vnt ahtimen rajoitinruuvi

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

joonaskh
-
Viestit: 24
Liittynyt: 24.10.2010 15:07

vnt ahtimen rajoitinruuvi

ViestiKirjoittaja joonaskh » 10.3.2011 21:21

Pääseekö vnt säädön rajoitinruuviin käsiksi alakautta/mitään kautta? ilman että tartteis mitään purkaa..

Jope86
-
Viestit: 48
Liittynyt: 2.4.2008 21:11

ViestiKirjoittaja Jope86 » 10.3.2011 23:00

kerro nyt ensin että miksi siihen pitäisi päästä käsiksi?
voihan siellä vähän ahdasta olla jos kyse sigun autosta, mutta kai sitä jotenkin pääsee ruuvaamaan...,

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 11.3.2011 9:20

http://veksu.baanapojat.net/kuvat/Golf% ... 010150.jpg

onhna ne toki vähän ahtaassa välissä. joskaan ei kait mahdottomassa.

joonaskh
-
Viestit: 24
Liittynyt: 24.10.2010 15:07

ViestiKirjoittaja joonaskh » 11.3.2011 9:59

Se on viimenen asia säätää mitä voi vielä kokeilla ennen kuin suostun hommaamaan uutta turboa siihen..
Eli tuntuu että ahdin herää liiankin hyvin, vapaalla polkaistessa suoraan kaasun pohjaan nostaa ahdot 1,2bar, jos nostaa hitaammin kierrokset johonkin reiluun 2000rpm ja sit polkasee niin 0.4-0.5 ja putoaa nollaan. Samaa tekee ajossa että esim. 1 lähtiesä paikaltaan ihan pintakaasulla saattaa nostaa johonkin 0.6 ennen kuin pudottaa ahdot..
Pienempää vaihdetta pudottaessa esim 4->3 kevyesti moottorijarrulle niin ahdot pomppaa n.0.2bar ilman että kaasuun koskee.
Sekä kunnolla happea annettaessa pitää puolkaasulla antaa mennä jonkun aikaa muuten vetää tukkoon eikä oo oikeen vetoja..
Ja alipainekello kyllä laskee tangon nopeasti ylös kun nappaa alipaineletkun irti.

joonaskh
-
Viestit: 24
Liittynyt: 24.10.2010 15:07

ViestiKirjoittaja joonaskh » 12.3.2011 14:53

Kyllähän sitä alakautta ihan hyvin pääs ruuvailemaan noin autokatoksessakin kun ei oo pohjapanssaria paikallaan..
Kuuluuko ahtojen nousta yhtään pienempää vaihtaessa jos ei koske kaasuun? Säädin sitä ruuvia nyt jonkin verran pidemmäksi ja ahdot pysyy aika hyvin pyydetyissä arvoissa, tyhjäkäynnillä jää jonkinverran alapuolelle mut sille ei kait voi mtn tai jos säätää lyhyemmäksi niin alkaa piikkailemaan sitten jo liikaa ja nostamaan ahtoja kun vaihtaa pienempää vaihdetta ilman että koskis kaasuun..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 34 vierailijaa