Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?
Valvoja: ffp jäsenet
-01 Passat 1.9 TDI (130 Pd) 4-Motion 230 Tkm, nyt ajettu noin 6 Tkm ohjelmalla ja EGR tulpattuna, koneeseen vaihdettu öljyjä ja nesteitä... Ai niin ja turbo...
KOP KOP KOP (koputtaa / suorastaan hakkaa puuta...)
KOP KOP KOP (koputtaa / suorastaan hakkaa puuta...)
Viimeksi muokannut Dankkis, 9.12.2010 8:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 1.12.2010 7:37
-
- -
- Viestit: 321
- Liittynyt: 4.11.2009 7:56
1.9TDI ahu vm-98
1.9 tdi ahu 463tkm mittarissa, koneeseen "kuulemma"tehty 360000 ylä/alakerta remontti.
Nokka-akselin vaihdoin 452000tkm kohalla.
Nokka-akselin vaihdoin 452000tkm kohalla.
toi vei uutena 15tkm:n välein sen litran, sit siitä pikkuhiljaa lisi ja nyt on menny tuonvälin n. 400tkm - 794tkm sen 1litran/10tkm
On kyllä uskomaton vehje ollu! alkuperäinen laturi ja startti muunmuassa. Ohjaustehostin piti vaihtaa 780tkm:n kohdalla =D
eilen tuli uusikoppanen 2.0TTdi ja DSG, sit katotaan sen kestävyyttä seuraavaksi, nyt mittarissa 1200km =D
On kyllä uskomaton vehje ollu! alkuperäinen laturi ja startti muunmuassa. Ohjaustehostin piti vaihtaa 780tkm:n kohdalla =D
eilen tuli uusikoppanen 2.0TTdi ja DSG, sit katotaan sen kestävyyttä seuraavaksi, nyt mittarissa 1200km =D
Tuo DSG on vissiin aika vikaherkkä, saabeja ajettu 600tkm automaattilaatikolla ilman mitään korjauksia, joten siihennähden vähä tollanen, Viimeviikolla oli tosta työ pakusta kohlittu oikee kylki solmuun, koitan ottaa kuvia ja vaikka likitellä jos ehtii varmaankin ensiviikolla suoristukseen ja maalaukseen, laitappa itte tästä uudesta tulokkaasta kuvia =)
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 25.12.2010 7:22
Golf 3 TD (ei eko) -92 taisipa olla n. 370K ennen ojaan tutustumista.
Passat 35i TDI -96 paukkui 400K yli kun piti päästä ruostekasasta eroon.
Seat Toledo -03 251K (tuli syksyllä)
Täytyy myöntää että vaggilaiset dieselit on kyl antanu huolettominta kyytiä tässä perheessä. Onhan noita bensariisikippoja sun muita vääräuskosten vehkeitä ollu mut aika nopeesti niistä on eroon halunnu.
Passat 35i TDI -96 paukkui 400K yli kun piti päästä ruostekasasta eroon.
Seat Toledo -03 251K (tuli syksyllä)
Täytyy myöntää että vaggilaiset dieselit on kyl antanu huolettominta kyytiä tässä perheessä. Onhan noita bensariisikippoja sun muita vääräuskosten vehkeitä ollu mut aika nopeesti niistä on eroon halunnu.
Tuli passatti meille perheeseen.Joo on hieno joku gt tdi -94 ja on automaatti-ilmastointi,nahka recarot sähköllä,webasto ja ikkunat ja lukot tietysti kauko-ohjattuja.Mittarissa 340tkm. ja huoltokirja on.Kesti tasan päivän (60km) ja pumpusta jousi poikki,noh huollossa uus jousi,sammuttaja ja tiivisteet.Paikalleen ja ajoitukset kellolla kohdalleen. Eikä käyntiin,ensin oletus johtosarjaa ja releitä kohtaan.Kaikki kannettu uutta ja johdot tarkisteltu,eikä käyntiin kuin silloin tällöin ja satunnaisia aikoja.Vikakoodoa antaa luistinasentoanturista,sekin vaihdettiin uuteen ja samaa koodia antaa. Oiskohan sitten boksivika kun ei oikein enää muuta tunnu löytyvän.Noh tuohan ei sitten tunnu boksia löytyvän kuin merkkiliikkeestä ja sillä hintaa saa olla siellä. Eli eipä tule meidän perheeseen enää tuollaista tai das volsua minkään laista. Kun vaan sais tuon verstaasta jollekin hölmölle uunotettua,niin elämä taas hymyilis.Paska mikä paska!
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 25.12.2010 7:22
Ei tässä lannistuttu ole,tuli vaan hommattua tuollainen peli mihin luulin löytäväni helposti vara/purkuosia,mutta toisin kävi.Vika paikallistettu tuohon moottorinohjaukseen ja sitä kun ei tunnu löytyvän mistään muualta kuin merkkihuollosta.Nyt sitä laitosta on siellä käyny jo parikin asentajaa ihmettelemässä ja tutkimassa,mutta kun käytössä on boschin vikakoodinlukija niin arvailuksi on mennyt.Mieli tekis muuttaa koko auto vaijjerikaasulle ja heittää jorpakkoon nuo sähköhimmelit.Tosin olen varma et nekin sais kuntoon jos vaan aika riittäis,tulee vaan kotoa painetta niskaan kun tämän piti olla mamman kauppakassi ja suht varma toiminen.Taidan kasata tuon kesäauton ja ottaa liikenteeseen kun se ainakin toimii kuin kello,ei vain haluais pilata sitä talvikeleillä.Jos Jyväskylästä volkkaritaitajaa löytyy,jolla halua tulla autoa tutkimaan niin onnistuu.Auto lämpöisessä hallissa ja tarvittaessa löytyy kanettava nettiyhteydellä ja korvaustakin saa,ilmasin ei tartte tehdä.Ja saa sitä tulla katsomaan ihan ostoaikeissa jos joku siitä haluaa jotain tarjota,on ihan siisti peli ja jokaisesta ruostekohdasta saa kossupullon tai pullakahvin...
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 25.12.2010 7:22
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 9.9.2009 9:08
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 2.1.2009 18:03
t4 1997 2.5tdi
mulla on 2.5tdi mittarissa 815300km puolilitraa ottaa öljyä 10000km kun vaihtaa öljyt ollut vanha taksi eikä tiedoista löyty että olisi konetta aukastu ja voimaa on lisätty ja hyvin on kestäny
Ei ole tiisseli eikä saksalainenkaan, mutta toisena autona Honda Civic -89 1.4 ja ajettu 721tkm. Kone, kytkin,laatikko ja kaikki pyörän laakerit alkuperäisiä muutamia osia mainitakseni. Kansi käytetty muutaman kerran auki syylärin tukkeutumisesta johtuneesta lämmönnostosta palaneen kannenpahvin takia. Yksi venttiili vaihdettu myös, kun venttiileita ei oltu säädetty ja poltti yhteen reijän.
Auton taustasta sen verran, että isä osti auton -97 104tkm ajettuna ja lahjoitti minulle 2008 jouluna 669tkm ajettuna.
Auton taustasta sen verran, että isä osti auton -97 104tkm ajettuna ja lahjoitti minulle 2008 jouluna 669tkm ajettuna.
-
- -
- Viestit: 14
- Liittynyt: 25.6.2011 13:40
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 30.4.2011 14:24
497tkm AAZ ventossa. Kone tuntuis kestävän kevyesti vielä toisenki puol miljuunaa, mutta loppuauto ei todellakaan kestä niin kauaa....
Kevääseen mennes pitäis ottaa kone pöydälle täyttä läpikäyntiä varten ja sitten istuttaa maasto-Suzukin keulalle :D kone saa savuttaa lopun elämänsä mettäs ja suolla.
Kevääseen mennes pitäis ottaa kone pöydälle täyttä läpikäyntiä varten ja sitten istuttaa maasto-Suzukin keulalle :D kone saa savuttaa lopun elämänsä mettäs ja suolla.
passat -98 lapsenkuletusarkku AFN
just tuli viime sunnuntaina 400tkm ja nyt suunnitellaan paininkuppien vaihtoa jakorempan yhteydessä, konetta ei muuten auottu ja kytkinkin vakio.
hammastanko ja tukivarret ne perinteiset sekä repullinen pyöränlaakereita ja vetarin ulompia niveliä.
on muuten työläs vaihtaa tuo hammastanko ;)
just tuli viime sunnuntaina 400tkm ja nyt suunnitellaan paininkuppien vaihtoa jakorempan yhteydessä, konetta ei muuten auottu ja kytkinkin vakio.
hammastanko ja tukivarret ne perinteiset sekä repullinen pyöränlaakereita ja vetarin ulompia niveliä.
on muuten työläs vaihtaa tuo hammastanko ;)
Vw Bora ASZ 96KW
Mittarissa nyt 402tkm ite päästelly autolla nyt ~200tkm keskinopeus n. 70km/h.
