Caddya ostamassa. Auto ostettu,pieniä vikoja..

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

Caddya ostamassa. Auto ostettu,pieniä vikoja..

ViestiKirjoittaja Manhattani » 6.2.2011 17:55

Joo elikkäs olisi nyt tyrkyllä tämmönen -87 vuoden caddy jolla on rullattu noin 350tkm ja tekniikkana perus 1.6d. Perusruostekohdat löytyy (lokarit), vaihteistossa jotain häikkää kun ykkönen pitää laittaa voiman kanssa päälle ja muuta pientä.Jakohihna on vaihdettu muutama vuosi takaperin. Olisiko iso vika tuossakaan laatikossa entä muuten kannattava ostos? Ja miten tekniikka on pitkäikäinen. Kertokaa kokemuksianne.
Viimeksi muokannut Manhattani, 17.2.2011 20:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Madbull
-
Viestit: 201
Liittynyt: 7.3.2008 0:42

ViestiKirjoittaja Madbull » 6.2.2011 18:44

Melkein voi olla helpompi vaihtaa koko laatikko, kuin alkaa sitä purkamaan. Tuosta laatikosta saattaa olla ykkösen syncrot loppu. Laittaa samalla 5 vaihteisen askin. Noita on kyllä tarjolla vaikka kuinka paljon sopuhintaan. Tarkista kuitenkin ensin vaihteiston vivustojen väljyys. Voi johtua vipujen väljyydestäkin tuo vika. Silloin on helppo homma korjata

Kannattaa pohja koputella todella tarkkaan läpi. Pahiten ruostuu lattiat ja kotelot. Myös lehtijousien kiinnikkeet kannattaa koputella läpi. Kyllähän noissa aina on jotain ruosteita, mutta tarkalla syynäämisellä saat varmuuden urakan laajuudesta.

Hyvin huollettuna tekniikka kyllä kestää kilometrejä. Kansiviat on todella yleisiä, joten katsele onko öljy harmaata tai jäähdytysnesteessä öljyä. Myös apuakselin laakeri on yksi mahdollinen vikakohde. Jakohihna on helppo ja halpa vaihtaa, joten pari vuotta vanha hihna kannattaa vaihtaa.

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 7.2.2011 8:49

Joo tuossapa taisikin jo tärkeimpiä tulla. Autoon on jälestäpäin laitettu 5v aski. Entä onko kytkinvaijeri muuten itsekirivä vai onko käsisäätönen?

Taneli_A
-
Viestit: 65
Liittynyt: 30.9.2009 19:11

ViestiKirjoittaja Taneli_A » 7.2.2011 14:39

Veikkaisin että saattaa olla ihan vivustossa väljää kun on jälkeenpäin modifioitu. Ei kannata pelästyä, ne väsyy muutenkin.

Pohjan ja helmat katsot kunnolla. Ei tuollaisen kanssa mitään ylitse pääsemätöntä tule jos ei ole oikeasti mätä. Anna mennä vaan!

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 8.2.2011 9:34

Jep. Edelleen vaivaa tuo kytkinvaijeri kohtalo. On semmonen helvetin löysän tuntonen kun sitä painaa ja jos napakasti nostaa niin kytkin saattaa jäädä vähän päälle. Niin ja kylmänä käynnistäessä pöläyttää siniset savut ilmaan ja muuten ei sinistä tule, vaarallista?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 8.2.2011 10:19

"Niin ja kylmänä käynnistäessä pöläyttää siniset savut ilmaan ja muuten ei sinistä tule, vaarallista?"

Ei välttämättä, hehkut, syöttö ja vähän väljä kone, jos käyntiin lähtee kylmänä niin ajaa vielä pitkään.
Ei tuo kytkin niitä pahoja laitettavia ole, vaijerin vaihto niitä helpoimpia töitä.

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 8.2.2011 10:23

Hehkuja tuskin on moneen vuoteen vaihdettu on nimittäin pelkkänä metsästysautona. Syöttöjä on ruuvattu niin vähän että ei edes sinettiä ole tarvinnut poistaa.

Madbull
-
Viestit: 201
Liittynyt: 7.3.2008 0:42

ViestiKirjoittaja Madbull » 8.2.2011 14:55

Kytkinvaijereita on kahta tyyppiä. Toinen on automaattisäädöllä ja toinen käsisäädöllä. Itselläkin olisi hehkujen vaihto käsillä, mutta ei vaan ole niitä mukavampia hommia. Varsinkin kakkospytyn hehku on kivasti syöttöpumpun takana. Kytkinvaijeri on sopivan tiukalla/löysällä kun se vipu pääsee liikkumaan muutaman millin vapaasti.

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 13.2.2011 19:16

Tuli koeajettua autoa. Hyvin pelaa mutta jostain taitaa diisseliä vuotaa(haisee, vissiin jossain joku O rengas?) ja aina kun parkissa käynnissä ollessa kun ottaa puhaltimen pois päältä ja muut virtalaitteet ni himmeesti vilkkaa laturin merkkivalo ja kaasua kun painaa ni loppuu. Mistäs moinen johtuu?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 14.2.2011 9:51

"himmeesti vilkkaa laturin merkkivalo ja kaasua kun painaa ni loppuu. Mistäs moinen johtuu?"

On joissain ominaisuus, jos akun pitää latauksessa sehän riittää, pumpun kaasuakseli vuotaa kylmänä herkästi kuluneena, löytyy halpa korjaussarja, holkki, o-rengas, tiiviste pumpun kanteen (n.30€)+työ.
Hakua käytät, löytyy satoja sivuja ohjeita kaasuakselin korjaustöihin jos itse vaihdat.

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 14.2.2011 10:56

Mistä nuo o renkaat sun muut saisi hommattua?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 14.2.2011 11:11

Kaikki diesel liikkeet/korjaajat myyvät niitä.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 14.2.2011 15:20

30€? ei se minusta maksanu juurikaan 30 enempää ku ostin kaasuakselin lisäksi tuohon pakettiin joka oli varmasti kaikkein kallein koko paketista.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 14.2.2011 15:29

En oikeaa hintaa tiedä, ostin tutulta diesel korjaajalta ja 10€ otti 2.4d koko korjaus paketista.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 15.2.2011 9:41

Bosch-liikkeestä kävin korjaussarjan 1,6 pumppuun, 45€.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 15.2.2011 10:01

http://www.sportpug.com/joomla/index.ph ... 15&id=1521

Tuossa yksi ohje, löytyy paljon muitakin, ensimmäinen kerta se vaikein, seuraavat helpoimpia!

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 15.2.2011 18:56

Kiitos tiedoista. Auto pihassa. Hehkuttaessa muuten kuuluu sulakerasiasta ihme ratinaa liekkö rele menossa entiseksi? Ja iskarit menee ilmeisesti vaihtoon on kovat kun kivet ja kääntäessä kuuluu paukahdus aina oisko vaan iskarit sen verran vanhat ja ruosteiset.

jaslyh
-
Viestit: 28
Liittynyt: 6.7.2010 20:28

ViestiKirjoittaja jaslyh » 15.2.2011 22:51

Tsekkaa iskarin yläpään laakeri/kiinnitys, mulle se piti samanmoista rutinaa..

Hehkun rele kuullostaa vetelevän viimeisiään, kannattaa kuiteski ekaks antaa sulakerasialle ja liittimille kontaktispraytä, on se johtoviidakko ja sulakerasia kova keräämään kosteutta ja seuraukset liitoksille lienee selvät..

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 16.2.2011 11:03

Jep voi tuo kosteus olla hyvin mahdollista kun seisoo aika paljon ajamattomana kun ei kuleta kun metällä satunnaisesti.

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 16.2.2011 18:35

Kuuluuko muuten vesiletkuissa olla painetta? Nimittäin tuossa on jonkun verran ei kuitenkaan niin paljon että kivikova oisi ylävesiletku. On nimittäin muutamaan otteeseen joskus lämmöt käyny korkealla ei kuitenkaan ihan tapissa että eihän ole jo kannentiiviste menossa. Lämmin kuitenkin on sisältä ja nestekkään ei näytä kovin tummalta. Entä miten jakopäärempan kanssa kauan on vaihtoväli? Riittäneekö pelkkä hihnan vaihto? Ja diisseliä vuotaa jostain aika ravakasti, sitä on venakopan päällä, kaasarin ympärillä ja vähän ehkä ilmanputsari kotelonkin päällä.

Madbull
-
Viestit: 201
Liittynyt: 7.3.2008 0:42

ViestiKirjoittaja Madbull » 16.2.2011 18:56

Diisseli varmaan vuotaa niistä suuttimien ylivuotoletkuista tjs. Kuitenkin ne pienet letkut jotka menee suuttimelta toiselle. Jakohihnan vaihtoväli on kait 90tkm, mutta itse en kyllä niin pitkään uskalla ajaa. Olenkin vaihdellut n. 30tkm välein.

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 16.2.2011 18:58

Eli näihin ei useimmiten muita osia vaihdeta kun hihna? Ja siitä diisselin vuodosta voi olla että jotkut letkut ehkä vuotaakin nimittäin parkkiin kun ajoin pikkunen savukin nousi kun kannenpäälle oli tihruttanu...Ja kyllä haisi!

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 16.2.2011 19:13

miks ei muka uskalla ajaa valmistajan antamaa hihnanvaihtoväliä? aika paljon olis pitäny kilahella koneita jos ne ei sitä 90tkm kestäis :)

kyllä mie vaihtaisin kerralla hihnan, kiristäjän, kampuran hihnapyörän, ehkä jos huikeaksi niin jakopään stefat, hehkut, suodattimet, öljyt, nesteet sun muuta pientä :)
siis jos olisin ostanu auton eikä edellisistä huolloista voi olla täysin varma

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 16.2.2011 20:28

Veit jalat suustani noiden huoltohommien osalta. :D Mutta vielä painaa vähän tuo paine ylävesi letkussa että onko normaalia?

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 17.2.2011 20:15

Diisseliä näkyy vissiin tihruttavan jostain polttoainepumpun tuntumasta? Mikä korjaukseksi?

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 18.2.2011 23:38

Tippasee diisseliä vissiin vähän lohkon/kannen päälle,,,Meinaa savuta sitten pellin alta vähän. Onko palovaara?

uti
-
Viestit: 46
Liittynyt: 11.8.2007 8:34

ViestiKirjoittaja uti » 19.2.2011 8:30

Jotkut polttoaineet on tulenarkoja? Ei kai ne ylimääräiset vuodot ole terveellisiä.

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 19.2.2011 16:50

Mittari- ja lämpösäädin paneelin valot on kadoksissa. Mistä osaisi vikaa hakea? Sulake on ehjä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 80 vierailijaa