T4 2,5 TDI polttoainesuodattimen vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
T4 2,5 TDI polttoainesuodattimen vaihto
Nyt iski probeema kesken matkan ja auto jäi tielle.
Vika: Polttoainesuodattimen alta, valkoisesta muovikorkista vuotaa polttoainetta maahan ja kone saa ilmaa niin paljon ettei jaksa pysyä käynnissä. Tiiviste korkin alla on paskana ilmeisesti?
Aamulla on siis lähtö ekana ostamaan uusi suodatin + tiivisteet ja sitten vaihdettava ne tuolla parkkipaikalla jonne sain auton kitkuteltua.
Kysymys kuuluu, miten suodatin on kiinni? Lähteekö se kiertämällä auki alapuolelta? Onko se patruuna vai koko peltinen laitos jossa on se muovimutteri päässä?
Vaihdan suodattimen, uuteen suodattimeen polttoainetta täyteen?
Pitääkö ilmata jotenkin?
Saako siihen päähän uuden muovimutterin jotenkin jos vika on siinä?
Ilmaahan siellä on nyt niin paljon ettei se edes käy. Yrittää kyllä rykiä.
Vika: Polttoainesuodattimen alta, valkoisesta muovikorkista vuotaa polttoainetta maahan ja kone saa ilmaa niin paljon ettei jaksa pysyä käynnissä. Tiiviste korkin alla on paskana ilmeisesti?
Aamulla on siis lähtö ekana ostamaan uusi suodatin + tiivisteet ja sitten vaihdettava ne tuolla parkkipaikalla jonne sain auton kitkuteltua.
Kysymys kuuluu, miten suodatin on kiinni? Lähteekö se kiertämällä auki alapuolelta? Onko se patruuna vai koko peltinen laitos jossa on se muovimutteri päässä?
Vaihdan suodattimen, uuteen suodattimeen polttoainetta täyteen?
Pitääkö ilmata jotenkin?
Saako siihen päähän uuden muovimutterin jotenkin jos vika on siinä?
Ilmaahan siellä on nyt niin paljon ettei se edes käy. Yrittää kyllä rykiä.
Suodatin ei ole oikeastaan millään kiinni, se on vain painettu siihen reikäänsä yläkautta. Vaihtoon saa mukavasti tilaa, kun ottaa umpion irti.
Kaksi letkua on kiinni klemmarilla ja yksi pistokemallinen on varmistettu sokalla
Suodattimen täyttäminen helpottaa käynnistymistä, kun itse vaihdoin viimeksi, ajoin ensin koneen lämpimäksi ja vaihdoin sitten suodattimen, niin ei tarvitse hehkutella. Pari kertaa saattaa sammahtaa tyhjällä suodattimellla. Jotkut sanovat, että suorasuihku ei tykkäisi ilmasta.
Kaksi letkua on kiinni klemmarilla ja yksi pistokemallinen on varmistettu sokalla
Suodattimen täyttäminen helpottaa käynnistymistä, kun itse vaihdoin viimeksi, ajoin ensin koneen lämpimäksi ja vaihdoin sitten suodattimen, niin ei tarvitse hehkutella. Pari kertaa saattaa sammahtaa tyhjällä suodattimellla. Jotkut sanovat, että suorasuihku ei tykkäisi ilmasta.
Tässä tapauksessa ei ole mahdollisuutta ajaa lämpimäksi. :( 16 pakkasta ja seisoo yön yli tien varressa...
Eli suodatin on siis kansineen kaikkineen yksi osa, ja painettu siihen reikaan? Eli letkut vaan irti ja vaihtoon...
Hitto kun sitä ilmaa siellä jo on tosi paljon, ja tietysti yritin yli tunnin saada sitä pohjamutteria tiiviiksi tien varressa, ja starttailin. Välillä jopa kävi hetken. Mutta lopputulema oli se, että sitä ei saanu tiiviiksi, vuoti lopulta kuin seula -> Tiiviste ihan hapero. Akun otin kotiin mukaan ja se on latauksessa, jotta huomenna on taas virtaa starttailla...
Eli suodatin on siis kansineen kaikkineen yksi osa, ja painettu siihen reikaan? Eli letkut vaan irti ja vaihtoon...
Hitto kun sitä ilmaa siellä jo on tosi paljon, ja tietysti yritin yli tunnin saada sitä pohjamutteria tiiviiksi tien varressa, ja starttailin. Välillä jopa kävi hetken. Mutta lopputulema oli se, että sitä ei saanu tiiviiksi, vuoti lopulta kuin seula -> Tiiviste ihan hapero. Akun otin kotiin mukaan ja se on latauksessa, jotta huomenna on taas virtaa starttailla...
Olisiko simppeleintä ostaa uusi suodatin, ottaa sen pohjasta muovikorkki ja ruuvata kiinni vanhaan paikan päällä. Täyttää vanhaan suodattimeen löpöä muutamai desi, starttailla käyntiin. Sitten körötellä vähän mukavampaa paikkaan jossa vaihtaisi koko uuden suodattimen.. tai voihan sen vanhankin sinne periaatteessa jättää jos ei halua vaihdella.....
Ja starttailuyrityksiä kannattaa tehdä suutinputket vähän löysytettyinä ja kiinni kun alkaa kunnolla ruiskuttaa läpi löpöä.
Ja starttailuyrityksiä kannattaa tehdä suutinputket vähän löysytettyinä ja kiinni kun alkaa kunnolla ruiskuttaa läpi löpöä.
Itse vaihdan T4 :seen kuivan suodattimen ,koska yleensä on vaikea saada suodattimeen täysin puhdas pa,varsinkin niistä pikkureijistä..