Longlifellä mennään vaihtoväli n. 24-26tkm. Nokkia oon parikertaa kattonut 1 ehkä pientä kulumaa. Suurta vikaa ei voi olla kun savua ei saa millään tulemaan.
etuiskarit vaihdettu, samaten toinen pyöränlaakeri. Jarrulevyt alkuperäset :D ("Muutama" pykälä löytyy takapuolelta, mutta tasasesti ottaa, katotaa vieläkö katsastus setä päästä läpitte.Kulunut n. 4-5mm) Iskarien yläpään laakerit vaihdettu ja pitäis taas vaihtaa (kestävyys tuntuu olevan tuo 200tkm) Keskikulutus n. 5,1l/100km
Toivottavasti vielä kestää pitkään=) Lisää kertyy n. 5-6tkm/kk.
Mittarissa nyt 402tkm ite päästelly autolla nyt ~200tkm keskinopeus n. 70km/h.
Longlifellä mennään vaihtoväli n. 24-26tkm. Nokkia oon parikertaa kattonut 1 ehkä pientä kulumaa. Suurta vikaa ei voi olla kun savua ei saa millään tulemaan.
etuiskarit vaihdettu, samaten toinen pyöränlaakeri. Jarrulevyt alkuperäset :D ("Muutama" pykälä löytyy takapuolelta, mutta tasasesti ottaa, katotaa vieläkö katsastus setä päästä läpitte.Kulunut n. 4-5mm) Iskarien yläpään laakerit vaihdettu ja pitäis taas vaihtaa (kestävyys tuntuu olevan tuo 200tkm) Keskikulutus n. 5,1l/100km
Toivottavasti vielä kestää pitkään=) Lisää kertyy n. 5-6tkm/kk.
366tkm ja rapiat. Hienosti skulaa!! Omistukseni aikana vaihdettu kansi, turbo, jakohihna x2.
Tätä ennen vaihdettu männät, alakerran laakerit, kanget, pumppu ja laturi. (by autoaasi Forssa) Nämä kaikki viimeisen 6tkm aikana. :D Alkaa oleen naurussa pidättelyä, et mitäs vielä menee ;) Ja tosiaan auto ollut minulla nyt sen noin 2 kuukautta.
Tätä ennen vaihdettu männät, alakerran laakerit, kanget, pumppu ja laturi. (by autoaasi Forssa) Nämä kaikki viimeisen 6tkm aikana. :D Alkaa oleen naurussa pidättelyä, et mitäs vielä menee ;) Ja tosiaan auto ollut minulla nyt sen noin 2 kuukautta.
Viimeksi muokannut Kalioli, 1.9.2011 17:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cordoba AGR:llä on 1kk vajaa vuosi ajeltu. Ostettaessa mittarissa oli 315tkm ja nyt menään 356tkm kohdalla. Tän kuun loppuun kun ajelee niin on sitten 360tkm taulussa ja 45tkm vuodessa. Kaikkea pientähän tuohon on saanut vuoden sisään vaihdella, mutta ei mitään suurta. Toivottavasti kestää vielä pitkään =). 500tkm olis tavotteena tuolla körötellä ehkä pidempäänkin ;)
Profiilin -04 Touranilla päästetty 194tkm, kulutus pyörii nurkissa 6.8/100km, maantiellä 5.6-6.0 ajotietokoneen mukaan, tankkaamalla todennettuna menee 0.2L vähemmällä. Autossa pykälää normaalia suuremmat renkaat->nopeusmittarin virhe 0 km/h.
166tkm 3/09 vaihtoautotakuun piikkiin uusi sylinterikansi, sekä webastoon vesipumppu ja lämpötunnistimet, viime syksynä uusi vauhtis ja kytkin omaan piikkiin sekä imusarjan sammutus/egr-säätöläppä. Muuten ihan perushuolloilla päästy. Mitä nyt koritakuuna luukkuja/ovia vaihdeltu.. :D
166tkm 3/09 vaihtoautotakuun piikkiin uusi sylinterikansi, sekä webastoon vesipumppu ja lämpötunnistimet, viime syksynä uusi vauhtis ja kytkin omaan piikkiin sekä imusarjan sammutus/egr-säätöläppä. Muuten ihan perushuolloilla päästy. Mitä nyt koritakuuna luukkuja/ovia vaihdeltu.. :D
Täältä löytyis "vähä" ajettu T5:nen 96kw aut. 2.5 vm.07 G.L.E VIP busines bussi. Mittarissa vasta 675000km Ja matka jatkuu.
