TDI Bora ei lähde käyntiin?
Valvoja: ffp jäsenet
TDI Bora ei lähde käyntiin?
eli aamulla kun auto ei ollu roikassa sain käyntiin ja sit ajoin kauppaan, kaupassa olin max 5 min. sit tulin takas ja yritin saada auto käyntiin vaan eipä enää onnistunut, autosta kylläkin lähte käynistys äänet mut mitään ei tapahdu, valot vaan välkky ja ajotietokone huutaa STOP. aluks luulin että poltoaine valui alas kun ei ollu tasainen parkki mut sit lisäsin dieseliä mut sama homma jatkui (pakkasta oli n.-20c)
mikähän boran on tullu?
mikähän boran on tullu?
Jos -20c pakkasella joutuu jo TDI konetta käynnistämään pitkillä sahauksilla on todennäköisesti hehkut pimeän. Pari omaa jakajapumppu suoraruiskua lähtee kyllä noissa lämmöissä vielä suht kivuttomasti käyntiin. Vähän on kankeampaa startin pyöritys mutta ~sekunnissa on jo kone käynnissä.
Öljyvalon vilkkuminen johtuu todennäköisesti rikkinäisestä öljynpaineanturista, sähköliittimessä hapettumaa.Huonoimmassa tapauksessa voi tietty öljypumppukin olla jo kaput...
Oetko käynyt uudelleen kokeilemassa sanooko kansanauto mitään?
Miten pitkiä startteja kylmällä koneella pakkasella ilman lohkista joutuu tekemään?
Öljyvalon vilkkuminen johtuu todennäköisesti rikkinäisestä öljynpaineanturista, sähköliittimessä hapettumaa.Huonoimmassa tapauksessa voi tietty öljypumppukin olla jo kaput...
Oetko käynyt uudelleen kokeilemassa sanooko kansanauto mitään?
Miten pitkiä startteja kylmällä koneella pakkasella ilman lohkista joutuu tekemään?
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jässe
LähetäLähetetty: 24.2.2011 18:43 Viestin aihe:
Minulla teki tänä aamuna saman tempun. Laitoin vikakoodin lukulaitteen kiinni, niin ilmoitti että "kolarin jälkeinen sammutuselektroniikka aktivoitu". Nollasin tämän vian ja eiku hörähti sievästi käyntiin. En sitte tiiä mikähän tuon vian on aiheuttanut.
kävin VW huollossa kysymässä neuvoa niin ei 2000vm borassa voi olla sellaista vika
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
^ Unohtu mainita, että tuo tehtiin 3-4 viikkoa sitten -5 asteen keleillä tallissa, jossa lämpö ehkä asteen tai pari plussalla. Nythän tässä on kelit onneksi lauhtumassa niin ei oo pelit enään niin kovilla. Oman koslan juuri ja juuri saanut käyntiin ja viikon sisään sillä on 3 autoo autettu apuvirralla liikenteeseen. Vähän aiheen ohi mutta menköön.
Nyt ainakin täällä Lahden seudulla kelit lämpeni vaatimattomat 25 astetta. Voipi olla helpompi kokeilla käyntiin. Jos siis auto ei edelleenkään käy. Selasin topicin läpi. Joku kyseli että missä Dober asut? Et vastannut mielestäni vielä. Laita toki missä päin vaikutat niin joku voisi ihan oikeasti tulla lukaisemaan nuo koodit. Joku voi haluta kympin rahaa, toinen pullakahvit, kolmas mäyriksen, neljäs ei kenties mitään. Noita kaapeleita ja läppäreitä kun alkaa olla jo aika monella.
jaa luulin että kysymys oli t1molle kun hän kertoi että siinä on enää -5c
joo kajaanissa mä asustelen, enää ei oo niin pakkasta viikon päästä pitäis olla nolla keli niin jospa se siitä.
tuossa parin tunnin päästä kun töistä pääse niin kaverin pitäis tulla auttaa sais apuvirta ja yrittäis nyt ilmata, suodatin onkin jo täynnä diiseliä niin pitäis eka imea ilmat siitä letkusta joka menee suodattimesta pumpulle (kirkas) ja siit putket pumpusta koneeseen.
sellainen noob kysymys
joo kajaanissa mä asustelen, enää ei oo niin pakkasta viikon päästä pitäis olla nolla keli niin jospa se siitä.
tuossa parin tunnin päästä kun töistä pääse niin kaverin pitäis tulla auttaa sais apuvirta ja yrittäis nyt ilmata, suodatin onkin jo täynnä diiseliä niin pitäis eka imea ilmat siitä letkusta joka menee suodattimesta pumpulle (kirkas) ja siit putket pumpusta koneeseen.
sellainen noob kysymys
niin kummasta suunnasta se eka on?1 sylinteristä alkuun
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
joo nyt pitäis olla ilmattu mut ei vieläkään pelaa. ja just huomattiin että takana penkin alla oleva PA pumppu ei taida toimia, kun kääntä avainta niin sen pitäis saada virta ja siitä pitäis kuulua jonkilainen ääni vaan ei tuu mitään. voisko se olla sökönä tai sit joku rele? mistä sit PA pumpun rele löytyis?
mikä sit tuossa penkin alla on? kovasti vaikutti pumpulta ja siihen menee 3 piuhat
mut mikä sit vois olla vikana jos on ilmattu ne putket ja enää ei tuu ilma vaan diiseli. mut ei vieläkään lähde käyntiin. edessä oleva pumppu imee nesteet mut ei oikein jaksa kunnolla imee vaan päästää diiselin takas kun virrat katkea.
mut mikä sit vois olla vikana jos on ilmattu ne putket ja enää ei tuu ilma vaan diiseli. mut ei vieläkään lähde käyntiin. edessä oleva pumppu imee nesteet mut ei oikein jaksa kunnolla imee vaan päästää diiselin takas kun virrat katkea.
Ei saatana... jos se on noin vaikeeta jo hinata autoakin ni anna olla ja osta uus... Täällä yritetään neuvoa ja ei kelpaa mikään. Jos kone saa löpöä ja ei lähe käyntiin ni kyllä siellä sillon on oikeasti joku vika.
On yritetty kertoa että on siellä kajaanin suunnalla foorumin käyttäjiä jotka vois lukea vikakoodit ni ei kelpaa sekään. Se vikakoodien lukeminen antas osviittaa että mistä etittäs seuraavaks mut ei sitten.
On yritetty kertoa että on siellä kajaanin suunnalla foorumin käyttäjiä jotka vois lukea vikakoodit ni ei kelpaa sekään. Se vikakoodien lukeminen antas osviittaa että mistä etittäs seuraavaks mut ei sitten.
Tuohon vikakoodien lukuun ei tarvita joulupukkia, hiukan vain viitseliäisyyttä.... tai hinausauto.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=65197 Tuolla näkyi olevan kajaanikin edustettuna, liekkö muitakin lähikuntia.
Ja "vikaan"... Niinkun jo lukuisia kertoja sanottukin niin vikakoodit lukemalla todennäköisesti löytyy, ainakin suunta mistä lähteä vikaa etsimään.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=65197 Tuolla näkyi olevan kajaanikin edustettuna, liekkö muitakin lähikuntia.
Ja "vikaan"... Niinkun jo lukuisia kertoja sanottukin niin vikakoodit lukemalla todennäköisesti löytyy, ainakin suunta mistä lähteä vikaa etsimään.
Pistethään raato hinaukseen:
http://www.yritykset.info/hinauspalvelu/kajaani/
http://www.yritykset.info/hinauspalvelu/kajaani/
Tässä olisi ilmainen palvelu mikä huolehtii autostasi https://autopalvelut.kuusakoski.fi/
PAALIIN
PAALIIN
Tuleeko tähän nyt mitään vai onko tällaista jaarittelua?
Ei se autojen korjaaminen mitään rakettitiedettä kuitenkaan ole, ainakaan tuon ikäisissä. Itse en yhden testerikäytön takia auton tuhoamista alkaisi miettimään...
Oishan se hyvä kun täältä kyselee ja ihmiset jaksaa vastailla niin ottaa tosissaan asian kysyjäkin, tämä on siis minun mielipide. Jos se apu ei kelpaa niin ei kysy ollenkaan. Comprende?
Ei se autojen korjaaminen mitään rakettitiedettä kuitenkaan ole, ainakaan tuon ikäisissä. Itse en yhden testerikäytön takia auton tuhoamista alkaisi miettimään...
Oishan se hyvä kun täältä kyselee ja ihmiset jaksaa vastailla niin ottaa tosissaan asian kysyjäkin, tämä on siis minun mielipide. Jos se apu ei kelpaa niin ei kysy ollenkaan. Comprende?
no siis minä otan ne vastaukset vastaan mut ite just mietin että onko tässä järkeä jos vastaukset on vie huoltoon? eikös sitten vois koko foorumi pistä kiinni ja etusivulla olisi tälläinen teksti "GOOGLETA LÄHIMMÄN HUOLLON NUMERO JA VIE AUTO SINNE" ?
kuten jo sanoin tällä hetkellä ei ole mahdollisuutta saada katsottua vikakoodit ja onko muita vinkejä mitä vois katsoa kuten esim paikka missä vois olla joku rele paskana tai kuten itse aluksi arvelin että PA suodatin olisi tukossa eli sellaiset vinkin mitä kannattais tarkistaa jos ei ole mahdollisuutta katsoa koodit.
varsinkin kun joka toinen kommenti topikissa on että katso vikakoodit, tuli kylläkin perille ekan kerran jälkeen että se olis helpoin homma mutta miks se ei muille tuu perille että EI TÄLLÄ HETKELLÄ OLE MAHDOLLISTA???
kuten jo sanoin tällä hetkellä ei ole mahdollisuutta saada katsottua vikakoodit ja onko muita vinkejä mitä vois katsoa kuten esim paikka missä vois olla joku rele paskana tai kuten itse aluksi arvelin että PA suodatin olisi tukossa eli sellaiset vinkin mitä kannattais tarkistaa jos ei ole mahdollisuutta katsoa koodit.
varsinkin kun joka toinen kommenti topikissa on että katso vikakoodit, tuli kylläkin perille ekan kerran jälkeen että se olis helpoin homma mutta miks se ei muille tuu perille että EI TÄLLÄ HETKELLÄ OLE MAHDOLLISTA???
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Sä et vaan viitti :)...miks se ei muille tuu perille että EI TÄLLÄ HETKELLÄ OLE MAHDOLLISTA???
Kai sulla joku auton omistava kaveri paikkakunnalla on joka auttais sua hinaamaan sen lähimpään autosähköliikkeeseen? Ei ne montaa kymppiä ota vikakoodien luvusta. Tolle nyt vaan ei kauheasti voi tehdä ilman mittalaitteita. Toki yleismittarilla näet jännitteet asianmukaisista paikoista.
Ei varmaankaan tekis pahaa että veisi akun lämpimään latautumaan, mutta EI SULLA VARMAANKAAN OO LATURIAKAAN?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
No jo on vittumaisen tempun sulle tehnyt! Tosta hyvästä sais hinauslenkin poistaja työntää sen auton korjaamolle. Valmistajan jäljiltä autossa on aina hinauslenkki edessä ja takana.
Ehdottaisin että soittelet kylän hinausliikkeet läpi ja kysyt kuka halvimmalla kuljettaa sun autos sopivaan autosähköliikkeeseen tai kotipihaan, jos niin katsot parhaaksi. Parempi olisi mainita että hinauslenkki puuttuu, koska siitä se mahdollisesti lavalle vedettäisiin.
Päiväsaikaan siirto ei varmaankaan mitää älyttömiä maksa? Tai ehkä sulla on jopa kasko jonka piikkiin se menisi?
E: Oothan sä varmistanut ohjekirjasta ettei se lenkki ole missään muovin takana jemmassa?
Ehdottaisin että soittelet kylän hinausliikkeet läpi ja kysyt kuka halvimmalla kuljettaa sun autos sopivaan autosähköliikkeeseen tai kotipihaan, jos niin katsot parhaaksi. Parempi olisi mainita että hinauslenkki puuttuu, koska siitä se mahdollisesti lavalle vedettäisiin.
Päiväsaikaan siirto ei varmaankaan mitää älyttömiä maksa? Tai ehkä sulla on jopa kasko jonka piikkiin se menisi?
E: Oothan sä varmistanut ohjekirjasta ettei se lenkki ole missään muovin takana jemmassa?
joo no onneks huomenna pitäis saada kaapelit niin katsois koodit. tuossa nyt vaan toinen auto jolla olis mennyt töihiin jne hajos kans laturi meni paskaks, joten eka pitäis käydä ostamassa laturi toiselle autolle ja sit jos sais kaapelit niin testais vikakoodit. vitun kiva viikko on ollut ja vielä nää vitunmoiset ihmiset jotka ei tahtoneet uskoa ettei tällä viikolla oo saanut niit kaapeleita ja/tai hinattua autoa pois.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Niin, no. Kun puhut koukusta niin kukaan ei ymmärrä että se tarkoittaa että sun autoa ei pysty hinaamaan toisella autolla... Harva hinaa vetokoukulla, kun hinauslenkki on sitä varten.
Yks olis kans että jos saisit ladatulla irtoakulla annettua käynnistysjohdoilla lisävirtaa?
E: Ootko kattonu akulta napajännitteen? Jos sulla onkin akku sökö?
Yks olis kans että jos saisit ladatulla irtoakulla annettua käynnistysjohdoilla lisävirtaa?
E: Ootko kattonu akulta napajännitteen? Jos sulla onkin akku sökö?
Viimeksi muokannut H. Jormalainen, 28.2.2011 0:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos rele 109 olisi pimeänä ei taitaisi saada edes vcds:llä yhteyksiä autoon??
Onkohan Bora pumppusuutindiesel? Jos on niin sitten tankissa saattaapi asua löpön siirtopumppu.<90% mutua> Pumpun rele on kait J17 ja sulake 28 (sama kuin bensakoneen polttoainepumpunn sulake). Sulakkeen pitäisi löytyä ainakin sivupaneelin takaa .. eli mikä jää kuskin oven alle kojelaudan päässä. Releen sijainnista ei tietoa mutta todennäköisesti kuskin jalkatilassa jos ei samasta paikkaa löydy. </90% mutua>
Sieltä on ennen kuulunut siirtopumpun surinaa pari sekunttia kun laittaa virrat päälle?
Näitä on kyllä jumahtanut jonkun verran kun hiilet kuluu loppuun, tankkiin muutamat iskut (ei sentään meiselillä) voi saada pumpun vähän liikahtamaan ja lähtee taas hyörimään (kunhan virtaa saa).
Onkohan Bora pumppusuutindiesel? Jos on niin sitten tankissa saattaapi asua löpön siirtopumppu.<90% mutua> Pumpun rele on kait J17 ja sulake 28 (sama kuin bensakoneen polttoainepumpunn sulake). Sulakkeen pitäisi löytyä ainakin sivupaneelin takaa .. eli mikä jää kuskin oven alle kojelaudan päässä. Releen sijainnista ei tietoa mutta todennäköisesti kuskin jalkatilassa jos ei samasta paikkaa löydy. </90% mutua>
Sieltä on ennen kuulunut siirtopumpun surinaa pari sekunttia kun laittaa virrat päälle?
Näitä on kyllä jumahtanut jonkun verran kun hiilet kuluu loppuun, tankkiin muutamat iskut (ei sentään meiselillä) voi saada pumpun vähän liikahtamaan ja lähtee taas hyörimään (kunhan virtaa saa).
Näin se homma toimii :
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=148576
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=148576
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 54 vierailijaa