audi A8 2.5 TDI käynnistys ongelma! apuja kaivattais!
Valvoja: ffp jäsenet
audi A8 2.5 TDI käynnistys ongelma! apuja kaivattais!
ongelma tämän näköinen. laitoin auton käyntii ja kävi hetken ja sitte sammu kuin seinää ja sen jälkee ei ole edes luvannu vaikka kuin on yrittäny. tarkastettu on että hihna on kunnossa ja suodattimen vaihdoin siihen eilen kuin myös uuden akun. omasta mielestä ongelma on naftan saatavuudessa eli pumppu ei anna läpi jostain syystä mutta se syy olis kiva tietää ja jos jollain on jonkin sortin tietoa aiheesta nii olisin erittäin tyytyväinen kun itseltä loppu tietämys kesken..
Onhan myös pumpun hihna ok? Kone siis 2.5 V6 TDI ?
Irroita naftasuodattimesta tuloletku ja laita se läpinäkyvään astiaan, sitten starttaamaan ja katsot, tai kaveri katsoo tuleeko ruokaa. Jos ei niin tankkipumppu pimeenä syystä tai toisesta. Rele/sulake rikki tai pumppu kaputt. Tuosta eteenpäin on kotikonstein hankalaa.
Onko tuossa sellainen peltikuorinen suodatin jossa kannessa letkulähdöt 2kpl ja muovinen ilmausmokkula? Jos on niin uusi suodatin pitää täyttää puhtaalla naftalla ennen asennusta. Muuten joudut sahaamaan KAUAN.
Irroita naftasuodattimesta tuloletku ja laita se läpinäkyvään astiaan, sitten starttaamaan ja katsot, tai kaveri katsoo tuleeko ruokaa. Jos ei niin tankkipumppu pimeenä syystä tai toisesta. Rele/sulake rikki tai pumppu kaputt. Tuosta eteenpäin on kotikonstein hankalaa.
Onko tuossa sellainen peltikuorinen suodatin jossa kannessa letkulähdöt 2kpl ja muovinen ilmausmokkula? Jos on niin uusi suodatin pitää täyttää puhtaalla naftalla ennen asennusta. Muuten joudut sahaamaan KAUAN.
Toisin kun jyri.h väittää, tuolta tankista ei kuulu tulla ainetta, koska siellä ei ole siirtopumppua. Mä veikkaan tässä tapauksessa, et pumppu on imaissu vakiosuodattimesta ilmaa itseensä ja sammunut. Et kertonut ilmauksesta mitään, joten oletan että moista ei ole suoritettu, joten saa loppuikänsä sahata ja ei lähde käyntiin.
joo siitä ilmauksesta sen verran et sitä ei tosiaa ole tehty ja tänää olen menossa autoa laittamaa nii ilmaan sen. ilmataako se ihan perinteisesti eli putkia löysälle ja starttaamaa?
ja silloin kun suodattimen vaihdoin nii se vanha suodin oli melee tyhjä kun sen pois otin ja sitä pikkasen ihmettelin..
ja silloin kun suodattimen vaihdoin nii se vanha suodin oli melee tyhjä kun sen pois otin ja sitä pikkasen ihmettelin..
jyri.h, siellä ei tasan tarkkaan ole mitään nostopumppua vaan tasauspumppu quattromalleissa. ;)
turbo75, Ilmaus on helppoa kaverin kanssa. Putket joo löysille, kunnes kaikist tulee hyvin ainetta ja sitten jättää kummaltaki puolelta yhden putken auki ja starttaa ns. neljällä. Kun lähtee tulille, niin nuo kaksikin kiinni. Ite oon kaksi keskimmäistä jättänyt avoimeksi, kun tuntuis kaikist parhaiten lähtevän.
turbo75, Ilmaus on helppoa kaverin kanssa. Putket joo löysille, kunnes kaikist tulee hyvin ainetta ja sitten jättää kummaltaki puolelta yhden putken auki ja starttaa ns. neljällä. Kun lähtee tulille, niin nuo kaksikin kiinni. Ite oon kaksi keskimmäistä jättänyt avoimeksi, kun tuntuis kaikist parhaiten lähtevän.
Tehtaalta lähtiessä näis ei semmoista ole ollut. Saahan jälkiasenteisenä vaikka kuinka ja mitä. Joissain uusimmissa on käytetty 'ilmauspumppua', joka ei siis normaalisti ole käytössä vaan kytketään sulakerasiasta erikseen toimimaan. Ei siinä mitään, tiedät varmasti paremmin tän asian.
Kumma kun mun 99 v6 tdi:ssa ei ole moista. On taidettu miestä kusettaa. :D
Kumma kun mun 99 v6 tdi:ssa ei ole moista. On taidettu miestä kusettaa. :D
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 61 vierailijaa