TDI Turbo ongelmaa
Valvoja: ffp jäsenet
TDI Turbo ongelmaa
Olisiko turbo menossa rikki ku pitää ihme vihellystä kun vähän aikaa käy tyhjä käyntiä... vihellys kuuluu auton perästä pakoputkesta. Kuullostaa hämärältä koko juttu mutta onko kellään muulla vastaavasta kokemuksia?
Auto on 2001 tdi 66 kw. Moottori tyyppi on ALH.
Auto on 2001 tdi 66 kw. Moottori tyyppi on ALH.
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Paljon mahdollista että on ahdin on tuossa ajomäärässä jo väljä ja alkaa viheltämään... Ei välttämättä ole enää pitkäikäinen. Koita se pitkittäis- ja poikittaisvälys ja kato onko ne siivet ehjät. Voihan se tietty olla paine- tai alipaine- pakoputkivuotokin, mutta tuskin jos visellys kuuluu putkesta paikallaan...
Se pieni vihellys voi olla EGR venttiilin aiheuttamaa, venttiili menee kiinni parin minsan päästä kun moottori on käynyt tyhjäkäyntiä jolloin kaikki pakokaasut kulkee pakosiipien kautta. Tälläisesta asiata luin joskus tältä foorumilta kun oman auton vihellystä ihmettelin.
Ja sen jälkeen kun huomasin vihellyksen autolla ajettiin vielä 150 tkm kunnes vaihtoi omistajaa.
Topiikkia en enää löydä voi olla et on poistunut kun oli aika vanha aihe.
Ja sen jälkeen kun huomasin vihellyksen autolla ajettiin vielä 150 tkm kunnes vaihtoi omistajaa.
Topiikkia en enää löydä voi olla et on poistunut kun oli aika vanha aihe.
Nostetaanpas aihetta ylös :)
Golfin TDI kone on tosiaan ALH tyyppiä, 66 kw ja täysin vakio. Käsittääkseni siinä on Garretin VNT ahdin. Minkälaisia kokemuksia muilla on tuosta alh:sta/vns:stä? Kuulemani mukaan turbon huolto on aika kallista, voiko turbon vaihtaa kiinteä siipiseen? Autolla on n. 300 tkm ajettu että ei tiiä millon se laukee :) '
Ei ois kyl naurun asia...
Golfin TDI kone on tosiaan ALH tyyppiä, 66 kw ja täysin vakio. Käsittääkseni siinä on Garretin VNT ahdin. Minkälaisia kokemuksia muilla on tuosta alh:sta/vns:stä? Kuulemani mukaan turbon huolto on aika kallista, voiko turbon vaihtaa kiinteä siipiseen? Autolla on n. 300 tkm ajettu että ei tiiä millon se laukee :) '
Ei ois kyl naurun asia...
Tokihan se mahdolllista on.. :)
Vaihtoon taitaa mennä:
-pakosarja
-ahdin
-pakoputken etuosa katalysaatoreineen
-N75 venttiili
-ECUn ohjelma (että osaa ohjata hukkaportillista ahdinta)
Voi olla halvempi, ja ihan varmasti helpompi, vaihtaa uusi VNT ja ajaa taas sen puolesta 200-300tkm.... Eikä ne kiinteäsiipisten laakerit sen enmpää kestä kuin VNT ahtimienkaan..
Ja huolto maksaa joka tapauksessa satasia,(turbo-) ammattilaisella teetettynä.
VNTtä ei periaatteessa huolleta ollenkaan vaan vaihdetaan uusi... hinta jossain tonnin paikkeilla...
Samallahan sinne sitten eksyy hiukan isompi VNT.... ;)
Vaihtoon taitaa mennä:
-pakosarja
-ahdin
-pakoputken etuosa katalysaatoreineen
-N75 venttiili
-ECUn ohjelma (että osaa ohjata hukkaportillista ahdinta)
Voi olla halvempi, ja ihan varmasti helpompi, vaihtaa uusi VNT ja ajaa taas sen puolesta 200-300tkm.... Eikä ne kiinteäsiipisten laakerit sen enmpää kestä kuin VNT ahtimienkaan..
Ja huolto maksaa joka tapauksessa satasia,(turbo-) ammattilaisella teetettynä.
VNTtä ei periaatteessa huolleta ollenkaan vaan vaihdetaan uusi... hinta jossain tonnin paikkeilla...
Samallahan sinne sitten eksyy hiukan isompi VNT.... ;)
Kuluvia osiahan ne tuppaa olemaan, vähän hintavia kylläkin :) Oon kyllä ollu muuten tyytyväinen tuohon autoon, ei oo ollu oikeestaan mitään murheita. Hyvä yksilö ilmeisesti :)
No niin vähän aattelinkin että helpompi vaihtaa uus VNT ahdin ennenkuin ku alkaa tekemään kovin suuria muutoksia... niin ja samallahan sitä vois vähän piristääki :)
Vaikka vielä ei oo turbo paskana niion samahan tuota on alkaa kyseleen että missä Oulun auleella kannattais tehä moinen remontti ja mihin hintoihin se tulee.
Kiitoksia vinkeistä :)
No niin vähän aattelinkin että helpompi vaihtaa uus VNT ahdin ennenkuin ku alkaa tekemään kovin suuria muutoksia... niin ja samallahan sitä vois vähän piristääki :)
Vaikka vielä ei oo turbo paskana niion samahan tuota on alkaa kyseleen että missä Oulun auleella kannattais tehä moinen remontti ja mihin hintoihin se tulee.
Kiitoksia vinkeistä :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa