Golf iv 1.9 TDI

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

Golf iv 1.9 TDI

ViestiKirjoittaja Häntti » 20.2.2011 15:54

kuinkas kestäviä pelejä nämä vehkeet oikein ovat? olen nyt näytä ktsellut ja tuo 81kw versio kiinnostaisi. Milloin tämä auto on paljon ajettu? onko 400tkm vielä paljon tuolle koneelle vai mitä nuo oikein kestävät? tuntuu kauheissa hinnoissa olevan vaikka kilometrejä aika lailla. olen vain kuullut että nämä olisit kestäviä koneita. pitääkö paikkansa?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 20.2.2011 16:21

Keskity mieluummin tutkimaan huoltohistoriaa, tekniikan ja korin kuntoa. Sen verran noita on tullut nähtyä, että se kilometrilukema on ei paljon auton kunnosta kerro. Ihan hyvin sen hyvän yksilön mittaristossa voi olla 250 tai 400tkm kilsaa.

300tkm ajetuista valitsisin mieluummin sen jossa on kansipoka jo valmiiksi tehtynä. Muutenhan toi kone menee aikalailla normi huolloilla.

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 20.2.2011 16:30

mikäs tämä kansipoka on? mutta siiis mitäs nämä koneet kestää ajaa? tai onko se ehdoton raja esim koneen osalta että 500tkm kestää ja sit pitäis rempata koko kone?

ruhis
-
Viestit: 157
Liittynyt: 1.10.2007 20:52

ViestiKirjoittaja ruhis » 21.2.2011 7:34

"kansipoka" eli kansiremontti olisi ainakin venttiilinohjureiden ja painimien osalta aiheellista tuossa 300-400tkm ... riippuen tietenkin monesta asiata esim. öljynvaihtovälit yms...

mutta esim 400tkm ei koneen alakerralle pitäisi olla vielä matka eikä mikään tietenkin riippuen tämäkin siitä muusta huoltohistoriasta.

turbon ja kytkimen vaihto voi edessä olla jossain vaiheessa. 300-400tkm välillä tai käytöstä riippuen voi kestää pidempäänkin. turbokin vois kestää hyvin jos suodattimet yms. on vaihdettu tarpeeksi usein.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 21.2.2011 9:16

omassa ATD:ssa oli mennyt vissiin eka ahdin 280tkm kohilla ja sitten oli laitetttu huono vaihtis joka kesti 80tkm. nyt paikalla PD150 mutka ja pelaa hyvin.
380tkm kohilla loppui sitten kytkimestä pito, homma ei sinänsä ollut paha edes nelikossa toki aikaa meni vähän.
vauhtipyörä kestää vielä ainakin toistaiseksi.

että seuraavaa vikaa odotellessa voikin huoltaa opelin kuntoon jotta pääseepi töihin. ;D

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 21.2.2011 11:13

Itselläni löytyy tuommonen 81kW:n AHF koneinen golf.
Erittäin tyytyväinen olen ollut, mitään ylimääräistä ei ole mennyt.
Mittarissa nyt 264 tkm. Huolloilla se suurin merkitys on, ja longlife ohjelmaa kun ei käytä.
Voin myydä sulle tämän, sillä isompaa autoa tekisi mieli.

3AHG
-
Viestit: 284
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

ViestiKirjoittaja 3AHG » 21.2.2011 12:23

Taas tätä longlife jeesustelua. Voiko joku näyttää tilastoa siitä, miten huolto/korjaus kustannukset jakaantuu LL ja normi öljyhuollon suhteen ajettuja kilometrejä kohden ? Suurin osa ihmisistä joiden kans keskustelee kun tuntuu olevan " aina on vaihettu öljyt 10k välein, menee moottori poaskaksi jos ajaa LL... ainaki siskon veljen kaiman sedällä oli menny kuulemma ". Itsellä tällähetkellä 220k ajettu ATD ja LL käytössä. Toistaseksi pelaa ku unelma, tarkoituksena nyt onki kattoa ja testata että miten käy. Paljon vaikuttaa toki ajotapa, itsellä suurimmaksi osaksi maantie ajoa, eikä lyhyttä ajoa juuri koskaan, + että aina roikassa auto pakkasilla. Raskaalla kalustollahan on käsittääkseni aivan toista luokkaa öljynvaihtovälit, nyt joku noheva heti sanoo että ajokin on aivan erilaista, ehkä joillekki... kuten sanoin itelläki pitkää ajoa suurimmaksi osaksi... nykyään kai enimmäkseen raskaalla kalustolla n. 100k kilometriä / kerran vuodessa.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 21.2.2011 12:27

^ sopii myös esittää tieto, että paljonko lisäät öljyä vaihtovälillä?

e: 600tkm ajettu 2.4d, kansipoka tehty 400tkm paikkeilla, alakertaan ei mitään, ei longlife, öljyä kuluu 10tkm vaihtovälillä 0.6l. En usko, että vastaavan määrän ajetulla LL-koneella pääsee noin pieneen öljynkulutukseen.

3AHG
-
Viestit: 284
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

ViestiKirjoittaja 3AHG » 21.2.2011 12:32

n. litra lisätty 18k ajettu viime öljynvaihdosta.

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 21.2.2011 13:03

No joo, tähän ei tarvitse lisätä öljyä.
Vaihtoväli on 15k, aavistus siinä ajassa häviää, mutta ei todellakaan mitään 0,5 litraa.

3AHG
-
Viestit: 284
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

ViestiKirjoittaja 3AHG » 21.2.2011 13:10

Niin, neki asiat riippuu miljoonista eri asioista. Jokainen tyylillään ! Ja kuten sanottua niin tää on kestotesti itellä menossa.

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 21.2.2011 20:06

onkos tämä auto kallis varaosiltaan? nytkun tuohon g3 tottunut niiin varaosat on ihan pilkkahintaisia.

onko mitään huonoa sanottavaa kellään auosta?
ois nyt hyvä saada kumpaakin palautetta.

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 22.2.2011 20:07

Pimeässä jos paljon ajelee,niin jonkunlaiset lisävalot olisi poikaa.
Jousien katkeamisia ollut ainaskin minulla,varsinkin nelikon takajousia ja etujousia mennyt.
Rele 109 joskus temppuillut.
Käsijarruvaijerit jumittaa mulla tällä hetkellä,kun kuori mennyt rikki.
Ei noi osat hirveen hintasia ole,paljon saa tarvikkeena,eikä marmorillakaan kaikki maltaita maksa.
Ruoste ei suuremmin kiusaa,tosin maalit irtoilee pyöränkaarista takaa.
Itse vaihdan öljyt ja suodattimen kymppitonnin välein.
Itsellä tällä hetkellä Tdi nelikko ja aikasemmin jo ollut yksi vastaava,jonka ostin uutena v.1999
Volkkareilla tullut ajettua vuosien mittaan n.1,5 milj km.

kostis
-
Viestit: 35
Liittynyt: 13.9.2010 22:25

ViestiKirjoittaja kostis » 23.2.2011 18:20

itsellä 66kw kone ja mittarissa 420tkm ja aina käytetty LL öljyä ja hyvin pelaa. ei mitään suurempia osia ole vaihdettu. isoin ollu syöttöpumppu.

KKI
-
Viestit: 173
Liittynyt: 15.1.2009 15:39

ViestiKirjoittaja KKI » 23.2.2011 19:18

LL-öljyt on hyviä, ei siinä mitään. Toinen asia on öljynvaihtoväli ja ajo-olosuhteet, ajotyyli , öljynsyönti vaihtovälillä jne...

kostis
-
Viestit: 35
Liittynyt: 13.9.2010 22:25

ViestiKirjoittaja kostis » 24.2.2011 9:59

auto oli aikasemmin työautona ja ajo tyyli oli kiihdytys jarrutus ja tätä yli 100km viitenäpäivänä viikossa ja auto on lapissa. öljyt vaihdettu 30tkm välein ja öljyä syö vaihto välillä n. 1l, ehkä alllekkin. tällä hetken ajan melkein vain matka ajoa ja syö vähemmän öljyä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 61 vierailijaa