6N Polo + AAZ

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Check Control
-
Viestit: 19
Liittynyt: 18.1.2007 1:07

6N Polo + AAZ

ViestiKirjoittaja Check Control » 5.3.2011 21:32

Noniih... Koitin haulla etsia pari tuntia aiheesta asiaa, mutta mitään tarinaa ei ko. kokoonpanosta oikeen ollut.

Eli tarkotus olisi selvittää että pystyykö ko. sovelluksen LAILLISESTI toteuttamaan? Käsittääkseni loppupään 6N:ää on sanut TDI:nä? Mutta tuleeko päästönormit vastaan tuon TD:n kanssa?

Kaikki linkit ovat myös tervetulleita! :)

AnttiK
-
Viestit: 90
Liittynyt: 26.2.2006 12:11

ViestiKirjoittaja AnttiK » 5.3.2011 22:05

Päästönormi ei ole ongelma, jos moottori on uudempi kuin kori.
Korin ikä ratkaisee minkä päästönormin moottorin tulee vähintään täyttää.
Jos vaadittava normi ilmoittaa päästö arvoja g/km, niin vaihteisto/välitykset voi olla ongelma 6n polossa.
Viimeksi muokannut AnttiK, 6.3.2011 0:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 5.3.2011 22:59

tais menny puurot ja vellit sekasi :) eli jos moottori on uudempi kuin kori niin sillon ei ole ongelmaa

Check Control
-
Viestit: 19
Liittynyt: 18.1.2007 1:07

ViestiKirjoittaja Check Control » 6.3.2011 0:36

Auto on 10/96 ja AAZ:aa on ilmeisesti käytetty 12/97(?) asti. Elikä periaattessa pitäs onnistua?

Onko kukaan tällästa sovellusta tehnyt? Kaikki vinkit sovittamisesta otetaan myös vastaan!

AnttiK
-
Viestit: 90
Liittynyt: 26.2.2006 12:11

ViestiKirjoittaja AnttiK » 6.3.2011 0:40

tais menny puurot ja vellit sekasi :) eli jos moottori on uudempi kuin kori niin sillon ei ole ongelmaa


No niinpä meni..;)

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 6.3.2011 2:29

Polon pirkkaversioo, eli ibitsaa on myynnissä tdi:nä. Siis tuolla "polon 6N" kopalla, melkee.
Siitä en osaa sanoa, saako polosen pellin alle tollasta laillisena, mutta osta tdi "pitsa" ja ota siitä irti ne mitä saat :) Osta siitin ---> tee siitä vw näköinen

Ja jos saa kommentoida, niin älä sitä AAZ konetta.
Itse ajanut tuollasella +100tkm, nyt alla cordoba ahu, ja on tää ihan erimaailmasta..
Paljon paremmat piristämismahdollisuudet ym.
Viimeksi muokannut xniko, 6.3.2011 13:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 6.3.2011 6:45

xniko on ihan ulapalla. Jos oot ajanut cordobaa 100tkm niin kyllä sun pitäs tietää ettei Polon 6N:llä ole mitään tekemistä ibaza/cordoba 6K korin kanssa. Se on polon classic ja variant (6kv) jota on saanu TDInä ja joka vastaa koriltaan cordobaa.

Kyllä sinne 6n konehuoneeseen saisi varmaan AAZ koneen, mutta ei TDI koneen vaatimaa isoa laatikkoa. Kone on tuossa koneessa nimittäin kallistettu reilusti eteenpäin. Laatikkoa tietysti voisi kokeilla vaikka transporterista kun siinä on kone kallistettu samalla tavalla eteenpäin ;)

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 6.3.2011 13:16

Siis ajanu tollasella AAZ-tekniikan omaavalla ropaleella +100tkm.
On tuossa pihassa sekä 6N polo, että tollanen cordoban romu. En tokikaan sitä tarkottanu et ibitsa suora kopio polosta olis, ei todellakaan mutta sinne päin.
Vähän epäselvästi toi aikasempi kirjotettu, varmaan liikaa maitoa ottanu..

