1.9 tdi ahu katin tyhjennys!?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

epeli86
-
Viestit: 44
Liittynyt: 28.12.2010 15:49

1.9 tdi ahu katin tyhjennys!?

ViestiKirjoittaja epeli86 » 28.1.2011 13:10

Olis menossa passattiin 2.5" suora pakoputki ja pitikin kysellä että millä ootte ton katin saanu tyhjennettyä? Kun on semmoset mutkat siin ettei pääse suoraan sitä tökkimään... Saako sen kierretagolla tökkimällä rikki? vai tarviiko se rälläköidä juuresta poikki ja sit hitsata takas? Mahtaako äänet muuttua kovinkin paljon kun putki suurenee ja tulee vaan yks läpivirtaava pönttö?

Heebo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 11.10.2006 11:04

ViestiKirjoittaja Heebo » 28.1.2011 14:50

Helpottaahan se jos sen toisestapäästä katkasee. Ei pitäs äänet hirmu pahaksi kasvaa... sopiva murina ja vihellys.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 28.1.2011 17:07

Ensiksikin niistä äänistä. Omaan ex mk1 TDI Toledoon tuli värkättyä suorempaa putkea. Siinähän on katin lisäksi vakiona 3 vaimentajaa. Lähdin perästä päin yksitellen poistamaan niitä vaimentajia ja ihmettelin kun ei tunnu vaikuttavan ääneen mitenkään vaikka oli jo kaikki kolme änkkäriä pois. Ainoastaan katti enää paikallaan. Katin kun tyhjennin niin äänet kasvoi kyllä reilusti. Mutta ei tuossa ollut kyllä sitten yhtään vaimentajaa edes. Nykyiseen GIV 1.9TDIPD farkkuun tein läpeensä 3 tuuman putkiston ja tuli kyllä todella hyvä ja hiljanen. Ei paljoakaan vakiosta äänet kasvanu. Tietyillä kierros / rasitusasteilla saatto tulla jopa vähän hiljaisempi.

Katin tyhjennin leikkaamalla päädyt pois ja hitsasin loivemmat supisteet niihin tilalle.

Tässä vähän kuvia aiheesta.

DP
Kuva Kuva

Katti joka muutettu vaimentajaksi ja täytetty pakoputkivillalla. Olisi tullut kumpaankin päähän nuo pitkät supisteet vaan ne oli kaupasta loppu.
Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva

Loppu putkisto on sitten vaan suoraa ja mutkia sekä itse tehty vaimentaja takana 3"->2x2,5".
Kuva Kuva Kuva
Kuva Kuva Kuva
Kuva Kuva Kuva

epeli86
-
Viestit: 44
Liittynyt: 28.12.2010 15:49

ViestiKirjoittaja epeli86 » 28.1.2011 20:12

No tuossahan on todella siististi tehty putkisto;) Itettä ei oo ku paska ydintäytelanka mikki millä on mahdoton saada tiivistä saumaa ni ei pysty noin laajasti ruveta hitsailee... Downpipen jälkeen putkisto pitäis olla asennettavissa ilman hitsauksia, Tosin kyllä lemmarit korvaan migillä.

epeli86
-
Viestit: 44
Liittynyt: 28.12.2010 15:49

ViestiKirjoittaja epeli86 » 28.1.2011 22:26

Kuinkahan mahtavat puuttua katsastuksessa tuon omatekoiseen putkistoon kun eikös vm98 uudemmissa pitäis olla joku e hyväksyntä tai jotain!? Kun tuo oma on vm99.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 29.1.2011 10:31

Omaa pitäs mennä huhtikuussa näyttää konttorille. Mutta ei nuo katsarit ole tuntunu olee moksiskaan esim kavereiden autoissa olleista omavalmisteputkistoista.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 29.1.2011 10:34

Tuleehan tuo omakin putkisto kolmessa osassa alas tuolta. Sekun on noilla pultattavilla laipoilla kasassa.

epeli86
-
Viestit: 44
Liittynyt: 28.12.2010 15:49

ViestiKirjoittaja epeli86 » 30.1.2011 13:43

Noniin nyt on putkisto kasassa ja oli todella helppo homma, Katin tyhjennystä lukuunottamatta... ei saatu sitä ekaa laippaa irti ni jäi toi katti tyhjentämättä:( Egr tukittiin samalla. Äänet ei muuttunu oikeestaan ollenkaan:(

epeli86
-
Viestit: 44
Liittynyt: 28.12.2010 15:49

ViestiKirjoittaja epeli86 » 30.1.2011 23:17

Onkos tuo katti mahdollista saada pois purkamatta koko moottoria kun sen laipan pultit ei aukee, menee vaan pyöreeks ja rälläkkäkään ei mahdu sinne ni ei saa oikeen poikkikaa niitä. Mitä kautta toi katti ees tulis vaikka ton lapan saiski auki? Vai tarviiko turbo purkaa pois eestä?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 31.1.2011 0:14

Jos sinulla ei sielä ole tehoa kolmatta- tahi neljättä sataa, niin turhaa työtä tuo katin tyhjennys.

epeli86
-
Viestit: 44
Liittynyt: 28.12.2010 15:49

ViestiKirjoittaja epeli86 » 31.1.2011 10:31

juu ei oo eikä tuu mutta kun se taitaa vaimentaa noita ääniä aika reilusti... Ois mukava ku himpun sais ääniä pihalle tuolta:D

Liyno
-
Viestit: 244
Liittynyt: 28.3.2006 22:06

ViestiKirjoittaja Liyno » 31.1.2011 13:48

:O Toiset tekee kaikkensa saadakseen hyvin virtaavan ja hiljaisen putkiston.

Oisko tuossa ideaa, jos katin poisto on liian hankalaa. http://www.nettivaraosa.com/tuning-osat/1072662

ramikoo
-
Viestit: 355
Liittynyt: 12.3.2009 21:27

ViestiKirjoittaja ramikoo » 31.1.2011 13:59

Ja tietysti tuon ikäisessä jos katti rupeaa vuotamaan, niikuin itsellä niin mielummin tuon tyhjentää ja putkittaa kuin laittaa tilalle vaikka purkuosan.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 31.1.2011 19:34

Mulla sai cordobaan jäädä vakio putkisto paikoillen kun koitin rullilla kokonaan ilman, vaikutus oli 1,6 hp.....

Liyno
-
Viestit: 244
Liittynyt: 28.3.2006 22:06

ViestiKirjoittaja Liyno » 5.2.2011 12:29

Mikä oli Putkolla huipputeho tuossa putkivertailussa?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 5.2.2011 13:26

180.5hp


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 55 vierailijaa