miten voi olla noin vaikeeta toi auton ostaminen?
kun ilmotuksessa lukee selvästi EI VAIHTOA ni kylläpä sitä vaan tarjotaan vaihdossa kaikenmaailman corollaa ja datsunia. Tai sit tarjotaan tekstiviestillä tai sähköpostilla x summa rahaa ja kun vastaa et soittele ni sovitaan tarkemmin ni ei kuulu enää mitään.
auton myyminen/ostaminen vaikeaa?
Valvoja: ffp jäsenet
Näinhän se on. Kyllä melkeen kaikesta käytetystä eroon pääsy on joskus hurjan vaikeata jos ei ole valmis ottamaan vaihdossa sitä Ratsunia tai vanhaa lämminvesivaraajaa.
Ja kaiken kukkuraksi, vaihdokista pitäisi hyvittää ns. täysi hinta. Myytävä tuote tietty ensin tinkiä nettohintaiseksi.
Hinnan pitäisi olla vähintäänkin nettihautomon halvin, ja siltikin lienee arkipäivää että tarjotaan reippaasti alle pyynnin, ilman että vaivauduttaisiin edes paikanpäälle tuotetta kummastelemaan.
Toisaalta, kummastelen myös sitä, että ilmoituksessa mainostetaan "VAIHTOA", ja sitten ei mikään tarjottu vaihdokki kelpaa.. Käytetyissä autoissa ymmärtäisin hyvin sen, että autoja vaihdettaisiin (yksityisten välillä) päittäin / pienellä välirahalla. - Esimerkiksi bensa auto vaihdetaan dieseliin, tms. - "Vaihto mihin tahansa" saa ainakin itselle sen mielikuvan, että katiska lahoaa käsiin ja eroon pitää päästä hinnalla millä hyvänsä.
Ja kaiken kukkuraksi, vaihdokista pitäisi hyvittää ns. täysi hinta. Myytävä tuote tietty ensin tinkiä nettohintaiseksi.
Hinnan pitäisi olla vähintäänkin nettihautomon halvin, ja siltikin lienee arkipäivää että tarjotaan reippaasti alle pyynnin, ilman että vaivauduttaisiin edes paikanpäälle tuotetta kummastelemaan.
Toisaalta, kummastelen myös sitä, että ilmoituksessa mainostetaan "VAIHTOA", ja sitten ei mikään tarjottu vaihdokki kelpaa.. Käytetyissä autoissa ymmärtäisin hyvin sen, että autoja vaihdettaisiin (yksityisten välillä) päittäin / pienellä välirahalla. - Esimerkiksi bensa auto vaihdetaan dieseliin, tms. - "Vaihto mihin tahansa" saa ainakin itselle sen mielikuvan, että katiska lahoaa käsiin ja eroon pitää päästä hinnalla millä hyvänsä.
jo se että vaivauduttaisiin edes soittamaan ja kyselemään myytävästä tuotteesta, mutta kun ei, laitetaan vaan tekstiviestiä tai sähköpostia. ei ainakaan tulis itelle mieleen tarjota autosta mitäään näkemättä livenä, ja näytönkin sopisin puhelimessa enkä viestien välityksellä, mut jokainen tyylillään. ja mielestäni jos olen myymässä autoa ja siitä olen johonkin ilmotuksenjättänyt niin ostajaehdokkaat soittavat minulle, ei ole mikään pakko myydä. mutta tosiaan, tyylejä on monia
Tarkemmin kun miettii, kaikki toteutuneet kaupat kun itse olen jotain myynyt, on mennyt niin että ostaja on soitellut, on jaariteltu niitä-näitä tuotteen kunnosta, ostaja on raahannut itsensä paikanpäälle toteamaan tavaran kunnon, hinnasta pientä vääntöä, ostaja on poistunut uuden hankintansa kanssa tyytyväisenä.
Kukaan näistä "mikä olis tiukka hinta..? tai "tarjoon X euroa" tyypeistä ole ostanut ikinä yhtään mitään..
Kukaan näistä "mikä olis tiukka hinta..? tai "tarjoon X euroa" tyypeistä ole ostanut ikinä yhtään mitään..
Itse tinkaan hinnan aina puhelimessa/s-postilla lähelle mitä olen valmis maksamaan, jos tuote on yli 50km päässä. Jos ei päästä hinnasta lähelle yhteisymmärrystä, en vaivaudu paikalle tuhlaamaan aikaani. Näin on useamman auton kanssa toimittu ja aina noudettu autot käteisellä uuteen kotiin. Eli tyhmiinkin kyselyihin kannattaa vastata...
Profiilin molemmat autot on hinnoiteltu sähköpostilla ja haettu käteisellä yksityisiltä...
Profiilin molemmat autot on hinnoiteltu sähköpostilla ja haettu käteisellä yksityisiltä...
Kyllä mun mielestä tuo sähköposti on luotettavampaa kuin soitteleminen. Sähköpostiin tarjotessa ja sen välityksellä asioiden hoitaminen jää aina muistiin. Puhelimessa jutellessa tulee helpommin väärinkäsityksiä ja aina ei molemmat osapuolet muista samalla tavalla asioita. Itse kun ostin auton, niin sähköpostissa eka kyselin tarkemmin kuntoa ja soviteltiin tapaamisajankohtaa ja hintahaitaria. Lopuksi, muutama päivä ennen auton hakureissua, soitto ja varmistus siitä, että kaikki ok. Hinnan lopullinen tinkaaminen sitte tapahtu paikanpäällä.
Kannattaa silti muistaa, että kaikilla ihmisillä ei ole yhtä hyvää se kirjallinen ulosanti. (jokainen varmaan huomaa sen jo myynti-ilmoituksistakin sen).
Paikanpäällä tinkaaminen voi tuottaa tulostakin paremmin, koska tällöin asia on "todellinen" myös myyjälle. - Näitä sähköpostissa tinkaavia "ostajia" kun ihan oikeasti riittää..
Mutta jokainen tavallaan..
Paikanpäällä tinkaaminen voi tuottaa tulostakin paremmin, koska tällöin asia on "todellinen" myös myyjälle. - Näitä sähköpostissa tinkaavia "ostajia" kun ihan oikeasti riittää..
Mutta jokainen tavallaan..
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”