tdi 1.9 turbo

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

tdi 1.9 turbo

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 20.9.2010 19:25

1.9tdi 2000
turbo ei aina pelaa joskus pelaa joskus ei ,joku solenoidi sinne on vaihdettu tohon turboon liittyen
kestää noin puol vuotta ja taas pitää se osa vaihtaa
mistä tämä johtuu?

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56

ViestiKirjoittaja hammer_man » 20.9.2010 19:56

Siis turbo ei pelaa vai ahtoja ei tule? Jos turbo ei aina pelaa, niin turbo remonttiin. Jos taas kulkupuoli vain kateissa niin N75 saattaapi olla tuo sinun solenoidi. Jos taas reistailee niin kaupasta uutta kehiin.

Haulla löytyy ihan tolkuttomasti tietoa kun hakusanaksi "N75"

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 20.9.2010 20:34

kulkupuolessa vikaa on ihan mopo

toi osa on vaihettu monesti ja aina se laukee kestää noin uol vuotta

Reaper
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 20.9.2010 21:20

^ Onko alkuperäinen VW osa tuo N75 mikä vaihdettu?

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 20.9.2010 21:24

en tiiä
ovat liikkeessa vaihtaneet sen 2 kertaa

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 22.9.2010 22:31

se osa minkä ne siellä vaihto ei ole n75 näkönen joten en usko että se on se

se on sellanen johon tulee kaksi alipaineletkua päällekkäin ja kaksi napainen liitin
??
sen kun vaihto niin rupi toimimaan
toimii toistaiseksi

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 5.12.2010 0:08

noniiin taas on ongelmat palannu
mutta ei oo vika ainakaan siinä venttiilissä missä alun perin luulin

tästä venttiilistä lähtee alipaineletku ilmuilman alipaine säätimeen ja toinen letku lähtee kuljettajan rinta peltiä päin
meni poikki toi ilmuilman alipainesäätimen letkuliitäntä (se johon se letku menee kiinni)
joten olen ajanut kokonaan ilman sitä säätäjää eikä ole vaikuttanut turbon toimintaan
tällä viiikollla turpot toimi ma,ti hyvin ke ei pelannu ja nyt on taas pelannu

eli mikä osa vaikuttaa nyt tähän turbon toimintaan

sillon kun ei turbo toimi niin pitää kovaa nakutusta ja savuttaa
???

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 10.1.2011 21:17

nyt rupi sitten hehkun valo vilkkumaan??
apuva

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 11.1.2011 8:10

Vikakoodit lukuun ensimmäisenä.

Oliko tehoboksia tms. vai vakio?

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 11.1.2011 9:28

ei oo mitään bokseja
tilasin obdi-testerin ,josko sillä jotain selviäis

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 25.1.2011 13:14

hehkun valo sammu vika oli jarruvalokytkimessä

testeri tuli ei ollut vika koodeja

turbo rupee joskus pellaa kun ottaa virrat pois ja uudestaan päälle


toi mitä minä luulen n75 siihentulee vain 2 letkua ja piuha
pitäiskö muka tulla kolme
asentaja sano että ei ois alkuperäinen?

Johtomies
-
Viestit: 215
Liittynyt: 15.7.2006 21:19

ViestiKirjoittaja Johtomies » 25.1.2011 17:01

Tota en oo kovin montaa nähny vielä, mutta kaikissa on ollu kolme letkua...

Muokataan ny sen verran, että laitetaan googlen kuvanhaku linkki.
http://www.google.fi/images?hl=fi&rlz=& ... 24&bih=382

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 25.1.2011 17:07

Josko ovat vaihteneet sulle sammutusläpän venttiilin, siihen tulee kaks letkua :D

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 25.1.2011 23:23

se minkä ne on vaihtaneet niin tulee toinen letku imuilmanalipainesäätäjästä tossa lukee että lähtee EGRstä


eli ovat ko vaihtaneet koko ajan väärää osaa
http://i22.ebayimg.com/07/i/001/2b/f0/9 ... =800005007
tällääsen ne on vaihtanu 3 kertaa


http://i40.tinypic.com/2dkbkg6.jpg

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 26.1.2011 0:36

No noista sun kuvista päätellen ne on vaihtanu ton sammutusläpän solenoidin.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 26.1.2011 2:13

Ei ole muuten ensimmäinen laatuaan, yksi cordoba kun tuossa kaverille ostettiin niin omistaja ihmetteli kun yhä yliahtaa vaikka oli (sammutusläpän) solenoidi vaihdettu uuteen...

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 26.1.2011 9:34


oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 27.1.2011 19:11

soppiiko toi osa 81kw ttiseen golffiin?

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 31.1.2011 15:07

mistä löytyis toi osa uudeltamaalta ,
kun ei taaskaan turbo pelannu
85kw

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 31.1.2011 19:12

Mikäs tuossa nyt on niin kummallista? Tuotetiedoissa lukee mitkä solenoidit sillä voidaan korvata. Merkkiliikkeeseen vaan ja uusi osa tilalle, jossei toimi niin sitten vikakoodin lukua. Voi, ja kannattaakin toki tehdä myös päinvastaisessakin järjestyksessä.