Check Control
-
Viestit: 19
Liittynyt: 18.1.2007 1:07

ViestiKirjoittaja Check Control » 6.3.2011 13:41

Ja jos saa kommentoida, niin älä sitä AAZ konetta.
Itse ajanut tuollasella +100tkm, nyt alla cordoba ahu, ja on tää ihan erimaailmasta..
Paljon paremmat piristämismahdollisuudet ym.


Kyllähän TDI varmaan parempi olisi, mutta tilanne on se että itseltä löytyisi ylimääränen AAZ-aihio.
Ja yhden AAZ:n piristäneenä luulen että jos tämän tekisin vastaavalla setupilla niin polossa kyllä kyytiä riittää. :D

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 6.3.2011 18:42

Ja jos saa kommentoida, niin älä sitä AAZ konetta.
Itse ajanut tuollasella +100tkm, nyt alla cordoba ahu, ja on tää ihan erimaailmasta..
Paljon paremmat piristämismahdollisuudet ym.


Niinpä niin..mikä siitä ahusta niin kovin erillaisen tekee ?

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 6.3.2011 19:55

Ei varmaan se AAZ vento ollu koskaa mulla oikein hyvissä säädöissä vaikka sitä kovasti yritettiin ainakin ropeltaa ;) Mutta tosiaan, meno loppu niinku seinään 3000 ringin jälkeen, välitykset ihan liian lyhkäset, kulutus ym. Varmasti toki AAZ ihan yhtä hyvä. Emmä näistä mitään tiedä, on vaan tuo AHU tuntunu niin loistavalta ajella ton jälkeen..

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 6.3.2011 21:22

meno loppu niinku seinään 3000 ringin jälkeen


Täh? Eikös AAZ:an veto rupea tosta kohin vaan paranemaan aina sinne 5-6krpm nurkille jos on säädöissään. Tai mun kokemukset kyl rajoittuu vaan sellasiin AAZ:etoihin joissa on veto vaan yltyny tuonne 6krpm saakka. Sehän se enempi kierroskone on luonteeltaankin jos vertaa näihin suoraruiskukoneisiin.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 6.3.2011 22:29

Ja ahu puutuu jo 2500 jälkeen...

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 6.3.2011 23:40

taitaa olla säätäjissä olla vika jos ei oo saanu vetään kierroksia loppun asti aaz:ssa :) jopa vakio hilppeillä jaksaa 5000 kiertää :)

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 7.3.2011 9:17

Sitähän mä tohon kirjotinkin, että tuskin kovin hyvissä säädöissä se koskaan oli..

Check Control
-
Viestit: 19
Liittynyt: 18.1.2007 1:07

ViestiKirjoittaja Check Control » 7.3.2011 15:59

Mitäpä jos palattas välillä tähän alkuperäseen aiheeseen..?

Edelleen kiinnostaa tämän viritelmän laillisuus/toteutus.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 7.3.2011 20:17

Kysy konttorilta niin ei tarvitse arpoa?

Ei muutako kone paikoilleen ja kovaa ajoa. Bolt-on osat löytyy varmasti tekniikan luovuttajasta sekä vastaanottajasta.

Check Control
-
Viestit: 19
Liittynyt: 18.1.2007 1:07

ViestiKirjoittaja Check Control » 7.3.2011 22:01

Niin kai se on lähdettävä katsarilta kyselemään...

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 7.3.2011 22:22

Sehän sen asian päättää ja lyö leiman paperiin, eikä suuri yleisö voorumeilla. Periaatteeessa vakio AAZi pitäisi saada leimattua. Joskus ovat vaatineet välityksiäkin samoiksi, niitten kans voi joutua painimaan. Leimamiespä sen kertoo sitten.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google Adsense [Bot] ja 53 vierailijaa