Nyt on ihan ammatillisesta mielenkiinnosta pakko kysyä. Onko kolmas turbo, toinen vaihteisto ja toinen nokka-akseli menossa?
Tulee korjailtua pääasiassa T5:sia elannon saamiseksi ja nuo on huomattu kulutustavaraksi :D (toki ovat rankassa ammattikäytössä kaikki niin voi vaikuttaa meillä esiintyviin mallivikoihin, mutta silti)
Huomasitkos, W13 kuinka iso liuta paljon ajettuja 2.5 TDI:tä tänne on lueteltu? :)
Ei kovin syvällisesti tullu luettua ketjua, ja kyllä se on tiedos että T5 kestää kilometrejä, mutta tollasia pikkuosasia saa vaihdella matkanvarrella ainaki meidän asiakkaille, vai johtuuko se vaan niiden "ei niin nätistä" ajotyylistä ja normaaleilla ihmisillä ei em. ongelmia ole? :D
T5 - Portteri
Työajossa tulee vedettyä T5:sta portteria. 308 Tkm, 220 tkm meni nokka-akseli, vaihdettu kaksoismassavauhtipyörää pari kertaa yms. Nyt menossa turbo ja pitää hemmetinmoista rallatusta esim. moottorijarrutuksissa. Kulutuskamaa siis. Tehot on kateissa, just menee 120 kun oikein kierrättää.
Iskareiden yläpuolen laakereita (?) saa vaihtaa 60tkm välein, rutina aivan jumalatonta.
Toki, juustolla varustetut autot saavat aika rankat kilsat.
Oma 1.9 Tdi Golf V ml. 165tkm, lisää kilsoja kertuu 45tkm / vuosi vauhdilla. Just vaihdettu kaksoismassa + kytkin. Vakkari temppuilee, menee pois päältä kun vilkuttaa oikealle -> Viiksi vaihtoon. Kulutus maantiellä (laskettu) 4,2 / 100 km.
Iskareiden yläpuolen laakereita (?) saa vaihtaa 60tkm välein, rutina aivan jumalatonta.
Toki, juustolla varustetut autot saavat aika rankat kilsat.
Oma 1.9 Tdi Golf V ml. 165tkm, lisää kilsoja kertuu 45tkm / vuosi vauhdilla. Just vaihdettu kaksoismassa + kytkin. Vakkari temppuilee, menee pois päältä kun vilkuttaa oikealle -> Viiksi vaihtoon. Kulutus maantiellä (laskettu) 4,2 / 100 km.
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 9.9.2009 9:08
Profiilissa olevalla Cauravellillä löytyy kilometrejä 513tkm, kansiremontti tehty enne 500 tuloa (syytä en tiedä, ite ajanu vasta n.18tkm). Kori maalattu ikkunoiden alalaitaan asti muuten perus öljy & jakopää huollot ajallaan, joten hienossa kunnossa ja matkaa taittaa vielä ainakin tuomiopäivään asti !
Profiilin passatti tuli myytyä siinä 220tkm kohdilla kunnes alko bensankäyttö kyrsimään. :) Itsellä siihenkin kilometrejä kerty 90tkm.
Profiilin passatti tuli myytyä siinä 220tkm kohdilla kunnes alko bensankäyttö kyrsimään. :) Itsellä siihenkin kilometrejä kerty 90tkm.
-
- -
- Viestit: 37
- Liittynyt: 9.11.2006 13:53
-
- -
- Viestit: 84
- Liittynyt: 30.1.2011 21:35
Mistä kestävämpi kytkin transportteriin
2006vm 1,9tdi 77kw tarviis uuden kestävämmän kytkinpaketin. Mistä kannattaa kasata tai hommata. vääntöö pitäisi noi 400nm kestää.
