PlasmaTV +Pleikka 3 Kokemuksia.
Valvoja: ffp jäsenet
PlasmaTV +Pleikka 3 Kokemuksia.
Ihan tosta ruudun palamisesta kaipaisin kokemuksia. Onko palanut mitään jälkiä pelatessa vai nou. Ainakin joillakin sivustoilla kerrottiin, että on palanut jälkiä juurikin pelatessa.
Kiitos ja anteeks.
Kiitos ja anteeks.
sama kiinnostaa ihteänikin. Kaverilla on 50" plasma ja HD kuva on kyl aika helkkarin käypänen silmääni. Nykyiset plasmat taitaa olla vieläkin energia pihimpiä vaikka eivät hakkaa LCD/Led telkuille.. Muuten, loppuuko plasmat pikkuhiljaa ja niitä ei sen takia kehitellä Led-hypetyksen takia? Vaikea kysymys,. mutta jos olis plasma.guruja joukossa :)
-
- -
- Viesti:
Panasonicin PZ85 käytössä ja kyllähän kuva palaa hieman kiinni varsinkin tv:n juuri käynnistäessä. Eipä tuosta ongelmaa ole ollut, eli ei huomaa mitään kun välillä katsoo tv:llä muuta kuvaa kuin jotain peliä. Olen huomannut, että asetuksilla on suuri vaikutus. Jokin eco-moodi polttaa helpommin, kuin esim. hyvin säädetty leffa-moodi.
LG:n uudessa plasmassa en ole mitään kiinnipalamista huomannut, vaikka olen koittanut sitä etsiäkkin välillä. "white-wash" ominaisuus löytyy vakiona valikoista, millä saa sitten poistettu noita haamukuvia. Plasmoissahan ne ei yleensä pala ikuisesti kiinni, vaan vain väliaikaisesti.
Itse voisin ainakin suositella tuollaista 60PK250 töllöä, ilman murheita kiinnipalamisesta. Pari kertaa olen sammunut niin että on jäänyt joku tallennusvalikko 8tunniksi näyttöön, eikä ole mitään haamukuvaa jäänyt hetkeksikään.
Itse voisin ainakin suositella tuollaista 60PK250 töllöä, ilman murheita kiinnipalamisesta. Pari kertaa olen sammunut niin että on jäänyt joku tallennusvalikko 8tunniksi näyttöön, eikä ole mitään haamukuvaa jäänyt hetkeksikään.
Vähän olen pelannut, mutta kerran pistin epähuomiossa pausen päälle ja kävin saunomassa. Sen ajan ruudulla oli mustalla taustalla joku valkoinen teksti isolla keskellä kuvaa ja reilu puolen tunnin jälkeen se kyllä siihen sitten jäi hiukan näkyviin kun taas jatkoi pelaamista. Aika nopeasti (muistaakseni muutamassa tunnissa) se siitä kyllä sitten häipyi.
Pioneerin 43" Plasma, käsittääkseni vuosimallia 2006 tjsp.
Pioneerin 43" Plasma, käsittääkseni vuosimallia 2006 tjsp.
Joku reilu neljä vuotias panasonic 37" löytyy ja ainoastaan puuha-peten (4:3) katsomisen jälkeen hämärästi näkee raidat pleikkarin "työpöydällä". Mitään muita palamisjälkiä en ole koskaan nähnyt vaikka välillä on peli seissyt päällä samalla kohdassa tai digiboksin tallenne on pysäytetty pitemmäksikin aikaa.
Ei ole enää mikään ongelma, jos ei ole totaalisen allerginen hetken kestäville haamujäljille. Mitään kiinnipalamista ei enää nykymalleissa tapahdu. Yleisesti kaikkein vähiten tuota ominaisuutta esiintyy Panasonicin plasmoissa, jotka on tosin muutenkin kuvanlaadullisesti parempia.
Ei plasmat ole mihinkään poistumassa lähivuosina. Tuo on vain jostain syntynyt suht yleinen harhaluulo, joka kai johtuu siitä kun pari valmistajaa luopui plasmojen valmistamisesta aikanaan.
Muuten, loppuuko plasmat pikkuhiljaa ja niitä ei sen takia kehitellä Led-hypetyksen takia?
Ei plasmat ole mihinkään poistumassa lähivuosina. Tuo on vain jostain syntynyt suht yleinen harhaluulo, joka kai johtuu siitä kun pari valmistajaa luopui plasmojen valmistamisesta aikanaan.
Jos plasmoilla on työsarkaa kulutuksen pienetämisessä, niin sitten vasta LCD:t kusessa ovatkin ;) Ainakin LG:n mallistosta äkkiä katottuna tuo mun 60" plasma vie vähiten sähköä, vaikka verrataan LED taustavalaistuun LCD:hen. Ei ole enää nykypäivää se, että plasmalla saisi talon lämmitettyä.
60PK250 (Plasma) 234w
60LD550 (LCD) 368w
55LX950 (LEDLCD) 260w
60PK250 (Plasma) 234w
60LD550 (LCD) 368w
55LX950 (LEDLCD) 260w
Nuokin tehonkulutukset ovat maksimeja, mitä vie käytännössä on täysin toinen asia. Oma 42" edgeled lcd vie noin 80W normaalissa päivittäisessä käytössä.
LCD:n tehonkulutus vaihtelee paljon vähemmän kuin plasman, lcd:ssä taustavalaistus on olennainen tekijä, joka ei varsinaisesti muutu missään tilanteessa (pl. taustaled tv:t). Plasmassa taas kuvan kirkkaus vaikuttaa olennaisesti tehonkulutukseen, eli mitä katsotaan, vaikuttaa enegiankulutukseen.
LCD:n tehonkulutus vaihtelee paljon vähemmän kuin plasman, lcd:ssä taustavalaistus on olennainen tekijä, joka ei varsinaisesti muutu missään tilanteessa (pl. taustaled tv:t). Plasmassa taas kuvan kirkkaus vaikuttaa olennaisesti tehonkulutukseen, eli mitä katsotaan, vaikuttaa enegiankulutukseen.
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”