Kyselisin kun en löytänyt muualta samantapaista oiretta.
Auto on Audi A6 1.9tdi moot.tyyppi AWX
Eli kun autoa paikallaan kaasuttaa esim. nostaa hitaasti kierrokset 2000-2500rpm:n paikkelle ahdot ovat 0,5-1bar paikkeilla, 2500rpm jälkeen ahdot tippuvat nollaan, jos kaasun vapauttaa ahtojen ollessa ko. lukemissa turbo sakkaa. Mistä tämä voisi johtua?
Ajossa auto toimii jokseenki hyvin ja tehot tallessa, tuota nykäsyä saattaa esiintyä juuri tuon ko. kierosten kohdalla välillä. Välillä myös ahdopaineet seilaa/yliahtaa.
Vikakoodit luettu, ahtopaineensäätösolenoidi vaihdettu, alipaine ok, ahtopuolella ei vuotoja, turbon tanko liikkuu imemällä kellosta( kuinka paljon tuon pitää liikkua ja kuinka herkästi?) Viikonloppuna irroitan ehkä turbon ja putsaan.
Audi a6 turbo sakkaa
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 67 vierailijaa