikea päätellä miksi auto ei käynnisty tai saa polttoainetta. tällä hetkellä epäilen polttoainesuodatinta joka tuntuu vastustavan aika reilusti vaikka ei ole vanha ajettu 2000km puolen vuoden aikana.
Vuoto
Mulla pumppu oli märkänä kauttaaltaan, sitten alkoi käyntiin sahaus, vika oli siinä, että sai ilmaa järjestelmään ”kaasu akselilta”, ( siis akselista joka pyörähtää aina kaasua painettaessa tai hellitessä). Siitä sammutin solenoidin vuotamisesta en tiedä vaikuttaako ilman saantiin järjestelmään. Minulla ainakin kuuluu selvä naksahdus aina kun tuo jännitteen solenoidille, samoin kun jännite loppuu.
tänää tuli vaihdettua uusi suodatin mutta ei auta, polttoainetta ei tule.
-puhalsin polttoaine putkiin tulo ja meno, pulputus kuului tankista mutta suodatin tyhjä vaikka sahattua tuli melkein akku tyhjäksi.
edit:
sammutin solenoidi tuli purettua, löytyi mustaa mönjää ja kylmäkäyntivivun akseli holtiton ja tuntuu vuotavan reilusti ilmaa.
pumppu nypättävä kai irti ja vietävä tiiviste remonttiin sekä tarkistettavaksi.
-puhalsin polttoaine putkiin tulo ja meno, pulputus kuului tankista mutta suodatin tyhjä vaikka sahattua tuli melkein akku tyhjäksi.
edit:
sammutin solenoidi tuli purettua, löytyi mustaa mönjää ja kylmäkäyntivivun akseli holtiton ja tuntuu vuotavan reilusti ilmaa.
pumppu nypättävä kai irti ja vietävä tiiviste remonttiin sekä tarkistettavaksi.
Omassa aazissa ilmenny sellaista käynti vikaa nyt että tyhjäkäynnillä kierrosmittarin viisari seilaa ihan vähäsen ja vähän tökkii kun kierrokset laskee. Tänä aamuna eka kertaa ja äsken töistä lähtiessä kävi kolmella vähän aikaa kun käynnisti, ennen on hyvin lähtenyt. Öljyn vaihdossa tais lurahtaa öljyä hieman yli maksimin. Kulutuskin tuntuis olevan korkealla vaikka olen yrittänyt säätää "pohja ennakko" ruuvia kylmäkäynti vivustossa, liekkö ees vaikutusta muuhun kun kulkuun ja savuun. Muutenhan tuo kulkee kiihtyy ja liikkuu hyvin.
Itselläkin ilmeni tänään saman tyylistä vikaa, 4:sella noin 60Km/h vauhdissa tasa kaasulla nyki. Vielä eilen en olisi ihmetellyt sitä, kun suutin putkeen tuli reikä. Tänään uusin sitten kaikki suutin putket ja paluu letkut. Jakopään remppa tars tehdä kanssa.
Ja sitten kun kylmänä pistää käyntiin niin lähtee kyllä tosi hienosti, mutta käy tosi huonosti hetken aikaa. Joku diiseli velho sais kyllä säätää ton mun pumpun kuntoo.
[OT] Muutenkin rupee usko loppuun näitten sakemannien kanssa, kuukaudessa menny rahaa kakkikseen enemmän kun tohon käyttis ladaan vuodessa O_O Ja vielä on se kardaanin tukikumi ostamatta, ja sen kanssa todennäkösesti odottaa marmori tiski :s[/OT]
Ja sitten kun kylmänä pistää käyntiin niin lähtee kyllä tosi hienosti, mutta käy tosi huonosti hetken aikaa. Joku diiseli velho sais kyllä säätää ton mun pumpun kuntoo.
[OT] Muutenkin rupee usko loppuun näitten sakemannien kanssa, kuukaudessa menny rahaa kakkikseen enemmän kun tohon käyttis ladaan vuodessa O_O Ja vielä on se kardaanin tukikumi ostamatta, ja sen kanssa todennäkösesti odottaa marmori tiski :s[/OT]
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa