T4 Transporter virtalukon lukkosylinterin vaihto.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

tomiix
-
Viestit: 111
Liittynyt: 18.5.2009 13:55

T4 Transporter virtalukon lukkosylinterin vaihto.

ViestiKirjoittaja tomiix » 11.2.2011 18:44

Pitäisi saada vaihdettua transporterin virtalukon lukkosylinteri. Miten lukkosylinteri lähtee irti virtalukosta? Virtalukossa ei näy mitään nappia, josta painaa sylinterin irroittamiseksi.

Kiku
-
Viestit: 529
Liittynyt: 1.10.2003 14:20

ViestiKirjoittaja Kiku » 11.2.2011 19:10


tomiix
-
Viestit: 111
Liittynyt: 18.5.2009 13:55

ViestiKirjoittaja tomiix » 11.2.2011 20:20

Kiitos linkistä.

Käytetty virtalukko on ostettu, mutta lukkosylinteri pitäisi saada irroitettua, jotta saan sen sarjoitettua vanhalle avaimelle. Näin ollen en pysty katsomaan metallilipareen paikkaa "uudesta" sylinteristä. Ajonestoantennin alla oleva metallirengas estää lukkopesän sisään tiirailun.

Tämän linkin kuvan mukaan näyttäisi, että ura voisi sijaita oikeassa reunassa:
http://www.hood.de/auction/35861793/neu-lenkradschloss-gehaeuse-vw-bus-transporter-t4.htm

Kiku
-
Viestit: 529
Liittynyt: 1.10.2003 14:20

ViestiKirjoittaja Kiku » 11.2.2011 20:40


tomiix
-
Viestit: 111
Liittynyt: 18.5.2009 13:55

ViestiKirjoittaja tomiix » 12.2.2011 10:44

Paljon kiitoksia!!

Lukkosylinteri tulee klipsua painamalla muutaman millin ulos, muttei kokonaan. Unohdin mainita, että kyseessä on automaatin virtalukko. Onkohan automaatin virtalukon lisähiluilla vielä jokin oma lisäjipponsa, jotta sylinteri tulee ulos?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 13.2.2011 10:52

Koitit avainta eri asennoissa 1-2-3, ja tutki siitä uudesta avainpesästä avaimen asentoja?

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 13.2.2011 12:24

Vaihtelin pari päivää sitten 406 pösöön ja tappelin tuon lukitusnamikan kanssa. Vapautuskohta löytyi helpoiten kun painoi lukitusnappia kevyesti alaspäin ja hitaasti liikutti avainta "nollasta" starttia päin. Kohta jossa vapautus tuli oli todella pieni ja ei mitenkään sidoksissa virtalukon eri asentoihin vaan olisikohan ollu 1-2 välissä...
Eri auto ja eri virtalukko mutta jos tästä on jotakin apua.

tomiix
-
Viestit: 111
Liittynyt: 18.5.2009 13:55

ViestiKirjoittaja tomiix » 28.2.2011 10:17

Sain virtalukon lukkosylinterin vihdoin irti. Automaatti vaatii tuon lukitusklipsin painamisen lisäksi automaattiin liittyvän vivun liikuttelua yhtäaikaa. Vanhassa lukkosylinterissä oli vain virtalukon pohjalle menevä osa rikki. Ilmeisesti jumitteleva virtalukon pohja oli syyllinen tuon osan murtumiseen. Lukkosylinterin pohja oli putkisokalla kiinni, joten vaihdoin vain sen, näin ollen sylinteriä ei tarvinnut uudelleensarjoittaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa