Missä sijaitsee vahvistimet? A4 b7 sedan.
Valvoja: ffp jäsenet
Missä sijaitsee vahvistimet? A4 b7 sedan.
Eli aion nyt vaihtaa noi ovielementit, vahvarit ja subbarin tohon vehkeeseen. Mulla on RNS-E+ soitin ja siitä ei ilmeisesti lähde noita rca-piuhoja/paikkoja? Joten onnistuu vissiin niin, että ostan vahvistimen jossa on se high-level imput jolla saa suoraan syötettyä kaiutinpiuhoista äänen niihin. Missä päin sedan mallissa ne subbarin ja ovielementtien vahvarit sijaitsee? Jos molemmat löytyy kontista, niin lienee aika turhaa vedellä piuhoja kontista mankalle, jos ne sinne jo tulevat?
Kiitoksia vastanneille, tarvisin pikaisesti apua jotta osaan tilattua oikean määrän johtoa. Myös muut vinkit/nippelitiedot olisivat avuksi.
Kiitoksia vastanneille, tarvisin pikaisesti apua jotta osaan tilattua oikean määrän johtoa. Myös muut vinkit/nippelitiedot olisivat avuksi.
Kontissa on subi sekä vahvari.
Sinun soittimessa taitaa etukajarit soida suoraan mankalta ja takakajarit vahvistimen kautta.
Ohessa eri Audi mankkojen kytkiksiä.
http://elsegra.com/Car%20pinouts/Audi.htm
Sinun soittimessa taitaa etukajarit soida suoraan mankalta ja takakajarit vahvistimen kautta.
Ohessa eri Audi mankkojen kytkiksiä.
http://elsegra.com/Car%20pinouts/Audi.htm
Tiedätkö, että tuleeko vahvarille normaali vahvistettu linja tuolta mankalta? Vai lähteekä siitä mankasta pelkästään etukaiuttimille vahvistettu linja ja taakse vahvistimille tuo rca tasoinen vahvistamaton linja? Tarvis nyt jotenkin keksiä/kehitellä että miten saan tuohon RNS-E:hen jälkiasenteiset vahvistimet kiinne.
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 9.1.2011 12:19
- Viesti:
Varmaan sieltä soittimen takaa menee kaiuttimille suoraan ja soittimen ylin liitinrivi sisältää 6-napaisen liittimen mistä lähtee linjatasoinen signaali takakontin vahvistimelle joka ohjaa subia ja takakaiuttimia.
Jos siinä soittimen kaiutinliittimessä on vain ne keskimmäiset 4 piuhaa kiinni niin tuolleen menee :)
Saattaa hyvällä tuurilla olla soittimen liittimien kytkennät siinä soittimen rungossa merkattuna.
Joissain noissa on kyllä ollut täysaktiivisetti jolloin siitä 6-napaisesta liittimestä lähtee niin etu- kuin takakaiuttimille signaali. Liitin on sitten sama kuin Blaukkarin soittimissa joten adapterilla saa suoraan rca-tasoisen signaalin.
Ottaa ensin soittimen irti ja kurkkaa mitä piuhoja on kiinni.
Jos siinä soittimen kaiutinliittimessä on vain ne keskimmäiset 4 piuhaa kiinni niin tuolleen menee :)
Saattaa hyvällä tuurilla olla soittimen liittimien kytkennät siinä soittimen rungossa merkattuna.
Joissain noissa on kyllä ollut täysaktiivisetti jolloin siitä 6-napaisesta liittimestä lähtee niin etu- kuin takakaiuttimille signaali. Liitin on sitten sama kuin Blaukkarin soittimissa joten adapterilla saa suoraan rca-tasoisen signaalin.
Ottaa ensin soittimen irti ja kurkkaa mitä piuhoja on kiinni.
Joo, täytyy huomenissa kokeilla kunnolla sitä irrotusta oikein työkaluin. Ajattelin tehdä tästä tonne projekti topicin, kun aloitan hommat. Lienee varmaan monille niille hyödyksi, jotka omaan audiinsa mielivät laitteistoa vaihtaa. Tähän voi kirjotella nyt kaikkia perusvinkkejä helpottamaan tota uuden laitteiston valintaa yms.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 9.1.2011 12:19
- Viesti:
Kannattaa se Alpine laittaa ja siihen se 300 naviboksi. Voipi olla hieman halvempi kartoiltaan ja monipuolisempi muutenkin.
Mittaristosta tietty häipyy tuolloin kaikki soittimeen liittyvä näyttö. Tuossa pitäs kuitenkin ajotietokoneen toiminnot pystyä edelleenkin viiksestä hoitamaan. Joissakin kun soittimen kautta ajotietokoneen ohjaus jne, mutta miksihän se pelkkä kulutusäyttö joillekin se kopastuskivi soittimen vaihtoon - kait se silti kaiken vie mitä tankkiin laittaa.
Aiemmissa aanelkuissa vahvari on parin tupakka-askin kokoinen ellei kyseessä ole täysaktiivisetti. Ja yleensä se vaffi on kiinni siinä subissa ellei sitten kuten aiemmissa suoraa kiinni takaovien kaiuttimissa.
Mittaristosta tietty häipyy tuolloin kaikki soittimeen liittyvä näyttö. Tuossa pitäs kuitenkin ajotietokoneen toiminnot pystyä edelleenkin viiksestä hoitamaan. Joissakin kun soittimen kautta ajotietokoneen ohjaus jne, mutta miksihän se pelkkä kulutusäyttö joillekin se kopastuskivi soittimen vaihtoon - kait se silti kaiken vie mitä tankkiin laittaa.
Aiemmissa aanelkuissa vahvari on parin tupakka-askin kokoinen ellei kyseessä ole täysaktiivisetti. Ja yleensä se vaffi on kiinni siinä subissa ellei sitten kuten aiemmissa suoraa kiinni takaovien kaiuttimissa.
Nonii eli sain revittyy sen RNS-E:n nyt irti. Eli tällänen johtokaavio ja liitin löytyi. Ilmeisesti mankka ohjaa etukaiuttimia suoraan ja takakajarit + subi on erillisen vahvarin kautta. Käsittääkseni mankasta lähtee rca-tasoinen signaali taakse ja eteen siis normaali kaiutinsignaali.
http://aijaa.com/v.php?i=008937454257.jpg
http://aijaa.com/v.php?i=002827454260.jpg
Eli pystyykö tollasee Ground Zeron 4kanavaisee vahvarii niin että etukaiuttimille tulee tuo ääni high-level inputtina ja takapään äänentulo pitäis vissiin modailla jollain ihmeellä rca:ksi, jonka kytken vavarii? Sitä vahvaria ei kyl viel ole löytyny autosta vaikka kuinka etin :D Ja jos tämä nyt ei onnistu, isken Alpinen kiinne. Silti en saa takakaiuttimille ääntä, ennenku se vahvari löytyy josta voi käydä kiinne niihin takaovielementtien johtoihin.
http://aijaa.com/v.php?i=008937454257.jpg
http://aijaa.com/v.php?i=002827454260.jpg
Eli pystyykö tollasee Ground Zeron 4kanavaisee vahvarii niin että etukaiuttimille tulee tuo ääni high-level inputtina ja takapään äänentulo pitäis vissiin modailla jollain ihmeellä rca:ksi, jonka kytken vavarii? Sitä vahvaria ei kyl viel ole löytyny autosta vaikka kuinka etin :D Ja jos tämä nyt ei onnistu, isken Alpinen kiinne. Silti en saa takakaiuttimille ääntä, ennenku se vahvari löytyy josta voi käydä kiinne niihin takaovielementtien johtoihin.
Vahvari voi olla tehdas-subbarissa, joka sedanissa vissiin on hattuhyllyn alaosassa. Tämä on vähän epävarma tieto.
RNS-E on kyllä hyvä laite tuohon autoon, ja on siellä takana linjalähdöt sekä eteen, että taakse. RNS-E:ssä on vain etukanavien vahvistin, taka-kanavia varten pitää aina olla erillinen vahvistin.
edit: ekassa kuvassahan on Line Out (LF, RF, LR ja RR) sekä yhteinen maa. Niihin vain rca-piuhat kiinni.
RNS-E on kyllä hyvä laite tuohon autoon, ja on siellä takana linjalähdöt sekä eteen, että taakse. RNS-E:ssä on vain etukanavien vahvistin, taka-kanavia varten pitää aina olla erillinen vahvistin.
edit: ekassa kuvassahan on Line Out (LF, RF, LR ja RR) sekä yhteinen maa. Niihin vain rca-piuhat kiinni.
C liittimessä näyttäisi olevan matalatasot tarjolla etu- ja takapäälle (RR,RL,FR ja FL). AutoHiFi liikeistä voi tilta adapterit jos ei itse halua kytkeä RCA-johtoja liittimeen.
DSP on juuri se vahvistin.
Jos vahvistaa pelkän takapään, niin on musta muovikuorinen.
Malli joka vahvistaa etu ja takapään, on rivoitettu alumiinikuorinen.
DSP on juuri se vahvistin.
Jos vahvistaa pelkän takapään, niin on musta muovikuorinen.
Malli joka vahvistaa etu ja takapään, on rivoitettu alumiinikuorinen.
Selvä, eli kyllä siihen ilmeisesti saisi etu- sekä takapään tuolla matalatasoisella kiinni. Tulin kuitenkin siihen tulokseen, että suoritan projektin Alpinen IXA-W404 mankkaa käyttäen. Siihen saa kolme paria rca johtoja, jolla saan kaikki kanavat varmasti toimimaan ongelmitta ja takaa hyvän äänen ulostulon. Lisäksi Alpinen soittimessa on erillinen subwoofer tasonsäätö, sekä paljon muita säätö-ominaisuuksia.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa