Autona edellämainittu Seat Leon 2001, ASV 110hp (81kw) moottorilla. Autoa viritetty isommalla turbolla, coolerilla, lastulla, suuttimilla jne. Autossa on yllättäen ilmennyt ongelmia, joita koitan pukea jotenkin sanoiksi:
Auto käynnistyy normaalisti, n. 15sec kuluttua syttyy hehkuvalo vilkkumaan ja auto antaan kolme vikakoodia: 17655, 17965 ja 19062. Koodeja selailin Ross-tech :ltä ja syiksi ehdotettiin mm. N75, rikkoutuneita putkia/johtoja/liittimiä. Imuputkistoa olenkin tutkinut eikä mitään ole löytynyt. N75 on kokeiltu ja putsattu, naksuu mutta toiminnasta ei ole varmuutta. Siitä huomenna lisää kun laitan kaverin S3 audista N75:n jos edes käy tuo bensaversio dieseliin.
Myös Maf on irroitettu ja puhdistettu ilman tuloksia. By-passin venttiiliä olen liikutellu auton ollessa käynnissä käsin ja se ei ole tukossa. Toiminnasta ei vielä ole varmuutta.
Sitten itse vikaan: Auto ei ota kierroksia yli 3000, satunnaisesti saattaa ottaa 4000, tehot, ahdot ja vääntö puuttuvat kokonaan (kuin litran micralla ajaisi), ilmeisesti turbo alkaa ääntämään 3000 kierroksen kohdalla kuin se "pätkisi" tai olisi jumissa kokonaan. Satunnaisia ahtopiikkejä mittarissa havaittavissa. (Tosin mittari kiinni By-passin ja coolerin välissä) Myöskään N75 liittimien irroittamisella --> koeajo, tai Maf liittimien irroittamisella --> koeajo, ei ollut vaikutusta asiaan.
Ahtimen hukkaportin tanko liikkuu n. 5mm joka on ihan normaalia? Myöskään hukkaportin kellolle menevä putki (toinen pää N75:ssa) ei ole tukossa. Kannattaako ahdin purkaa/puhdistaa vai ei?
Mitä siis kannattaisi seuraavaksi kokeilla?
Päätin kysyä foorumilaisilta neuvoa ennen uusien osien ostoa, ehjiä osia kun on turha korvata jos jollain parempaa tietoa asiasta.
Leon 1,9TDI ASV ongelmia! Apua kaivataan...
Valvoja: ffp jäsenet
SIIS TÄH???
Ei todellakaan käy
Eihän tuossa ole edes mitään By-pässiä :D
Ei tuossa kyllä ole hukkaporttiakaan :D
Jokunen tunti foorumin lueskelua ja logittelua ajossa
Siitä huomenna lisää kun laitan kaverin S3 audista N75:n jos edes käy tuo bensaversio dieseliin.
Ei todellakaan käy
Satunnaisia ahtopiikkejä mittarissa havaittavissa. (Tosin mittari kiinni By-passin ja coolerin välissä)
Eihän tuossa ole edes mitään By-pässiä :D
Koodi: Valitse kaikki
Ahtimen hukkaportin tanko liikkuu n. 5mm joka on ihan normaalia? Myöskään hukkaportin kellolle menevä putki (toinen pää N75:ssa) ei ole tukossa.
Ei tuossa kyllä ole hukkaporttiakaan :D
Mitä siis kannattaisi seuraavaksi kokeilla?
Jokunen tunti foorumin lueskelua ja logittelua ajossa
Perusteluja miksei S3:n N75 käy? Toimintaperiaate sama, ja jos liittimet käy niin miksei Ecu sitä osaisi ohjailla. Myöskin mielelläni kuuntelisin perusteluja mistä tiedät auton turbon merkin ja mallin ja onko kyseisessä hukkaporttia vai ei, ja ellen aivan puusilmä ole niin tunnistan by-pass venttiilin imuputkistosta, jäähdyttimen ja ilmanputsarin välistä.
Foorumeja tullut selailtua useampaan otteeseen, ja apua kaivattaisiinkin kyseiseen ongelmaan, onko turbo mahdollisesti viallinen vai ei. Vag comia ei tähän hätään löydy.
Foorumeja tullut selailtua useampaan otteeseen, ja apua kaivattaisiinkin kyseiseen ongelmaan, onko turbo mahdollisesti viallinen vai ei. Vag comia ei tähän hätään löydy.
Nyt kyllä tarvii jo kuvia tosta turbosta ja bypassista. Noista asioista olisi ehkä kannattanut kertoa jo ekassa viestissä kun ovat kuitenkin järjestelmään vaikuttavia osia. Oletuksena tuossa koneessa on VNT ahdin ja se on ilman mitään pässejä. Helposti voi olla vikaa tuollaisessa jälkiasenteisessa pässissä tai sitten jos toi kerta on hukkaporttiahtimella niin onko muukin järjestelmä päivitetty vastaamaan hukkaporttiahdinta. N75 ja sen letkutus ja softa kun ovat erilaiset VNT vs. hukkaportti.
FAIL...
Toimintaperiaate eri=S3 ohjaus ylipaineella ja vnt:ssä ohjaus alipaineella, liittimet voi olla samat tai eri mut siltikkään ei toimi :D
Olen joskus netistä katellut kuvia vastaavasta moottorista ;)
Tietty jos sinne on enemmälti tehty muutoksia niin sitten niistä kannattaa kertoa.
Perusteluja miksei S3:n N75 käy? Toimintaperiaate sama, ja jos liittimet käy niin miksei Ecu sitä osaisi ohjailla
Toimintaperiaate eri=S3 ohjaus ylipaineella ja vnt:ssä ohjaus alipaineella, liittimet voi olla samat tai eri mut siltikkään ei toimi :D
Myöskin mielelläni kuuntelisin perusteluja mistä tiedät auton turbon merkin ja mallin ja onko kyseisessä hukkaporttia
Olen joskus netistä katellut kuvia vastaavasta moottorista ;)
Tietty jos sinne on enemmälti tehty muutoksia niin sitten niistä kannattaa kertoa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 55 vierailijaa