VCDS:
005522 - Altitude Sensor / Boost Pressure Sensor: Implausible Correlation
P1592 - 006 - Short to Plus
Freeze Frame:
Fault Status: 11010001
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 2
Reset counter: 40
Mileage: 56139 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 18:52:53
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 144.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
0.00 %
Voltage: 12.09 V
Pressure: 1001.1 mbar
Pressure: 1192.8 mbar
Ross-Tech wikistä:
18000/P1592/005522 - Altitude Sensor / Boost Pressure Sensor: Implausible Correlation
Possible Symptoms
Malfunction Indicator Light (MIL) active
Limp Mode active
Possible Causes
Wiring from/to Boost Pressure Sensor (G31) faulty
Ground Spots corroded
Boost Pressure Sensor (G31) faulty
Possible Solutions
Check Wiring from/to Boost Pressure Sensor (G31)
Check Ground Spots for Corrosion
Check Boost Pressure Sensor (G31)
Special Notes
When found in 2.0l TDI-PPD (BMN), check TSB/TPL's first.
Possible Causes: Software Issue, High Resistance in Engine Wiring Harness, Ground Spots corroded
Possible Solutions: Check/Update Engine Control Module Software, Check Wiring from/to Boost Pressure Sensor (G31), Check Ground Spots for Corrosion
Koitin vähän Googletella, mutta ei mitään tyyppivikaa ainakaan tunnu löytyvän.
Edit: Tuollainen löytyi: http://65.110.12.166/showthread.php?t=163960
Vihjaillaan sekä ahtopaineanturin että ECU:n softan perään. ECU nyt on toiminut tuon 56000 km ihan OK. Mutta vika nyt ilmeisesti tulee tuosta, että nuo kaksi painelukemaa eivät ole samat kun virrat löydään päälle.