-
- -
- Viestit: 25
- Liittynyt: 18.10.2006 10:26
-
- -
- Viestit: 20
- Liittynyt: 13.6.2011 18:08
Vähä
Kuulema. Mittarissa 385 000 1,6d vaihtomoottori alkuperäinen moottori oli kestäny 550 sit pamahti jotain kori on edelleen kunnossa aika huikeat km kori -84
Pitääs nyt tulla päivittelemään kun seattiin tuli kiitettävä luku mittariin..
Eli 2003vm ipitsa 1.9tdi 100hv ja 350tkm pyörähti mittariin..
Ainoita vikoja ollu kuluneet osat alustassa ja konehuoneen happamuus.. Ja ekalla turbolla mennään vielä.
Kääntölaakerit tuli lopputalvesta vaihdettua ja nyt ne pitää taas ääntä..
Eli 2003vm ipitsa 1.9tdi 100hv ja 350tkm pyörähti mittariin..
Ainoita vikoja ollu kuluneet osat alustassa ja konehuoneen happamuus.. Ja ekalla turbolla mennään vielä.
Kääntölaakerit tuli lopputalvesta vaihdettua ja nyt ne pitää taas ääntä..
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Scania 124 420 -02 ajettu 796600km. n.10tkm sitte meni ahtimesta akseli poikki, seuraavassa huollossa tehdään suutinremontti ja n.700tkm ajettuna tehty kytkinremontti. Pari vuotta sitten meni välikardaanista ristikko liikennevaloissa. Ei muita isompia vikoja... Nyt sillä onkin ajettava vielä saman verran kun kalliita remonttejä tehty niin paljon.
Moi kaikki..Liityin tälle foorumille äsken koska ostin viikko sitten.. vw passat 3b variant 1,9tdi vm.2000 kilonmetrejä oli 493000km mutta joku "täydellinen"kansiremppa tehty 5/2007..kertokaa viisaammat mitä se remppa pitää sisällään..minkäläinen tuo 1,9tdi 66kw ahu kone on kestoltaan yleensä..mun autoon oli 490000km:ssä eli 3 tkm sitten tehty kytkin ja vauhtipyörä remppa ja vuosi sitten laturi+koko jakopään hihnanvaihto,kiristäjät,vesipumppu 450000km:ssä...eli onko odottettavissa huolettomia kilonmetrejä vai iskinkö käteni paskaan..katsastettu kuukausi sitten ja itse olen nyt ajanut vasta 500km mutta hyvältä on tuntunut...kittos vastanneille ps..pitänee erota ford foorumista nyt kun merkki vaihtui volkkariin..
VW Jetta 1.6 CL diesel vuodelta 1989. Hieno peli, takana 377 000 km, joista itse olen ajanut 48 000 (ollut mulla tasan vuoden verran). Harmikseni matkamittari on alkanut pysäyttelemään itseään, kun koppi lämpiää; kestää n. 60 kilometrin ajon, jonka jälkeen jämähtää paikalleen.
Mutta auto vaikuttaa kyllä helvetin kestävältä, ja vielä parasta tässä on että ruostetta ei tästä hyvin hoidetusta yksilöstä juurikaan löydy. Täytyy vaan toivoa tekniikalle pitkää ikää.

Mutta auto vaikuttaa kyllä helvetin kestävältä, ja vielä parasta tässä on että ruostetta ei tästä hyvin hoidetusta yksilöstä juurikaan löydy. Täytyy vaan toivoa tekniikalle pitkää ikää.

-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Joka vanhoja muistelee sitä tikulla silmään, mutta....
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=147440&highlight=
=D Eli VAGgilaiset ei olekaan ainoita autoja jotka hajoaa? =O
Renek
PostPosted: Monday 31.10.2011 21:20:07 Post subject:
saabbi lähenee 170tkm eli 165tkm ajeltu, portterissa varmaan se 155tkm eipä oo itte sillä pahemmin tullu ajettuuu...
Saabista sitte pärähti imusarja paskaksi, ihana tonnin remontti edessä.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=147440&highlight=
Renek
PostPosted: Friday 4.2.2011 21:57:03 Post subject:
oletko kattonut saabeja, ainakin kestää kilometrejä nuo koneet. itselä nyt hiukan yli 140tkm ajeltu automaattiaskilla, ja aika reipasta moottoritie ajoa jonkun verran tullut, mutta auto vaan kiittää kun polkaisee =)
=D Eli VAGgilaiset ei olekaan ainoita autoja jotka hajoaa? =O
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 24 vierailijaa