Portteri lähtee helposti käyntiin tyhjälläkin suodattimella ainakin lämpimästä. Ei kannata löysytellä suutinputkia .
Sokka irti putki sivuun ja kaksi lemmaria löysälle ja putket irti ,suodattimesta kiini ja nosto ylös ,jos tarttunut niin altapäin pukkaa ylöspäin sitä.
Purkamatta mitään ylimääräisiä umpioita.
Portteri lähtee helposti käyntiin tyhjälläkin suodattimella ainakin lämpimästä. Ei kannata löysytellä suutinputkia .
Sokka irti putki sivuun ja kaksi lemmaria löysälle ja putket irti ,suodattimesta kiini ja nosto ylös ,jos tarttunut niin altapäin pukkaa ylöspäin sitä.
Purkamatta mitään ylimääräisiä umpioita.
Nostellaanpas vanhaa aihetta.
Tänään aamulla -30 auto oli roikassa, lähti käyntiin, kävi hieman epätasaisesti ja sammui. Joten ajattelin jos ensimäisenä vaihtaisi tuon suodattimen joka sinänsä vielä hieman hankalaa koska peltikään ei aukea tällä pakkasella, vaijeri tai konepellin lukko jäässä. Mitä kautta siis tuon suodattimen nyt saa vaihdettua? Autowikin puolella luki että suodatin sijaitsee akun ja keulan välissä olevassa välipohjassa. Vaihdetaanko se pellin alta vai auton alta? Suodatinta ei ole varmasti pariin vuoteen vaihdettu joten siitä varmasti vika löytyy.
Auto on vm.2002 T4 2,5TDI caravelle. muistaakseni 110hp koneella.
Tänään aamulla -30 auto oli roikassa, lähti käyntiin, kävi hieman epätasaisesti ja sammui. Joten ajattelin jos ensimäisenä vaihtaisi tuon suodattimen joka sinänsä vielä hieman hankalaa koska peltikään ei aukea tällä pakkasella, vaijeri tai konepellin lukko jäässä. Mitä kautta siis tuon suodattimen nyt saa vaihdettua? Autowikin puolella luki että suodatin sijaitsee akun ja keulan välissä olevassa välipohjassa. Vaihdetaanko se pellin alta vai auton alta? Suodatinta ei ole varmasti pariin vuoteen vaihdettu joten siitä varmasti vika löytyy.
Auto on vm.2002 T4 2,5TDI caravelle. muistaakseni 110hp koneella.
Kevät tuli nopeaa, kuumailmapuhaltimella puhalsin n. 15min maskin ja pellin välistä ja kankeasti aukesi joten vaijeri sielä tuskin jäässä oli. Suodatinta en vaihtanut vaan pohjan kautta sitä lämmittelin ja välillä päästin ropusta vettä pois ja jokusen starttauksen jälkeen auto lähti vaivaisesti käyntiin. Nyt vain sitten odotellaan että kelit lauhtuu ja pääsee suodattimen oikeasti vaihtamaan, suodatin on vissiin painettuna siihen reikään missä se siellä akun lähettyvillä on, pohjassa en ainakaan mitään kiinnikeitä nähnyt ja mitä päältä katoin pikaisesti niin siinäkään mitään oikeen näkynyt?
Epäilen kyllä tuota kiertämistekniikkaa jo pelkän kuvan arviolla -->
http://www.google.fi/imgres?q=transport ... 9,r:13,s:0
Olipas se pitkä linkki, huh huh...
http://www.google.fi/imgres?q=transport ... 9,r:13,s:0
Olipas se pitkä linkki, huh huh...
ABS:illa varustettu T4 tarvii vähän enemmän sorminäppäryyttä, Umpion irroitus helpottaa vähän
Umpion irrotus helpottaa todella paljon.
Suodatin ei todellakaan ole millään kiinni, painettu vain reikäänsä yläpuolelta.
Suodatin kannattaa todellakin vaihtaa vuoden välein, syksyn viimeisillä lämpimillä ja lämpimäksi ajetulla koneella.
Jeps jeps, tattista vaan vastauksista.
Auto menee tuossa tiistaina kyllä huoltoon joten voi olla että vaihdatamme sen siellä koska itsellä ei talliin tuo mahdu korkeuden puolesta vaikka ei se tieten paha olisi tuossa pihallakaan vaihtaa kun laturin hiiletkin tuli vaihdettua yli 20 asteen pakkasessa mutta katsellaan mitä tehdään. Paikallisessa varaosaliikkeessä suodatin maksoi n. 25€ joten se ei kyllä kova hinta sinänsä ole.
Auto menee tuossa tiistaina kyllä huoltoon joten voi olla että vaihdatamme sen siellä koska itsellä ei talliin tuo mahdu korkeuden puolesta vaikka ei se tieten paha olisi tuossa pihallakaan vaihtaa kun laturin hiiletkin tuli vaihdettua yli 20 asteen pakkasessa mutta katsellaan mitä tehdään. Paikallisessa varaosaliikkeessä suodatin maksoi n. 25€ joten se ei kyllä kova hinta sinänsä ole.
http://www.varaosat24.com/fi/varasto2/1 ... 1,1/225995
mulla kyllä on tällänen suodatin paikallaan ja ei kyllä mahu yläkautta pois
liekkö joku vaihtanut tähän tälläsen mut epäilempä , että on ollu aina tämmänen kierrettävä
mulla kyllä on tällänen suodatin paikallaan ja ei kyllä mahu yläkautta pois
liekkö joku vaihtanut tähän tälläsen mut epäilempä , että on ollu aina tämmänen kierrettävä
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 30 vierailijaa