Olen täysin amatööri vw tekniikan kanssa joten vääntäkää rautalangasta =) Ostin -96 1,9TD golfin ja epäilisin että vaihteisto on paska kun pitää melkoista mylvintää vedätettäessä ja tyhjäkäynnilläkin rouskuttaa ikävästi.
KYSYMYS: Tiedossa olisi 5-lovinen vaihteisto mikä on ollut 80-luvun caddyssä 1,6td koneen perässä. Ei tietoa onko orkkis td eikä vm. tiedossa
Käykö1,9td koneeseen kiinni heittämällä ja miten laatikon kiinnikkeet , vetarit ym soveltuu -96 golfiin?
Jos pitää jotain koodeja katsella mistä selviää niin kertokaa missä ne on tai jos pitää mitata jotain niin voin selvittää.
T:Jani
Vanhemman vaihteiston sopivuus -96 1,9TD golfiin
Valvoja: ffp jäsenet
Eikö kukaan muka ole pyritellyt tämmöisiä laatikoista käsissä et osaisi sanoa kiinnityksistä??
Jos lähdetään siitä liikkeelle että sopiiko 1,6laatikko 1,9 koneeseen suoraan? jos sopii kumman vauhtipyörää ja kytkintä käytetään?
Onhan sekin vaihtoehto jos koittaisi korjata tuon 1,9 laatikon. epäilisin että on pääakselin laakeri mennyt kun vollottaa tasaisesti kaikilla vaihteilla. Onko noissa ollut joku ns. tyyppivika mikä menee? osaako joku sanoa mitää laakerit maksaa et kannattaako yrittää korjata?
Jos lähdetään siitä liikkeelle että sopiiko 1,6laatikko 1,9 koneeseen suoraan? jos sopii kumman vauhtipyörää ja kytkintä käytetään?
Onhan sekin vaihtoehto jos koittaisi korjata tuon 1,9 laatikon. epäilisin että on pääakselin laakeri mennyt kun vollottaa tasaisesti kaikilla vaihteilla. Onko noissa ollut joku ns. tyyppivika mikä menee? osaako joku sanoa mitää laakerit maksaa et kannattaako yrittää korjata?
020 lootiahan noi kaikki vähemmän tehokkaampien peruskulkineiden lootat hyvin pitkälti on. Eli vaijerikäyttöinen kytkin ja vaihteensiirto vivustolla. Koodi löytyy vaihteiston perämurikan pohjasta ja vaikka tästä voi katsella minkä koodin loota sinne menisi välitysten puolesta. Tuo pitkällä 3,67 perällä oleva on on ainakin mk3 Golffin ja Venton TD loota. Lisäksi kannattaa tsekata, että 5. vaihde on myös pitkä.
Tuo 1.6td loota voi olla mitä tahansa, riippuen mistä se on Caddyyn päätynyt. Veikkaan kuitenkin, että perävälitys lienee aika lyhyt, joten kierrokset huutaa sen mukaan. Alle nelosen perällä olevia lootia kannattaa mielestäni katsella. Noitahan löytynee ihan mukavasti.
Caddyssä on luultavasti 90mm laipat, mutta uudempien 100mm laipat pitäisi mennä heittämällä, ellei ole ensimmäisen malliston lootia. Siitäkin selviää pikku työstöllä ja uusilla tiivisteillä. Normi 210mm kytkin pitäisi mahtua sisään, samoilla kuorilla kun ovat varustettuja.
Itsellänikin on mk2 Jetan loota käpistelyssä, josko siitä vielä olisi... Laipat tuohon joutuu vaihtamaan ja vähän siistimään. Laatikon purku pitäisi myös opetella joko tämän tai vaihtolootan kanssa.
BrokeVW on osoittautunut hyväksi sivuksi vaihteistoinfon nälkään.
Tuo 1.6td loota voi olla mitä tahansa, riippuen mistä se on Caddyyn päätynyt. Veikkaan kuitenkin, että perävälitys lienee aika lyhyt, joten kierrokset huutaa sen mukaan. Alle nelosen perällä olevia lootia kannattaa mielestäni katsella. Noitahan löytynee ihan mukavasti.
Caddyssä on luultavasti 90mm laipat, mutta uudempien 100mm laipat pitäisi mennä heittämällä, ellei ole ensimmäisen malliston lootia. Siitäkin selviää pikku työstöllä ja uusilla tiivisteillä. Normi 210mm kytkin pitäisi mahtua sisään, samoilla kuorilla kun ovat varustettuja.
Itsellänikin on mk2 Jetan loota käpistelyssä, josko siitä vielä olisi... Laipat tuohon joutuu vaihtamaan ja vähän siistimään. Laatikon purku pitäisi myös opetella joko tämän tai vaihtolootan kanssa.
BrokeVW on osoittautunut hyväksi sivuksi vaihteistoinfon nälkään.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 70 vierailijaa