Elikkäs tuommoisen vehkeen tässä taannoin ostin. Ja nyt kun oston huuma on vähä laskeutunut olen todennut että moottorinaputtaa käydessään. Ihan heti käynnistyksen jälkeen ei mutta lämmetessään/lämpimänä naputtaa kierrosten tahtiin. Ääni ei kovene vain tihenee.
Haulla etsiseklin potenttiaalisia vika kohteita kuten venttiilinnostimet, alipainepumppu, mahodollisesti suuttimet?
Mutta ongelma onkin että mistä nyt keksin mikä näistä on vian aiheuttaja. Auto meneen maanantaina jakopäänremppaan, joten nyt olisi tehtävä kiireesti peliliikkeitä mikäli jotain muutakin meinaa samalla vaihdattaa. Nostimet nyt ilmeisesti kannattaa muutenkin, eivät lienee kauhean kalliita, mutta saako muualta kuin marmorilta? Alipainepumppun kohdilta moottori on vähän kosteahko, eli tiiviste siihen ainakin kannattaa vaihtaa, mutta miten itse pumpun toiminnan voi testata ja että johtuuko naputus kenties siitä, tai jostain muusta.
Ajossa tuntuu kaasua painaessa pieni "viive" eli moottori vähän aikaa miettii ja sitten vastan mennään. Nämä 1.9TDI:t itselle uusia vehkeitä joten haku ei minulle paljoa antanut. Mahdollisesti johtuu mistä? Ilmamäärämittaria vaihtoon vai kuinka? Löpösuodatin on menossa vaihtoon myös maanantaina.
1,9tdi AFN naputtaa, mutta mistä.
Valvoja: ffp jäsenet
Venttiilien hydr nostsjat/paininkupit saa ostettua varaosaliikkeestä kannattaa ostaa inari merkkiset on 8-10e kpl marmorilla muistaakseni inat 27e kpl.
Saisiko erinäisiä moottorin osia kuunneltua vanhalla
keppi + kuppikuulosuojain yhdistelmällä, noilla vehkeillä aika hyvin voisi erota että mistä kalkatus tulee...
Saisiko erinäisiä moottorin osia kuunneltua vanhalla
keppi + kuppikuulosuojain yhdistelmällä, noilla vehkeillä aika hyvin voisi erota että mistä kalkatus tulee...
Noin, nyt on nostimet ostettu, mutta.
Auto oli eilen parkkipaikalla käydessään kun kuuntelin naputusta, roiskinut öljytikun reijästä öljyä ympäri konehuonetta. Tikku oli jonkun 1cm ylhäällä reiästään. Mihin tämä viittaa?
En tiedä onko asioilla yhteyttä mutta äsken kun koetin ei lähtenyt käymään, pari kertaa hörähti, mutta ei jaksanut. Nyt nököttää laturin jatkeena. Pumpun ajoitus vituillaan ilmeisesti, vai pelkästään liikaa pakkasta lohkottomalle vehkeelle? Hehkujen kunnostakaan kun ei ole takeita, viikolla kyllä lähti, ei nyt nätisti, mutta lähti käymään.
Kuinka hinnakas/aikaa vievä homma on viedä auto diesel pajalle ja pyytää heitä tarkistamaan pumpun ajoituksen?
Auto oli eilen parkkipaikalla käydessään kun kuuntelin naputusta, roiskinut öljytikun reijästä öljyä ympäri konehuonetta. Tikku oli jonkun 1cm ylhäällä reiästään. Mihin tämä viittaa?
En tiedä onko asioilla yhteyttä mutta äsken kun koetin ei lähtenyt käymään, pari kertaa hörähti, mutta ei jaksanut. Nyt nököttää laturin jatkeena. Pumpun ajoitus vituillaan ilmeisesti, vai pelkästään liikaa pakkasta lohkottomalle vehkeelle? Hehkujen kunnostakaan kun ei ole takeita, viikolla kyllä lähti, ei nyt nätisti, mutta lähti käymään.
Kuinka hinnakas/aikaa vievä homma on viedä auto diesel pajalle ja pyytää heitä tarkistamaan pumpun ajoituksen?
Öljytikku hommaan: huohotin/huohotinputki mikä nousee lohkon kyljestä huohottimelle varmaankin jäätää ja siksi paine pyrkii ulos tikun reijästä... Osat irti ja putsaus + kuivaus.
EiKai se ajotuksen katsominen/säätäminen paljoa voi maksaa kun eri ole iso homma.
Kyl loki- tai letku lämppäri kannataa asentaa tekee näillä keleillä koneille aika pahaa käynnistää kylmänä.
ja hehkujen kuntoa voi mitata yleismittarilla tai jos viet pajalle niin pyydät siellä mittaa... Ja uudet maksa noin 40e että ei konkurssi...
Jos olet jyväskylän läheltä niin minäkin voin auttaa.
EiKai se ajotuksen katsominen/säätäminen paljoa voi maksaa kun eri ole iso homma.
Kyl loki- tai letku lämppäri kannataa asentaa tekee näillä keleillä koneille aika pahaa käynnistää kylmänä.
ja hehkujen kuntoa voi mitata yleismittarilla tai jos viet pajalle niin pyydät siellä mittaa... Ja uudet maksa noin 40e että ei konkurssi...
Jos olet jyväskylän läheltä niin minäkin voin auttaa.
Hehkut vaihdettu. kolme neljästä varmasti pimeenä. Kummasti lähti käyntiin.
Letkulämppäri tulee maanantaina, sitten pitäs helpottaa.
Kohta matkalle Kerava-Hamina, saa sitten nähdä miten pelittää. Eli aika kaukana olen Jyväkylästä.
Alkuviikosta menee vaihtoon myös ventiilinnostimet, Onpahan sitten vaihdettu.
Letkulämppäri tulee maanantaina, sitten pitäs helpottaa.
Kohta matkalle Kerava-Hamina, saa sitten nähdä miten pelittää. Eli aika kaukana olen Jyväkylästä.
Alkuviikosta menee vaihtoon myös ventiilinnostimet, Onpahan sitten vaihdettu.
Letkulämppäri tulee maanantaina
Miksi letku?. Saahan tuohon lohkonkin defalta.
Mulla AFN naputti heti startin jälkeen kylmänä. Mitä kylmempi keli, sitä kauemmin naputti. Naputus alkoi ilmeisesti noin 200 tuhannen kohdalla kun juminut hehku porattiin irti liikkeessä. En tiedä mitä se muutti mutta siitä se karkeampi ääni käynnistyksen jälkeen alkoi. Jakopääremontin yhteydessä tehty "hammaspyörien" vaihto paransi koneesta monta ikävää piirrettä. Pirteys ja starttaus parani huomattavasti. Naputus jäi ja ei riippunut öljystäkään. Kokeiltiin aika montaa laatua aikanaan.
Samaa "heräämis" ongelmaa oli koko omistuksen ajan, mutta viimeisen kuukauden aikana, erityisesti kylmänä paheni ihan täydelliseksi nykimiseksi. Kylmänä hyytyi aivan yllättäen lähes täysin muutamaksi sekunniksi. Aiheutti muutamia kiusallisia tilanteita liikenteessä. Kaverit veikkaili kaikkea turbon siivistä eri antureihin. No se auto lähti nyt liikeeseen ja ongelma jäi ratkaisematta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 61 vierailijaa