Pasuri
-
Viestit: 23
Liittynyt: 21.5.2010 18:16

ViestiKirjoittaja Pasuri » 2.2.2011 10:54

häviääkö tehot kesken ajon??
Itsellä omassani vikana oli, että kun turboo kuormitti paljon niin hävis tehot ja palas kun virrat sammutti.
syynä oli se että turbon siivekkeet jumittuvat, automatiikka otti sen sit pois käytöstä ja nollaantu sit virtojen sammutuksella.
Ongelma hävis turbon uusinnalla..
viallinen turbo aiheuttaa myös savutusta.
Kannattaa tsekata turbon kunto.

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 2.2.2011 18:57

ventiili haettu tyrkyttivät taas tota sulkuläpän soledoidia
no nyt sai ainakin oikeen näkösen venttiilin

turbo ei oo toiminut koko viikkoon
huomenna vaihan venttiilin jos ei auta niin vika on sitten varmaan turbossa.



saako tota venttiiliä ohitettua että sais turbon edes vähäksi aikaa toimintaan ?

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 3.2.2011 11:55

mitä se liikkuvasiipinen turbo tarkoittaa?
onkohan mulla sellaista?

85kw
ajm
v.2000

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 3.2.2011 16:10

kyllä sulla vnt on.

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 3.2.2011 18:22

ei auttanut venttiilin vaihto


eli onko se nyt turbo menny

mites tästä pitäis edetä?

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 3.2.2011 20:44

Turbon vaihto ja/tai korjaamokeikka ihan sen mukaan miten itse osaa tehdä.

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 3.2.2011 23:09

eikö ole enää mitään vaihtoehtoja mikä ois rikki kun turbo?

voiko laittaa isomman turbon kun tossa nyt on
vai tarviiko jotain säätöjä tai muuta tehä?
kaikki neuvot tervetulleita



remontit onnistuu itseltä ,ei tarvii valohoitoon viiä

FIN-Turbo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 13.2.2006 23:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja FIN-Turbo » 4.2.2011 8:03

voi laittaa isomman, soita numeroon 045-1126599 niin kerrotaan asiasta lisäinfoa.

t: Markus //FIN-Turbo Oy

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 10.2.2011 22:53

turbo on toiminut hyvin tämän viikon
lähti toimimaan viime perjantaina turbon vipua painelemalla ja antamalla kunnolla kierroksia

tänään turbo meni vähäksi aikaa lakkoon ,muttä rupes taas itestään toimimaan

kaikki alipaine letkut vaihettu

turbon vipu liikkuui kädellä ainakin viikko sitten

onko se nyt turbo menny,vai joku anturi?

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 5.3.2011 12:36

nyt on turbo rupenu pitämään ääntä,vetelee viimesiään

aattelin laittaa turbon kuntoon ja vaihtaa autoa

oisko kellään tarjota käytettyä turboa halvalla
tai kertoa paikkaa mistä sais tehdas korjatun?

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 5.3.2011 14:07

Tossahan on numero pari viestiä ylempänä..

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 5.3.2011 16:06

saako fin turbolta käytettyjä turboja?

ramikoo
-
Viestit: 355
Liittynyt: 12.3.2009 21:27

ViestiKirjoittaja ramikoo » 6.3.2011 15:14

Soita rohkeasti ja kysy ;)

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 8.3.2011 20:13

onko tossa toi Garrett GT1749V turbo?
mikä tarkoitus noilla- ajm ,ahf ynm, koodeilla on?

esim. siis sopiiko ahf:n turbo ajm:ämmään

WEE-6
-
Viestit: 46
Liittynyt: 6.11.2008 14:37

ViestiKirjoittaja WEE-6 » 9.3.2011 1:02

soita nyt vaan sinne fin-turbolle, sieltä selviää noikin jutut, ja vähän nopeemmin..

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 10.3.2011 22:48

ei saa fin turbolta käytettyjä
pelkästään uusia

olisiko nyt paras vaihto ehto
että.ettis jostain tehdaskorjatun?

vanhan korjaus tulee varmaan kaliiksi ,eikä ole varaa seisattaa autoa montaa päivää(toissäkin pitää käydä)

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 11.3.2011 3:26

Eipä se Finturbon korjaama varmaan kalliimpi ainakaan ole kuin "tehdaskorjattu". Sitä paitsi eikö Garretin linjaus ole, ettei heidän ahtimiaan korjata? Mutta siis sieltä finturbosta ainakin saat sen ahtimen niin että lähettävät sulle uuden, vaihdat sen ja sitten lähetät vanhan heille.

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 11.3.2011 7:20

uusi tais maksaa 900 €

ei pysty

halvemmalla pitää päästä

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 11.3.2011 9:34

onhan noihin jotakin korjaussettejä olemassa mutta mikään virallinen taho ei niitä käytä kun garretti on ilmoittanut ettei VNT ahtimia korjata.
paras on ostaa uusi ja parhain vaihtoehto vähän parempi/isompi.

Omasta pd100 kun hajosi entinen niin tilalle tuli PD150 ahdin suosiolla. kaksi päivää tais auto ehtiä olla tallilla ja taas mentiin. Kiitos FIN-Turbolle nopeasti toimituksesta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 67 vierailijaa